uit bed klimmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariamZ, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

De titel zegt het al lieve dames!!

Mijn dochtertje klimt uit bed net nog niet aan de grond maar met 1 been, dan gaat ze roepen. We hebben al heel vaak duidelijk gemaakt dat het niet mag! Mijn man wilde al meteen kijken voor een peuterbed, maar k vind haar daar nog te jong voor. Wat kan ik nou doen of moet ik nu echt naar een peuter bed kijken.

Alvast bedankt meiden!

Dit doet ze trouwens alleen ochtend. Als k haar om half 7 savonds naar bed breng, dan is ze veel te moe om een vrolijke aapje te spelen haha

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon peuterbedje kopen.
    Hier slaapt ze in sinds ze 1 jaar en 2 mnd is.
    Heeft geen hekje maar een rol handdoek onder hoeslaken. Zonder rolt ze uit en valt ermee niet. Hekje was voor haar net zo als ledikantje erg in haar gevoel en doen haar belemmeren.

Ikzelf vind dat je per kind kan kijken wel if niet peuterbed jong.
    Ik zou bij sommige niet eens bij 2 jaar beginnen en bij sommige net als mijn dochter was het echt een opluchting voor ons en haar
    Als je dochter kan erg goed klimmen, lopen, vallen niet bang voor. Kan goed dingen begrijpen zoals als je zegt we gaan slapen dan zelf echt gaan, klimmen, dekentje zelf erop doen en slapen en snapt dat ze in bed moet blijven etc.

3. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    ik zou er ook 1 kopen.. hier ook vanaf 20 mnd geloof ik. sindsdien gaat t veel beter! (slapen in ledikant was drama)

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier klom ze met 15 mnd met slaapzak en al uit bed; vond een peuterbedje met deken ipv slaapzak een veel veilig idee. Ging ook prima!

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou stilaan voor 't peuterbed gaan en dat - als het kan - tegen 1 muur zetten of in een hoek van de kamer.

Liever dat dan dat ze es echt goed valt.

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou ook voor een peuterbed gaan :)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou overgaan op peuterbedje. Kunnen ze zich naar mijn idee minder bezeren.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Eruit klimmen is voor mij eigenlijk wel een teken voor een peuterbed. Het wordt anders echt gevaarlijk. Ik kan van mn ledikant 1 kant eraf doen en dan een balk ervoor.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh, het hangt er een beetje van af, denk ik. Toen mijn dochter 11 maand was, klom ze met slaapzak half uit haar bed, net zoals jij beschrijft. Ik vond haar toen echt nog te jong voor een peuterbed, dus de hebben even afgewacht. Na een week was het voorbij, en nu op bijna 2 jaar slaapt ze nog steeds in haar ledikant.

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Een peuterbed of een ander laag bed is idd een optie. Zodra je kind uit het ledikant probeert te klimmen wordt het een veiligheidskwestie, en leeftijd heeft daar weinig mee te maken.

Wij hebben sinds onze dochter een jaar is een 1-persoons matras op de grond gelegd. Niet zozeer vanwege het klimmen, er speelden hier andere problemen die op deze manier konden worden opgelost. Maar dit gaat supergoed. Ze is superhappy met haar "bed". Iedere avond pakt ze twee boekjes en gaat ermee op bed zitten. Wij ernaast en voorlezen maar! Wordt ze 's-nachts wakker, dan kruipt één van ons er even naast. Meestal slaapt ze binnen een paar minuten weer. En... ze heeft nog niet door dat ze er zelf uit kan! Maar mocht ze dat op een dag in de gaten krijgen, dan is er gezorgd voor een veilige omgeving waarin ze zich niet kan bezeren. En dan kunnen we haar intussen leren dat ze in bed moet blijven 's-nachts. :)

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ons zoontje slaapt sinds een maand in een peuterbedje, niet wegens klimmen, maar hij krijgt een broertje ;)
    Het gaat super goed en hij slaapt zelfs beter dan in zijn ledikantje. Ook de ochtenden verlopen veel rustiger. Waar hij voorheen altijd papa en mama stond te roepen en al zijn knuffels uit bed gooien, klimt hij nu uit bed en gaat heel braaf spelen. Zit zo 30-45 min te kletsen en spelen, zonder te roepen.
    'S-avonds en 's-nachts daarentegen blijft hij heel goed liggen in het bedje, pas 1 keer is hij eruit gekomen.

Ik zeg dus, ga voor een peuterbedje :)

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wij hebben ook een eenpersoonsbed gekocht boor onze zoon. Hij zal daar vanaf een jaar en 7 maanden in gaan slapen. We hebben wel gekozen voor een bedbank als model. Dan zijn er toch 3 kanten dicht en lijkt t nog een beetje op z'n ledikantje. Verder vonden we dit het mooiste bed wat we hebben gezien.

Ik zou als ik jou was zsm overstappen op een peuterende of eenpersoonsbed.

13. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Heeel erg bedankt voor jullie antwoorden. Heel gek dit hoor, maar sinds vandaag is ze er opeens mee opgehouden. Nu ik haar pop in bed geef om ff te knuffelen voor het slapen gaan. Ik denk wel als t volgende week zo ver is dat we een peuterbedje gaan kopen. K heb er al 1 op t oog.

Nogmaals bedankt meiden!

Groet, Mariam

Deel Deze Pagina