slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jipje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hallo,

Mijn dochtertje wordt iedere keer wakker omdat ze met haar hoofd helemaal tegen de bovenrand van haar wieg ligt.. ze klimt dus naar boven.
    Omdat ik haar niet mag inbakeren wil ik graag met een slaapzak beginnen maar:
    - zit er verschil in kwaliteit slaapzak of zijn de goedkopere ook prima?
    - een winter slaapzak, kopen jullie die met of zonder mouwen?
    - wat doe je aan onder een winter slaapzak? Een romper of een pyama?
    - leggen jullie buiten de slaapzak nog een dekentje over je kindje heen?

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb een slaapzak bij de prenatal gekocht voorv15 euro. Het is een winter slaapzak zonder mouwen maar gebruik hem nu ook al.

Ik deed altijd een romper met lange mouwen of een pyama shirt zonder broekje en dan in de slaapzak. Gebruikte ook geen lakentje. Maar merkte dat hij daardoor vaker wakker was s nachts door kou vermoed ik.

Dus nu in een dun pyama pakje in de slaapzak en dan stop ik hem nog in met een lakentje. En dat gaat goed, meneer slaapt nu heerlijk de hele nacht door.

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier nu nog een winterslaapzak zonder mouwen maar daar kunnen mouwen worden aangeritsd, dus als het kouder word gaan de mouwen eraan. Deze is van de Hema.
    Hij ligt nu nog met een dun pyjamaatje erin, maar ook hiervoor geldt weer als het kouder wordt gaat de dikkere pyjama eronder.
    Wij hebben geen verwarming boven dus als het echt bere koud word in de winter gaat over de winterslaapzak nog een dunnere slaapzak zonder mouw, zo hebben we het bij de 2ling ook gedaan en die waren nooit koud.......
    Dekentje ligt niet in zijn bedje, hij ligt het hele ledikant door en gooide de deken en laken van zich af.............

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter slaapt in een dunne slaapzak zonder mouwen en eronder een pyama aan. Slaapzak is van zeeman, nu het wat kouder is geworden heeft ze een fleecedekentje over haar beentjes/buik.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb verschillen slaapzakjes, met en zonder mouwen, dun en dik.
    In de winder deed ik altijd een winterslaapzakje aan. Met daaronder een romper met lange mouwen bij een slaapzak met korte mouwen en een romper met korte mouwen onder een slaapzak met lange mouwen.
    Daaroverheen vaak nog een dun dekentje, maar het hangt ervan af hoe warm het kamertje is.

Ik denk dat het merk slaapzak niet zoveel uitmaakt. Alleen qua kwalitiet. Ik heb er één van de Zeeman, warm genoeg, maar de rits was snel kapot.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Toen ie nog kleiner was vond ik de gaten van de Hemaslaapzakken erg wijd, nu past ie deze prima. Heb inmiddels al diverse slaapzakken gehad en heb de mouwen nooit gebruikt, tis in de winter erg koud boven hier maar hij is erg warmbloedig van zichzelf. Vorig jaar winter heeft ie bijvoorbeeld ook nooit een pyjamabroek aan gehad in z'n slaapzak en nu slaapt ie nog in een Jollein zomerslaapzak met een rompertje lange mouw, goed naar je kindje kijken dus. Lakentje/dekentje heb ik er uitgehaald, omdat ie z'n hele bed doorgaat.

7. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    je kan de winterslaapzakjes vaak wel kopen met mouwen die afritsbaar zijn. dan kan je kijken wat voor jullie het beste werkt.
    hier ik denk wel 5 verschillende slaapzakken, merk en geen merk. ik vind er geen verschil in zitten.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Ik heb slaapzakjes van de hema en prenatal, bevallen prima. Een goedkopere van de wibra voor bij mijn schoonouders waar ze 1 dag per week is.
    Boven de 19 graden gebruik je een zomerslaapzak, daaronder een winter. Daarbij kun je natuurlijk eindeloos varieren in wat je je kindje aandoet. In deze tijd is het soms wat lastig inschatten dus zou ik zowel een zomer als een winterslaapzakje kopen. Winter met mouwen die je eraf kunt ritsen.

9. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Toen ze zo oud was heb ik haar in een gewone dunne slaapzak gelegd.. lag aan het weer wat ze er onder aan had, soms alleen een romper lange mouwen of een met korte mouwen en een truitje met lange mouwen er over heen, en toen had ze ook nog gewoon de deken over haar heen.

Tegenwoordig, althans, al maanden alleen maar in slaapzak en shirtje korte of lange mouw, verder niks. Deken is te gevaarlijk.

10. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Welke slaapzak maakt volgens mij niet zoveel uit hoor. Net wat je zelf fijn vindt. Hier ligt ons meisje in een slaapzak en soms ook onder de dekentjes. Soms, omdat ze met slaapzak aan ook gewoon naar boven kruipt!

11. Janna

Janna Fanatiek lid

#11 Janna, 12 sep 2013
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
    Wat in jouw situatie goed is, is heel moeilijk te zeggen, want het hangt af van twee factoren:

- heeft je kindje het zelf snel warm/koud?
    - wat is de temperatuur op zijn kamertje.

