Hi meiden, Onze uk is 8 maanden oud, dus nog te jong om naar een juniorbed te gaan, maar over 5 maanden komt er een broertje bij. Nu sta ik voor de beslissing, wat te doen? Ik heb een wieg om broertje de eerste maanden hopelijk in te kunnen laten slapen én ik heb gister een prachtig brocant juniorbedje gezien van 70x150. Ik wil dit bedje sowieso halen, maar ik vraag me daadwerkelijk af wanneer kinderen naar zo'n bedje gaan?! Ik heb er geen enkel probleem mee om nog een extra ledikantje te gaan halen, maar dat bedje wil ik ook sowieso en om straks een ledikantje extra aan te schaffen dat niet zal worden gebruikt is natuurlijk enigzins onzin ! Wanneer ging jullie kindje naar een juniorbedje?
Ergens tussen de 1,5 en 3 jaar. Hier een leeftijdsverschil van 16 maand. Wij hebben een ledikant erbij gekocgt waar de zijkant eraf kan zodat deze zeker tot drie jaar gebruikt kan worden.
Ah ok... Nou ik ga dan denk ik even geen ledikant aanschaffen maar het gewoon met wieg/ledikant proberen. Mocht dat niet werken dan of de grote broer naar juniorbed of een ledikant erbij kopen!
Sylvano is 2 als de volgende komt, dan gaat hij over naar een eenpersoonsbed wat we al hadden staan van mijn overleden oma, die gaat mijn vriend opknappen
Onze zoon is nu n jaar en n maand, maar die kan echt nog niet in een juniorbed! Ligt vaak dwars in bed, gaat staan als hij wakker is en ziet het gevaar nog niet van een "afdaling" naar beneden. Lanceert zichzelf van het bed naar de vloer als hij de kans zou krijgen. Als bij ons de 2e komt is hij n jaar en 8 maanden, kopen voor hem n goedkoop ledikantje (die van hem is dan weer voor de nieuwe baby) totdat hij denk ik 2 /2.5 jaar is en dan over naar n juniorbed of 1persoonsbed.
Bij ons lukte het pas met 2 jaar.. Behoorlijk ondernemende mannetjes.. Ook tijdelijk de wieg gebruikt.. Maar ik heb een vriendinnetje en daar sliepen beide kinderen al met 1,5 in een peuterbedje. Dus het kan zeker, ligt echt aan je kindje..
Onze zoon is net 2 en slaapt sinds enkele dagen in een groot bed. Ik dacht dat de meest gebruikelijke leeftijd tussen de 2,5 en 3 is.
Onze vent is net 2 jaar als de jongste geboren wordt. Maar hij dit jaar nog over naar een 1persoonsbed. Als dit niet lukt dan blijft hij nog een paar maandjes in zijn ledikantje en gaat onze dochter de eerste maanden in een wiegje.