slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piepie, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Misschien een stomme vraag, maar ik wil voor mijn zoontje een slaapzak aanschaffen maar ik weet dus niet welke ik moet hebben, en wat de maten zijn. Van kleding draagt hij nog maatje 56 maar dat wordt nu wel erg krap, dus hij gaat nu naar maatje 62. En kan zijn hoofdje niet verdwijnen in die slaapzak? Moet hij dan als hij een slaapzak aan heeft ook onder zijn laken en dekentje liggen? of is een dik laken voldoende ( dan wel een slaapzak met lange mouwen natuurlijk ) Moet hij ook nog een pyjama aan onder zijn slaapzak? Veel vragen maar ik heb hier echt geen verstand van.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bij Hema hebben ze slaapzakken op maat, daar kan je nog neuzen. De maat daar is bijv 62/68 dus goed uit te zoeken. Heb zelf nu een 90cm van Baby-Dump (dochter is 75cm en de 70 is nu te krap)
    Hoofdje kan voor zover ik weet niet verdwijnen in een slaapzak.

Hier heb ik het zo:
    Romper korte mouw
    Najaarspyjama (niet dik, niet dun)
    Deken dubbelgeslagen.

Laken allang verbannen. Het blijft niet liggen en het is te warm. Ze heeft er een tijdje op gekauwd.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Ik zou een maatje 70 doen. Opletten dat het hoofdgat en de armgaten niet te ruim zijn. Mijn moeder heeft bij het eerste slaapzakje van mijn dochtertje het hoofdgat wat ingenaaid.
    Wat je je kindje verder aan trekt is ook afhankelijk van de temperatuur op het kamertje. Goed voelen of ze het niet te warm of te koud hebben.

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Slaapzak vd hema idd 62-68. Hier ook gehad. Ff bij de armgaten kijken of ie 'past'.
    Ons meissie heeft nu romper lange mouwen, dunne pyjama, slaapzak zonder mouwen, en een dekentje. Ze schopt het dekentje vaak weg, dus vind ik het fijn dat ze dan een slaapzak aan heeft.
    In de zomer is het ronper zonder mouwen en diezelfde slaapzak. Verder niets.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Maatje 79 idd of 62-68.
    Hier rompertje, pyjama en slaapzakje, gewatteerd. soms lakentje, geen dekentje. is te warm met gewatteerd slaapzakje en ik vind het niet veilig ivm wegschoppen, daarom juist overgegaan op slaapzakje

Deel Deze Pagina