Zou een peuterbed helpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Baby09, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Het is al zo lang drama met slapen... we zijn nu echt wanhopig op zoek naar een oplossing.
    Ze heeft een tijd gehad dat ze s avonds rond negen uur wakker wrrd en gewoon pas weer om elf uur sliep. Daarnaast kwam ze s nachts ook nog eens.
    Nu is alleen het naar bed brengen al drama, 's middags en 's avonds. Ze huilt gooit alles uit bed en zodra wij in haar kamer komen wil ze dat we blijven, maar daar beginnen we niet meer aan want dan is het feest voor haar.
    We hebben geprobeerd haar te slaap trainen. Dus elke 10 min naar haar toe, speen en knuffels geven neerleggen en weer weg. Dat heeft een week geholpen.. en nu is het alweer een tijdje feest. Daarnaast word ze nog steeds 's nachts wakker en dan gaat ze eigenlijk altijd bij ons in bed.

Denken jullie dat een peuter bed gaat helpen en wie heeft er positieve ervaringen mee?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hoe oud is ze?

Ik denk dat een peuterbedje niet helpt, aangezien ze duidelijk geen zin heeft in slapen :p

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Haha ze is 17 maanden, dus ze heeft haar slaap wel echt nodig!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Om een heel lang verhaal kort te houden

Ja het kan helpen ! Onze oudste wou niet in zijn ledikantje slapen
    Van alles geprobeerd ook de ha heeft mee gezocht naar de oorzaak waarom hij in bed hysterisch aan het krijsen was

Uit eindelijk uit wanhoop bij in bedje gaan liggen tot hij sliep en dit duurde vaak tot een uur 22.00 als ik er niet bij lag tot ene uur of 01.00 in de nacht en werd 3 keer wakker in dr nacht om om 05.00 de dag weer te beginnen

Met 15 maand was ik 20 weken zwanger van de tweede en paste er met de buik niet meer bij in en kozen wij dus voor een 1 persoonsbed omdat ik er bij in moest ( met bedhek over de gehele zijkant )

Hij ging om 7 naar bed en duwde mij eruit hij wou graag alleen slapen in zijn nieuwe bed, hij sliep binnen een half uur en de hele nacht door tot 7 uur in de ochtend ! Echt zon totale verandering !

Wel ging hij altijd uit bed , tot hij 3 was heeft hij elke nacht op de grond geslapen, hij pakte zijn kussen en ging naast het bed slapen, wij lieten dit gewoon gebeuren wij legden hem als hij sliep wel over terug in bed, met drie jaar is dit vanzelf over gegaan

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier was het wel de oplossing!

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nou we hebben de gok gewaagd en een peuter bed aangeschaft. Ze was helemaal enthousiast, heeft mee geholpen in elkaar zetten. Ze ging er zelfs zelf in liggen..! Totdat het echt slaaptijd was toen was het weer gillen helaas..

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk echt dat je even flink consequent moet blijven, en even er door heen moet bijten. Jij bepaald dat je kindje in bed moet blijven en slapen. Dat kan een week vreselijke gilbuien opleveren, maar daarna heb je er winst van. Ook al is het moeilijk.

Zodra je een dag weer toegeeft en je eigen handelen veranderd, zal je kindje weer opnieuw gaan proberen je aandacht te krijgen.

8. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Het kan zeker helpen.

Herken mijn zoontje erin met die leeftijd.

Peuterbed gekocht en de nachten waren direct heerlijk!
    Oke, de eerste 2 a 3 nachten wam hij eruit, even checken of wij er nog waren, zonder praten terugleggen in bed en hijging slapen.

Ben blij dat ik het 'zo vroeg' had gedaan

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan het zijn dat je kindje niet vertrouwd genoeg is met haar kamer? Toen mijn dochter weer slechter begon te slapen, zijn we overdag vaker op haar kamer gaan spelen. En dat hielp. Ze kwam eigenlijk alleen op haar kamer om te slapen, en ik denk dat het spelen hielp om haar kamer 'leuker' te maken.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb gehoord dat het tot 3 weken duurt tot je kindje iets echt geleerd heeft. Dus de slaaptraining heeft pas echt effect na 3 weken.

Ik zou inderdaad in peuterbedje leggen en dan consequent terugleggen elke keer, tot wel 3 weken.

Deel Deze Pagina