uit eten samen met dreumesje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bernadet26, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    zoals de titel het al zegt gaan we binnen kort uit eten met onze kleine meid (nog nooit gedaan, ja bij opa en oma of zo maar niet in een restaurant)
    aangezien je natuurlijk nog best moet wachten op het eten enzo vraag ik me af of jullie ook spulletjes mee nemen. iets van speelgoed of zo of.....
    zat te denken om iets mee te nemen die je op de tafel kan maken met zo'n zuignap
    hebben jullie ideeen???

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Dat is denk ik wel een goed idee! Zou het alleen wel echt bewaren tot op dat moment, want dan is het nog helemaal nieuw en leuk :)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Toevallig zijn we pas uit eten geweest omdat opa en oma 40 jaar getrouwd waren. We waren overdag naar de binnenspeeltuin geweest zodat hij daar zijn energie kwijt kon. Anders is hij helemaal niet te houden. Hij heeft eerst lekker mee gegeten en daarna heeft hij de hoek wat gekropen en gestaan. We hadden geen speelgoed meegenomen, want dat vindt hij toch niet boeiend als we daar zijn. Het was een groot succes.

Op vakantie hadden we ook in een restaurant gegeten, maar dat was absoluut geen succes. Meneertje had de hele dag al vast gezeten, daar kon hij ook niet los. Dus hij werd woest en gilde de hele boel bij elkaar.

Vandaar dat we er voortaan voor zorgen dat hij eerst zijn energie kwijt kan voordat we uit eten gaan.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij nemen wel eens speelgoed mee, van die blokjes met duw en draaimogelijkheden erop. Dat houd hem wel even zoet.
    Maar een pak potloden vind ie ook al leuk.
    En als het echt te lang duurt voor hem (hij wil nu zelf zn kinderstoel uit) dan ga ik wel eens een rondje met hem lopen aan de hand. Of even op zoek naar de speelhoek (als ie er dan is).

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.221
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou inderdaad wat speelgoed meenemen. Iets dat nog niet is of speelgoed waarvan je zeker weet dat het hem boeit. (Hier zijn bijvoorbeeld stapelbekers altijd goed.) die dingen met zuignap blijven niet op alle stoelen en tafels goed plakken. Ik hoop altijd op zo'n simpele ikea stoel, die zijn perfect, haha.

Verder zou ik gewoon tussendoor een stukje laten lopen of kruipen als je merkt dat het nodig is. En inderdaad ervoor zorgen dat je 's middags al lekker veel vrijheid hebt gegeven. Dus niet dat ie al een uur in e auto en twee uur in de kinderwagen heeft gezeten ofzo.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lijkt me lastig als je pas uit eten gaat als je kindje pas ruim een jaar is zeg! Onze dochter is het al gewend vanaf dat ze 2 maanden was, toen lag ze natuurlijk nog gewoon in de wagen of de draagdoek, maar vanaf dat ze mee mag eten, eet ze gewoon in de kinderwagen of kinderstoel mee. Wel zorg ik vaak dat ik iets mee heb waar ze aan kan beginnen voordat het eten op tafel staat, je bent toch gauw een half uur verder eer je bestelling er is. Ze eet dan al lekker wat sperzieboon/wortel of zo iets. Als het eten er is, dan krijgt ze eventueel een stukje vlees van ons, wat rauwkost en eet ze een gebakken aardappeltje of frietje mee. Voordeel is dat ze haar groenten dan al op heeft. Ik neem wel altijd een klein beetje speelgoed mee ja, en als het -te-lang duurt dan doe ik haar in de draagdoek en loop een rondje. Laatst heb ik mn toetje staand opgegeten met dochter heerlijk tuttend op mn rug. Beetje raar voor de andere gasten, maar als je ze steeds maar probeert bezig te houden worden ze soms zo overprikkeld!

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn dochter is juist heel vervelend als ze moe is. Dus als ik haar overdag naar een speelpaleis zou sturen, en daarna zou ze doodmoe nog naar een restaurant moeten... wordt het geheid bonje.
    Het hangt erg af van hoe je kind is, maar speelgoed meenemen is zowieso een goed idee, en meteen bij het bestellen vragen wij altijd om een mandje brood met kruidenboter. Een goede zoethouder :).

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Gewoon gezellig in de kinderstoel, met wat blokken, of zo'n magnetisch bord waarop ze kunnen krassen en weer wissen, een boekje enz.
    Ook kan je kindje toch lekker mee eten, houdt ze ook weer even zoet.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij gaan regelmatig uit eten met onze dochter en dit gaat eigenlijk altijd goed.
    wij nemen wat te spelen mee (iets dat ze echt leuk vind), daarnaast meestal ook nog een paar kleine boekjes en de laatste tijd zelfs onze ipod (en dan heb je er echt geen kind meer aan).

zorgen dat ze daarvoor al genoeg beweging hebben gehad (lopen, rennen, kruipen) zodat ze wel weer even willen zitten.

mijn idee is dat als je met een kindje bent, het vaak lijkt alsof het eten toch iets sneller komt...

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij nemen altijd wat auto's mee en boekjes om mee te spelen.kleurplaatje en wat potloden.
    gaat altijd goed. thuis vinden ze het ook wel fijn om in de kinderstoel te zitten en mee te kletsen en ze zijn gewend om er niet eerder uit als iedereen klaar is, meestal mag met lopend buffet de oudste zelf ijs uit zoeken dus als laatste maar zolang hij er niet over begint doen wij het ook niet haha de jongste vermaakt hem altijd prima
    je bent dan zomaar 2 uren verder

11. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij zijn gisteren nog met ons meisje (en de hele familie) uit eten geweest. Voordeel is dat neefjes en nichtjes het leuk vinden om met haar rond te lopen, zo komen papa en mama ook aan eten toe ;) Qua speelgoed nemen we niet veel mee, we zorgen er vooral dat ze mee kan doen.
    Bijv:
    Als iedereen drinken krijgt, zetten we haar drinken ook op tafel. Begint iedereen te eten, dan krijg zij haar eigen bordje met eigen bestek. En ga zo maar door. Dat werkt hier heel erg goed. We hebben nml ook wel meegemaakt dat ze zich gepasseerd voelde toen bijv iedereen drinken kreeg! Dat voorkomen we nu vooral!

Wordt ze ongeduldig, dan stappen we een beetje rond. Of even rondkijken, beetje spelen, etc.

Deel Deze Pagina