Baby 6 mndn en slaapt nog niet door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirjam04, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Goedemorgen allemaal,

Afgelopen donderdag weer bij het CB geweest en altijd als ik daar geweest ben ben ik weer onzeker.

Onze boy groeit goed en is een lekker knulletje, hij slaapt alleen nog niet door. Zo tussen 2 en 4 uur in de nacht wil hij nog een flesje. Nu vind ik het zelf niet zo'n probleem. Hij slaapt in de cosleeper aan ons bed en heb binnen 5 min. een fles gegeven. En daarna slapen we allebei weer zo in.
    Maar wilde het toch even melden of ze misschien tips hadden ofzo.
    Ze had 2 tips. Of de voeding verdunnen (nu mee bezig dus) of gewoon laten huilen en dit paar nachten volhouden. Maar dat zie ik echt niet zitten.
    Ook zei ze dat hoe langer ze die nachtvoeding willen hoe moeilijker het is om het af te leren (gewenning/gewoonte)

Is dit echt zo of gaat die nachtvoeding er op een moment vanzelf af?

En zijn er meer moeders die hun kindje langer op hun slaapkamer lieten slapen? Wordt echt niet goed van alle opmerkingen.... Slaapt hij nu nog niet op zijn eigen kamer??
    Neeeee! En vind het prima zo, heerlijk zelfs! Hij wil toch nog een nachtvoeding.
    En daarbij hebben we een buurhond die 24 uur per dag (nou 23 dan) aan 1 stuk blaft!! En hij wordt daar wakker van als hij op zijn eigen kamertje ligt... Kan die hond soms wel wat aan doen echt.....

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lieve help, hij is pas zes maanden! Heel normaal hoor, een nachtvoeding. Lekker bij je op de kamer houden en die fles geven als jullie daar happy mee zijn!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jij vindt het helemaal prima, dus ik zou het lekker zo houden.
    Ik denk trouwens dat laten-huilen ook niet zo best werkt als je kind naast je in een co-sleeper ligt, dus dat advies van het CB snap ik ook niet zo :D
    Die voeding gaat er vanzelf wel af. Je kunt uiteraard gewoon steeds eerst proberen of hij met even een aai over z'n bol lekker weer verder wil slapen, en dan merk je heel snel of dat lukt, (dan heeft ie dus geen (echte) honger), of dat hij niet getroost wil worden, (want dan wel echte honger).
    Maar zolang hij honger heeft, zou ik zelf niets af gaan dwingen. Hij is pas 6 maanden, dus het mag ook gewoon nog :)

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter heeft tot 7 maand een nachtvoeding gehad. Toen opeens, echt van de ene nacht op de andere, had ze die fles niet meer nodig.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Als jij het geen probleem vindt, dan is het toch GEEN probleem?
    Mijn dochter is 12 maanden en slaapt niet door. Ik vind het prima.
    Zij slaapt de tweede helft van de nacht altijd naast mij in bed.
    En tje gewenning/verwenning, who cares??

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou blij zijn als die van mij maar 1 keer per nacht wakker werd en die is 5 en een halve maand.......... Dus hier ook geen tips voor je. Ik heb me er zelf maar gewoon bij neergelegd. Als jij het geen probleem vind is het toch prima?

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Elk kind is anders. Mijn oudste sliep met 3 mnd door, moesten we 's morgens vaak nog wakker maken. Mijn jongste sliep pas met een mnd of 10 door en tot een maand of 6 kwam hij vaak nog 2x per nacht.

8. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochtertje is nu 9 maanden en ze slaapt nog echt niet de hele nacht door hoor. sommige nachten ben ik al blij als ze 2 uurtjes achter elkaar doorslaapt. Toen mijn dochtertje 6 maanden was sliep ze ook gewoon bij mij in bed hoor en wilt zelfs nu nog steeds flesvoeding.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het ligt aan het kind. Mijn oudste slaapt vanaf de kraamtijd door en de jongste nu heel vaak nog niet. Wat doe je eraan he :)
    Zolang jij en je man het geen probleem vinden zou ik het ook geen probleem laten maken door buitenstaanders. Jíj bent immers degene die snachts de fles moet geven.