Afhankelijk daarvan kun je eindeloos variëren:
    - romper zonder mouwen, met korte mouwen of lange mouwen?
    - katoenen pyjama of dikkere pyjama (bijv. badstof of verlours)?
    - dunne slaapzak, dikke slaapzak?
    - mouwen aan de slaapzak of niet?
    - dekentje erover of niet?

Onze dochter ligt nu nog in een zomerslaapzak. Ze heeft dan een mouwloos rompertje en een pyjama met lange mouwen aan. Het raam staat op een kier.

Ik denk dat ik binnenkort voor de nachten wel een winterslaapzak (zonder mouwen) ga pakken. (Voor haar middagslaapje gebruik ik dan nog even de zomerslaapzak.) Toen het vorig jaar echt streng vroor, ging ze naar bed met een romper met korte mouwen, een badstoffen pyjama (soms sokken) en een winterslaapzak met mouwen. Ik verwacht dat ik dat deze winter wel weer zal doen.

Het is een beetje een kwestie van testen wat bij jullie werkt, door tijdens/na het slapen ('s nachts) te voelen in zijn nekje of hij lekker warm is. En het verandert ook naarmate het kouder wordt.

Het enige dat ik niet zou aanraden, is een dekentje erover. In principe moet je je kind met winterslaapzak met mouwen, dikke pyjama en romper (evt. met lange mouwen) echt wel warm genoeg aan kunnen kleden. Er zullen maar weinig kindjes zijn die het dan nog koud hebben. Er zullen natuurlijk een paar uitzonderingen zijn, als kindjes het echt snel koud hebben, of de kamer 's nachts heel erg koud wordt. Maar dat zijn volgens mij echt uitzonderingen. Alleen als je je kind niet meer warmer kúnt aankleden en hij het nog steeds koud heeft, zou ik met dekentjes gaan werken. Dit omdat ze onder het dekentje terecht kunnen komen. Mijn dochter ligt vaak met haar hoofd aan het voeteneind, dus dan vind ik een deken geen goed idee.

Ik heb winterslaapzakken van hema, prenatal en wibra en ik vind ze allemaal prima. Bij de winterslaapzak die ik vorig jaar van wibra had, vond ik wel dat de opening in de nek vrij wijd is, waardoor ik het gevoel had dat ik mijn dochter toch niet helemaal lekker warm ingestopt had, met dat open nekkie. Maar ze werd wel altijd warm wakker. Ik zou voor een wibra slaapzak even kritisch naar die opening kijken. Misschien dat dat bij een ander model niet zo is.

Edit: C&A en ikea hebben ook slaapzakken. Die heb ik zelf nooit gehad, dus ik kan je niet vertellen of die goed bevallen, maar ik vind ze er altijd wel goed uitzien en goed voelen.

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Bedankt voor de reacties dames!
    Ik ga vandaag eens naar de hema voor in te slaan ;)
    Denk dat ik voor de slaapzakken met mouwen die je kan afritsen ga,, is wel praktisch..
    Verder heeft mijn dochtertje nu altijd koude handjes en gezichtje als ze wakker wordt, maar in haar nekje voelt ze gewoon goed..

13. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Succes, ben benieuwd wat je van de zakken vindt. Ik heb er ook 2 van Hema gehad, ze zijn wel lekker warm. Maar om eerlijk te zijn vind ik ze voor dit weer TE warm. In die Hema winterzakken is het altijd erg broeierig, is me opgevallen.
    Wij gebruiken de laatste tijd de herfstvariant van de Puckabag. De warmte hiervan vergelijk ik met een dun dekbed. Hierin slaapt ze met een romper lange mouwen en een dun pyjamabroekje.
    De wintervariant is meer als een dik dekbed, naar mijn mening met dit weer dus nog niet geschikt.
    Koude handjes zijn op zich geen probleem heb ik begrepen, maar als ze er last van heeft kun je kijken of je een slaapzak met aangehechte mouwen koopt. De wintervariant van onze Puckabag heeft dit wel, ze kunnen er ook af indien gewenst.

14. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    heb niet het idee dat ze er last van heeft hoor.. ze voelt verder gewoon prima aan :)
    ik heb nog 2 zomerslaapzakken liggen.. misschien die nog aandoen nu met een pyama en dan een dekentje erover..
    Ze hoeft dr bedje ook niet uit te zweten haha ;)

15. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb een puckabag 4 seizoenen slaapzak. Ideaal! M'n zoontje ligt nu in het herfst deel, met een rompertje korte mouw aan. Als het echt koud wordt s nachts maak er een winterslaapzak van, en krijgt hij ook een pyama aan.

Oh ja, een dekentje doe ik er niet overheen, meneertje gaat z'n hele bedje door dus blijft er niet onder liggen. een los dekentje vind ik daardoor een beetje eng.

16. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Onze dochter is 9 maanden en we hebben inmiddels meerdere slaapzakken gebruikt: Hema, Prenatal, Wibra en Bambino (Kruidvat) ze waren allemaal goed.
    Wij gebruiken geen slaapzakken van fleece, ik kies altijd voor 100% katoen.
    Dit weekend stappen we over naar een winterslaapzak zonder mouwen.

Deel Deze Pagina