Baby 14 maanden slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moekje, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi Dames,

Ik begin een beetje desperate te worden dus ik kom hier even m'n verhaal vertellen.

Mijn zoontje heeft al 5 weken keelontsteking na 2 kuren achter elkaar ben ik dan eindelijk doorverwezen naar de kno arts. Deze zag inderdaad dat zijn keel niet helemaal was opgeknapt maar hij zou hier nachts weinig hinder van ondervinden. Overdag is het belangrijk dat hij goed drinkt en dat doet hij ook. Hij drinkt zo'n 500ml sap en water en 2 flessen van 150 ml. Daarbij zag de kno arts ook dat zijn oortje ontstoken was (had de huisarts helemaal niet gezien) en hij vermoed dat daar zijn slaapproblemen vandaan komen. Dit klinkt opzich best logisch maar een goede oordruppels of iets dergelijks heb ik niet meegekregen.
    Alleen de mededeling dat hij over een maand naar buisjes krijgt en als hij 2,5 is zijn keelamandelen geknipt moeten worden.
    Hij heeft geadviseerd weer te starten met zatac imdat hij in het verleden erge reflux heeft gehad. Hij vermoed dat hij nog steeds opkomend maagzuur heeft en hier slecht door slaapt en dat hij daardoor steeds een ontstoken keel heeft. Enfin wij zijn weer met de zatac gestart maar niet helpt hem van de pijn.
    Ik heb zelf ook het gevoel dat dit zijn probleem niet is.
    Ondertussen weet ik niet meer wat ik kan doen om hem rustig te laten slapen. Vanaf mei heeft hij heerlijk geslapen de hele zomer lang en ineens sinds hij 12,5 maand is slaapt hij niet meer en word hij iedere nacht standaard tussen 3 en 4 wakker.
    Ik vind t zo vervelend om hem zo overstuur te zien en zelf gaan we er een beetje aan onderdoor het duurt vaak een uur voor hij weer gaat slapen en ook krijgt hij een fles km te kalmeren.

Is er iemand die mijn verhaal herkend en die misschien tips kan geven?

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop dat het een beetje helder is want ik zit al vanaf 5 uur beneden ;)

Liefs,

Moekje

2. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Niemand ?? :(

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik kan je helaas niet helpen, vind het wel erg voor je!
    Maar waarom heb je niet iets van druppels meegekregen?
    Ik ben erg paniekerig als het op oren aan komt aangezien ik daar zelf een hele geschiedenis mee heb. Ik wil je niet bang maken, maar ik had middenoorontsteking, is naar binnen geslagen waardoor ik uiteindelijk alleen nog drinken met een rietje naar binnen kreeg. Mijn mond ging niet verder open van de pijn. Huisarts heeft mijn ouders en mij 2 weken laten lopen met 40 graden koorts. Daarna zijn mijn ouders omdat ze het niet meer wisten met mij naar de eerste hulp gereden. Daar aangekomen konden ze eigenlijk niet eens fatsoenlijk mij gedag zeggen aangezien ik zo snel als het kon de o.k. op moest.

Mijn advies is dus: gewoon bellen naar huisarts/kinderarts/kno-arts en er op staan dat je verder geholpen wordt. Als het slapen nooit een probleem is geweest, dan zit er nu echt iets niet lekker.

Wat je ook nog zou kunnen doen is je kleine op schoot nemen met het gezicht naar jou toe. Vervolgens het topje van je duim echt in zijn oor doen en je wijsvinger achter zijn oor. Je hebt dan dus zijn oor tussen duim en wijsvinger vast en dan rustig wat naar buiten trekken.(paar keer achter elkaar doen) Het zou kunnen dat als het vuil is aan de binnenkant, dat het dan door het 'open maken' door de buis van eustachyus weg kan. Die handeling is echt pijnloos voor een kleintje, mits je natuurlijk niet overdreven hard trekt. Als dit wel pijnlijk is voor hem dan zou ik echt opnieuw laten kijken.

Hopelijk heb je hier iets aan!!
    Succes ermee!!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor oorontsteking wordt pas AB voorgeschreven als het niet vanzelf weggaat. Normaal dus dat de KNO dat (nog) niet voorgeschreven heeft.
    Geef je verder al 3 maal daags een zetpil? Dat is bij oorontsteking wel echt een must. Verder bedje ophogen, neus goed sprayen met zoutoplossing en de zantac even de tijd geven om weer goed te gaan werken.
    Sterkte!

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties @lolliebol bedankt voor je reactie je maakt me niet bang hoor. Ik heb zelf ook een lange geschiedenis meer keel en oor onstekingen en daarom ben ik ook zo huiverig. Ik ben inmiddels 24 jaar bezig met kno gedoe en heb ook een lichte gehoorbeschadiging aan alle ontstekingen overgehouden. Ik ga jou tip zeker uitproberen!! (,misschien ook wel bij mezelf als ik weer oorontsteking heb haha )
    @rozemarijke een oorontsteking die hij waarschijnlijk (volgens de kno) er al 5 weken zit en reden tot buisjes is lijkt mij ook wel een rede dat je een oordruppels krijgt. Enfin ik ben gen arts.
    Uiteraard krijgt hij dagelijks zetpillen en en de nodige zantac etc.

6. Nati

Nati Niet meer actief

Hoi Moekje,

ik herken het slechte slapen wel, maar los van alle klachten daaromheen. Mijn dochtertje wordt ook opeens na een periode van goed doorslapen weer s'nachts wakker, vaak om een uurtje of 3/4. Dan wil ze getroost worden en kan het vaak een uur duren voor ze weer slaapt. Overigens hoor ik vaak exact hetzelfde van ouders met kinderen van dezelfde leeftijd om me heen.
    Een vriendin van mij heeft het nagevraagd bij een kinderarts en die zei dat de kindjes rond deze leeftijd door een angstfase gaan en daardoor slechter slapen.
    Dus het kan ook nog dat jullie dikke pech hebben dat alles in een keer komt, maar ik kan dit natuurlijk niet beoordelen en wou je wel laten weten dat ik dit herken en weet hoe zwaar het kan zijn als je kindje maar niet kan/wil slapen.

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier ook een drama met slapen momenteel (15 maanden), maar geen gezondheidsklachten. Vannacht weer 3,5 uur in de weer geweest, geeuw!

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    pff gelukkig ben ik niet de enige dan! hij is momenteel wel heel erg met mij bezig mama voor en mama na.
    Als ik bijv. even naar de schuur loopt gaat hij al door het lint en ook op het kdv gaat hij tegenwoordig huilen als ik wegga.
    Deed hij van tevoren nooit.
    Ook stopt hij met huilen als ik hem zijn speen geef maar zodra het licht weer uit gaat begint het weer van voren af aan.
    En dan word hij echt woest wil geen speen meer dan moet ik heb echt even wakker maken lijkt het wel... het stomme is dat als hij huilt wel een soort van au roept.... en naar zijn oortjes grijpt.... pff ik hoop dat t snel voorbij is. (voor hem het meest maar toch ook wel voor mezelf en mn man)

9. Nati

Nati Niet meer actief

Maak van 'hij' 'zij' en je hebt het exacte verhaal van mijn dochter (m.u.v. de oorpijn, maar zij grijpt dan in haar mondje - tandjes?!)! :D
    Afgelopen nacht weer een uurtje gezellig beneden lopen spelen met d'r, wist het anders echt niet meer!

Deel Deze Pagina