Laten huilen vind ik een laatste redmiddel.. Mijn jongste kwam tussen de 4 en 8 maanden elke nacht elk uur. Toen hij 8 maanden was kon ik gewoon mijn benen niet meer uit bed gehesen krijgen en heb ik hem in de huiskamer gezet met de beeldbabyfoon erop zonder geluid en ben ik gaan slapen. Hij ook, overigens, we waren beiden doodop. Maar om dat nou te doen omdat het CB dat adviseert terwijl er verder geen problemen zijn, nee zou ik niet aanraden :).

10. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes dames! Gewoon je eigen gevoel volgen dus ;)

11. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Precies. Hier wordt onze zoon volgende week 8 maanden en hij slaapt nog steeds niet door. Gaat rond 19 uur slapen, komt dan een keer in de nacht en slaapt dan tot 7 uur door.

Ach ... we geven BV dus je legt hem aan en bent binnen 30 minuten weer klaar. Hij slaapt in en ruk door en wij ook.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hahaaa die foto van je kindje....TE grappig:D

13. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons sliep pas door na 13 maanden! Geen zorgen, doen wat goed voelt!

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien nog een idee om de eigenaar van de hond aan te spreken?

15. Storm

Storm Niet meer actief

doorslapen kun je niet forceren. Hier ging het bij de jongste heel geleidelijk. Steeds kwam ze wat later in de nacht en zo ineens ging ze doorslapen. Ze was toen een maand of 8, geloof ik. Wij waren vreselijk verwend met twee kinderen die vrij vlot doorsliepen. De oudste van meet af aan, de tweede na twee maanden al.

16. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jij het fijn vindt dat je kleintje op je kamer slaapt, dan heeft niemand er wat van te zeggen .

Betreft doorslapen: mijn ventje is nu een half jaar en hiervoor brulde hij echt om eten snachts. Dan gaf ik t gewoon. Maar nu mekkert hij, dus nu laat ik hem huilen rn na een kwartier slaapt hij weer. Dus ik vind t echt afhangen van t soort huiltje. Krijsen zal ik m echt eten blijven geven, miepen mopperen en zacht huilen; dan lost hij t zelf maar op :) wat wordt er trouwens verstaan onder doorslapen? Want van 7 tot 7 redt hij echt niet. Hij slaapt van 7-11 en van 11-7 en vaak nog even wakker om 4.

17. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 8 maanden kwam hij gerust nog om de 2 uur. Toen wel een meer laten huilen, nou ja paar dagen. We waren zo moe en ik deed de voedingen omdat ik borstvoeding geef.
    Daarna kwam hij nog 2 keer per nacht. Vanaf een jaar ben ik gaan troosten zonder voeding te geven en bij ruim 13 maanden slaapt hij vaak door, van 19.00 u tot 6.30 u.

Dus zolang het bij jou zo prima gaat, lekker doen waar je je goed bij voelt.
    Het wordt meestal vanzelf wel beter.

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Gewoon je gevoel volgen! Zoonlief is bijna 9 maanden en slaapt niet door. Elke nacht tussen 2-3 uur wakker, flesje en meneer slaapt weer verder. Tja so be it...

19. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Kijk hier wordt ik weer blij van :) ons ventje doet het dus gewoon goed!
    De kinderarts van het CB kan ne soms zo onzeker maken of ik het wel goed doe enzo... Nee, hoe langer hij dat flesje wil snachts, hoe moeilijker je het kan afleren....En dat terwijl zij geen kinderen heeft! Tipisch he?

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

gewoon geven en je gevoel volgen.
    onze dochter slaapt nog steeds bij ons op de kamer, heerlijk!

Deel Deze Pagina