Hallo dames, Mijn dochtertje is nu 10 weken en sinds een paar dagen is ze erg veel aan het bewegen in bed. Gisteren had ze zich naar opzij geschoven en lag ze tegen de spijlen aan en soms ligt ze boven de dekens. Nu wil ik dus een slaapzak gaan gebruiken. Ik heb er 2 in huis. Een zomer- en winterslaapzak. Nu moet ik er nog een paar gaan kopen sowieso zomerslaapzakken, maar denken jullie dat ik ook nog een winterslaapzak moet halen? Het kan soms nog best koud zijn in de nacht. Ze heeft wel altijd een pyjamaatje aan in bed. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig hoe jullie je kindjes in bed leggen. Alleen met slaapzakje of ook met een dekentje en/of lakentje erbij?
Ik deed altijd gewoon nog een dekentje er overheen, maar Julia was een koukleum. Die lag mét winterslaapzak en 2 dekens Ik zou kijken of het lukt met een zomerslaapzak, deken en een dikke pyjama (evt. met een maillot erbij aan). Julia slaapt nu zonder slaapzak, gewoon in een pyjama met dubbele deken.
Arda Miran slaapt nu nog met een winter slaapzak en een dekentje. Ons kamertje is vaak erg koud. Hij heeft in zijn slaapzak alleen een rompertje en een pyama broek aan. Vanmorgen had hij wel erg zweet voeten. Ik denk dus dat ik binnenkort over ga stappen op een zomerslaapzak.
romper, pyama, slaapzak (dun), laken en deken. Dikke slaapzak hoeft nu niet. Hij heeft onder 'z'n slaapzak ook al dingen aan en zo koud wordt het nou ook weer niet in huis. 16 tot 18 graden is volgens mij goed voor een baby. Hier vanmorgen overigens ook zweetvoetjes, dus wordt het een romper met lange mouwen ipv de pyama er bij.
Jullie gebruiken dus allemaal bij de slaapzak nog een deken en lakentje, maar is dat dan niet dubbel? Ik ben nu vooral bang dat ze met haar hoofdje onder de dekens gaat aangezien ze nu zo aan het bewegen is.
ik gebruik de winterslaapzak nog. het koelt best af s'nachts en vanaf morgen wordt het weer kouder. ik vind 2 winterslaapzakjes zeker geen overbodige luxe. zou er dus zeker nog 1 bij halen. sommige mensen gebruiken de laken en deken juist om strak in te stoppen zodat de baby minder makkelijk kan bewegen en beter slaapt ts. natuurlijk moet de baby het niet té warm krijgen maar da's een kwestie van een beetje oefenen.
Ik heb haar net in bed gelegd met alleen een winterslaapzak en pyjama aan. Kijken of ze zo ook goed in slaap valt. Ze gaat over een paar weekjes ook naar de crèche en zal daar ook in een slaapzakje slapen. Ik denk dat als ze er moeite mee heeft ik alleen een lakentje in haar bedje doe om haar lekker in te stoppen.