Simon is momenteel op alles heel hard aan het bijten, helaas ook al een keer in mij,,, Tandenpoetsen gaat gewoon niet meer, hij graait naar de tandenborstel en als die in zijn mon komt bijt hij er heel hard op zodat er niet meer gepoetst kan worden. Zelf doen gaat nog het beste, hij bijt er dan steeds op maar wel op verschillende plekken. Mijn vraag is, is het voldoende dat hij de tandenborstel een minuut of 2 in zijn mond heeft met tandpasta erop of moet er nu (hij heeft 8 tanden) al echt gepoetst worden. En hoe pak ik dat dan aan dat poetsen want wil echt niet zo.
Hier hetzelfde probleem. Ik doe een poging om boven en onder langs te gaan, verder bijt ze er zelf wat op. Ik ga er maar vanuit dat het vanzelf wat beter wordt. Wil er ook geen strijd van maken.
hier ook een tandenborstelbijtertje ik probeer er eerst zelf even over te gaan en dan kauwt hij er nog wat op en dan hoop ik maar dat het goed is ...ga er ook geen gevecht van maken ... hopelijk gaat het ooit beter
Ik had al verwacht dan Siem niet de enige zou zijn, het lukt mij echter niet eens om er 1 seconde overheen te borstelen, hij wordt meteen woest. Als hij zelf de tandenborstel heeft is hij helemaal tevreden...
Dochter houdt ook haar eigen tandenborstel vast, ( in 't midden ) ik aan het uiteinde ( als ze al in bed ligt ) ik maak de beweging met de borstel en mevrouwtje denkt dat ze zelf zo lekker bezig is. Hier gaat die truc ontzettend goed.
Wat bij ons heel goed werkt is de 'afspraak' dat wij eerst poetsen en dat zij daarna mag. Ze probeert dan ook al te poetsen op haar manier maar bijt vooral ook lekker op de tandenborstel. Aan 2 minuten kom ik trouwens echt niet hoor! Ik zorg dat alle tandjes en kiesjes aan alle kanten gepoetst zijn en dan is het klaar!
Ik geloof dat we hier te maken hebben met een hele sterke eigen wil. Dat samen poetsen dat is wat we steeds proberen maar hij houdt met een enorme kracht krampachtig die tandenborstel in zijn vuist en tussen zijn voortanden, die gaat nergens meer heen, ja zijn hele hoofd gaat dan op en neer en dat vindt hij dan wel grappig. Afspraken maken is denk ik een beetje lastig met een jochie van 10 maanden? Ik zal het de volgende keer eens aan de tandarts vragen als ik binnenkort weer moet.
ik red die 2 minuten ook zeker niet. Hier helpt het als ze mij mag poetsen (dus zij mijn tandenborstel in haar handje en ik die van haar ) en dan is het een leuk spelletje. Onder staat ze nog wel toe maar boven ben ik blij als ik ze allemaal even gehad heb.
Hier wil mevrouw ook alles zelluf doen....wat inhoudt dat ze de tandpasta van de borstel afslurpt...Ik maak er nu een spelletje van door een liedje erbij te zingen, dat pikt ze vooralsnog...
Ik ben er toch echt ook al vroeg mee begonnen, ook al ver voor het jaar. Ze snapt het niet in een keer maar nu gaat al zeker maanden heel goed! Wat wij in het begin ook nog wel eens deden was haar idd een tandenborstel van ons geven, zodat zij ook wat vast had. Werkte ook goed.