baby 5 mndn komt nog een paar keer per nacht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maysa86, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames
    Mijn dochter van 5 maanden sliep sinds ze 3 maanden was de nacht door. Dat wil zeggen dat ze toen 6 uur sliep zonder een voeding te willen. Helaas was dat maar van korte duur en slaapt ze de laatste weken niet meer door in de nacht. Ze komt soms wel 3 keer (elke 3 uur of soms al na 2 uur). Soms huilt ze om haar speen maar vaak ook van de honger.

Ik geef borstvoeding en voed op verzoek. Overdag komt ze ook om de 3 uur ongeveer (soms wat langer soms wat korter). Maar dit zet zich dus door in de nacht.
    Het begint mij echt op te breken en ik ben oververmoeid. Hoe los ik dit op?

2. fafje

fafje Niet meer actief

klinkt als een dipje waarschijnlijk..mijn zoontje kwam ook met 5 mnd weer ineens snachts..

ik gaf er gewoon aantoe...maar ik had ook al vaker dipjes gehad...anders overdag proberen wat extra aan te leggen

maar door snachts weer voeidngen te geven krikt het je productie wel snel op!

(ben je mss ziekjes/griep/ongesteld aan het worden) daar bij kan het natuurlijk ook een groeispurtje van de kleine zijn..

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja ik dacht steeds dat het een dipje was. Ze had toen namelijk pas dr prikjes gehad en was verkouden. Maar nu duurt het echt al een week of 5 en ik ben echt oververmoeid.

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik lees even mee hoor.. hier ook 5 maand en komt nog steeds snachts wat we ook proberen....
    Heel vermoeiend!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hebben tot 2 jaar om te leren doorslapen.

tis lastig maar vooral bij bv wel nodig de nacht voedingen zijn juist goed voor je productie.

waarschijnlijk heb je gewoon een fikse dip gehad en dat maak je niet in een week goed daar kan een hele poos overheen gaan.
    geef er aan toe ga vroeger op bed en neem rust dan komt het goed anders zul je zien dat je kindje niet genoeg krijgt en nog vaker komt.

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Onze kleine meid is dan nog maar ruim 1 maand, en ze krijgt flesvoeding...... maar als ik reageren mag.........
    Voor ik bevallen was, was ik ook van plan om op verzoek te voeden. Maar ik ben toch gaan voeden op regelmaat.
    Omdat ze flesvoeding krijgt, en al vrij grote flessen, voed ik om de 4 uur. Overdag krijgt ze dus ieder 4 uur, en als ze slaapt maak ik haar ervoor wakker. (let wel, het komt echt niet op een minuut hoor... als ze slaapt wil ik ze nog een half uur gunnen, maar dan haal ik ze toch)
    Ze krijgt 's ochtens om 6 uur de eerste, dan om 10 uur, 14:00uur, 18:00 uur en de laatste om 22:00 uur. 's nachts maak ik haar dus niet wakker. Als ze doorslaapt (is van de week 1x gebeurt:D) laat ik haar slapen, maar vaak komt ze toch zelf om 2:00 uur. (dus 1x 's nachts. Heerlijk)
    En als ze nou toch eerder wil, dan probeer ik het zoveel mogelijk te rekken dmv een speen of mijn pink. Zo leert haar maagje toch een regel maat aan dat zowel voor haar als mama prettig is;)
    Ook overdag hou ik haar kamertje licht. Ook tijdens haar middag dutje. Ook knuffelen wij niet te veel 's nachts. Zo heeft ze al heel snel door het verschil van dag en nacht. Dit werkt bevorderend met het afbouwen van de nachtvoeding.
    (let wel, ik spreek ook uit ervaring, zo heb ik het bij onze zoon -nu inmiddels 4- ook gedaan)

7. Trees

Trees Niet meer actief

TS geeft borstvoeding en hiermee loop je het risico dat de borstvoeding terug gaat lopen. Voeden op verzoek heeft bij borstvoeding namelijk een hele belangrijke functie; namelijk het op peil houden/ opkrikken van je productie.

Mijn dochter kwam ook gemiddeld drie keer per nacht en ik heb het vooral mezelf erg makkelijk gemaakt. Ik ging eerder naar bed en dochter sliep naast me in de cosleeper, zodat ik kon blijven liggen. Eventueel kun je ook vragen of je partner de baby 's nachts ophaalt en brengt, zodat jij kan blijven liggen en gebruik kan maken van de borstvoedingshormonen die je lekker slaperig maken. Succes ermee en grote kans dat het tijdelijk is en het vanzelf weer minder wordt.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Een herkenbaar verhaal wat je schrijft. Beide dochters hebben lang borstvoeding gehad (+1 jaar). Beide maakten toen ze rond de 2 maanden waren lange rukken van ongeveer 7 - 8 uur. Rond de 5-6 maanden kwamen ze weer vaker 's nachts. Erg pittig en vermoeiend.

Ik heb geen structurele oplossing voor je. Wel wat tips zodat je zelf meer kan rusten. Je kan 's ochtens kolven, zodat je man/vriend 's avonds een flesje kan geven en jij op tijd naar bed kan. Sowieso lag ik het eerste jaar altijd rond 21.00 uur in mijn bed om te proberen zo voldoende rust te krijgen.
    Als je dochter slaapt, ga je zelf ook slapen.

En goed onthouden dat dit een fase is en dat het weer over gaat. Sterkte ermee!

9. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor de reacties dames,
    aan kolven heb ik ook wel gedacht maar daar heb ik zo'n hekel aan..
    Behalve dat ben ik ook bang om mijn productie om zeep te helpen en al is ze op goed gewicht wil ik dat wel zo houden.
    Ik twijfelde namelijk of ik anders zou gaan kolven en johannesbroodpitmeel er door zou doen zodat het dikker zou worden maar dan zit ze wel vol maar krijgt ze misschien alsnog te weinig binnen en dat vind ik zielig.

10. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.181
    1.852
    113
    ik zou gewoon eens 1 keer kolven in de avond,
    Zodat je ziet hoeveel ze binnen krijgt.
    Ze mag nu toch ruim 200 ml>?
    Misschien slaapt ze dan tot een uur of 3 a 4 snachts.

11. Snoopy23

Snoopy23 Lid

12 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar..

Mijn zoontje is 6,5 maand oud en sliep na 3 maand ook door. Tot nu 6 weken geleden komt ZL ook weer in de nacht voor een voeding (ook ik geef borstvoeding)..
    's Nachts baal ik er altijd van maar als ik mij bedenk dat ik hem 'moet laten huilen' kost mij dat nog meer energie dan dat ik hem ff aanleg.. 15 minuten later slapen we allebei weer :)

Misschien geeft het je troost dat je niet de enige bent... Het komt vanzelf vast goed!!

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier een meisje van 8.5 mnd die nog een keer of 3 wakker wordt. Tsja wat doe je eraan? Je er bij neerleggen en wachten op de nacht dat ze doorslaapt!

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook nog een paar nachtvoedingen (FV) hoor! Tja, aan overgeven, gaat vanzelf wel over.

14. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Op een gegeven moment hebben we de nachtvoeding afgebouwd (wel laatste bv om 23.00 ongeveer) maar meneer slaapt nu met dik 9 maanden nog steeds niet door. Hij is vrij zwaar en wordt gewoon stil als je 'm wiegt, of een speentje geeft, dus volgens mij is het geen honger/trek. Misschien verlatingsangst o.i.d.

Maar goed: ik vind het helemaal niet gek dat zo'n klein kindje van 5 maanden 's nachts nog een aantal keer komt. Een vriendin van me kolfde altijd rond 21u, zodat zij om 22 naar bed kon en haar man gaf het laatste flesje dan rond 23u. Als haar zoontje dan 's nachts weer voor een voeding kwam, had zij toch wel een aardig blokje geslapen.

Als je kolven heel vervelend vindt, is het even doorbijten, maar het is het wel waard, denk ik.

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik kan je de hand schudden:x:x:x:x:x:x
    Hier is het ook zo, ik heb net een topic geopend bij borstvoeding......

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Het is een dip .. En ik denkmaar zolang ze snachts komen hebben ze het nodig.

Voeding gaan verdikken ed heeft vrij weinig zin hoor. Er is nl niks bewezen dat het helpt.

Wij hebben net 8 weken gehad dat hij elke nacht 4 keer kwam. Inmiddels komt hij nog maar 1 keer. Het komt goed echt ! Probeer eerder te gaan slapen als je kleine op bed ligt.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het vooral een kwestie is van acceptatie dat het nu eenmaal zo is én het jezelf zo makkelijk mogelijk maken:

- eventueel samen slapen met een combisleeper of kindje op je kamer (heb ik vanaf 5 maanden niet meer gedaan ivm weer willen lezen in bed - werden ze allebei wakker van rond die leeftijd)
    - op tijd naar bed
    - man heeft ochtenddienst na vroege voeding

Bij M was ik vaak vrij lang bezig met haar na het voeden weer in slaap te krijgen, bij T was het echt een kwestie van drinken en weer verder slapen. Bij hem hebben we ook wel een flesje pap geprobeerd, maar dat hielp niets (helaas :D).

M sliep door met ruim 12 maanden, maar niet zonder slag of stoot (eerste nacht half uur boos brullen, tweede nacht 5 min, derde nacht 1 minuut, sliep daarna door). Maar die is nog steeds een slechte slaper, wordt vrijwel iedere nacht nog minimaal 1x wakker ...

T sliep door met ruim 13 maanden, min of meer op dezelfde manier. Die slaapt vrijwel altijd door en als hij wakker wordt dan gaat ie na even knuffelen op schoot weer slapen.

In mijn persoonlijke omgeving veel meer kinderen die het eerste jaar (of eerste 2 of zelfs eerste 3+) niet doorslapen dan die wel doorslapen. Zowel borst als fles.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat betreft die dip. Bij M daar nooit zoveel van gemerkt, was structureel vaak wakker. Bij T was het idd vanaf een maand of 4-5 dat hij veel slechter ging slapen (daarvoor sliep hij van 17u-2/3u, dus dat kun je wel doorslapen noemen), hier was het geen dip, gewoon een verandering die dus doorging tot ruim 1 jaar. Wel met ups en downs, maar doorslapen heeft ie daarna misschien 2x gedaan ...

19. AnnSiem

AnnSiem Lid

6 feb 2012
    22
    0
    0
    G-Hole
    Hee hoi! Ik heb hier een kleine van 4 maand.. Zelf doe ik aan een combinatie BV+ FV.. Wij voegen nu sinds 2 weken rijstebloem aan de laatste fles! En ze slaapt prima door..
    2 dagen niet gedaan omdat we spenen moesten kopen.. De pap kregen we niet door speen 2 (luie drinker hier!). Toen was ze weer in de nacht gekomen.. Maar toen we weer aan de "papflessen" zaten sliep ze gewoon door tot sochtends vroeg!
    En wat betreft de johannes broodmeel. Dat is echt puur voor tegen spugen. Dat geeft geen extra voeding voor je baby!
    Succes!

Deel Deze Pagina