slaapzakje en pyama te warm?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by patricia240477, Oct 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb even een vraagje hier.

Op de kamer van mijn zoontje is het meestal 21 graden, hij slaapt in een slaapzak, zonder dekentje over hem heen. Dit omdat hij al zijn dekens naar beneden schopt ookal heb je hem zo strak mogelijk toegedekt!

Nu mijn vraag: Is het te koud in een pyama met voetjes aan 1 stuk, hij slaapt dan in een gewatteerd slaapzakje zonder mouwen. Moet ik nog een dekentje of een laken gebruiken, of is dat te warm?

Hoe slapen jullie kindjes van sem's zijn leeftijd ongeveer?

:)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij Iman op de kamer is het echt geen 21 graden... Kun je het niet wat koeler maken, want 21 graden is erg warm.
    Iman slaapt in haar romper ingebakerd onder een dekentje.
    Denk dat het ongeveer 17-18 graden op haar kamer is.
    Beter een extra dekentje dan qua graden zo warm!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb gelezen dat het maximaal 18 graden mag zijn op de babykamer. Dus ik denk dat jouw kindje het zeker niet te koud heeft.

4. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou ik zal het wel willen dat ik het koeler kon maken, ben al contant in de weer met ramen openzetten als sem niet in zijn kamer is!

Wij wonen in een flat van 3 hoog op de laatste etage en als maar even de zon schijnt dan loopt het kwik hier zo op :cry:
    Overdag is het zo rond 22, 23 graden en snachts rond 19/20 graden nu.
    Gelukkig wordt het al wat koeler buiten, dus ik kan het nu binnen eindelijk ook eens koeler krijgen :)

Kan je nagaan dat het met die hittegolf niet te harde was hierbinnen, het was soms "echt waar" 36 graden binnen. Ik had gewoon een eigen sauna hier, zat veel op de balkon toen ik met die dikke pens zat!

Blij dat Sem dat niet heeft meegemaakt, zou echt niet weten hoe ik het dan koeler had moeten krijgen!

Dus wat ik begrijp dan is een gewatteerd slaapzakje misschien nu te warm? Als ik aan zijn handje voelt dan zijn die wel koud, maar dat zou geen kwaad kunnen had ik ergens gelezen!

5. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Oja vergeet ik nog, ik heb een swaddle me doek nu gekocht en daar doe ik sem alleen in zijn romper in :)

Dat zou nu dan niet te warm zijn lijkt mij :(:

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oh dat meen je niet... Ik weet hoe het is, mijn schoonzusje woont 5 hoog onder het dak en daar was in het in de zomer wel 45 graden :(

Iman slaapt ook in haar romper in de SwaddleMe, dus dat zal zeker goed zijn!
    Iman heeft dan nog een dubbel dekentje met een lakentje, misschien kun je voor Sem alleen een enkel dekentje erover doen.

Koude handjes zijn goed, die hoeven niet warm te zijn.
    Achter in zijn nekje kun je voelen of hij het warm heeft; voelt het klam dan heeft ie t warm, voelt t gewoon dan is de temperatuur goed!

7. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse

pjuufffffff 45 graden, nou dan viel het hier weer mee :x

Dank je, ik ga sem zo in zijn doek doen voor de nacht, wilde het eerst morgen pas uitproberen, maar dacht waarom niet nu!

Dus zo na het flesje van 22:30 gaat hij in de doek en dan doe ik nog een dubbel lakentje over hem heen.

Ik zie nu dat het bij sem in zijn kamer 20 graden is, dus het gaat de goede kant op, denk nog een paar dagen en dan mag er wel een dekentje bij!

8. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn slaapt nu in zijn pyama ( zonder sokken ofzo :) ) in een zomerslaapzakje en daaroverheen en lakentje met dubbelgeslagen deken. Het is denk ik een graad of 17 in zijn kamertje. Ik ga maar een beetje uit van mezelf. ik vind het bij ons boven fris en lig al weer met een pyama aan onder het winterdekbed ;) Straks als het kouder wordt, een winterslaapzak en als het echt vriest daaroverheen nog lekker een deken!

xxx

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Bij Eslem in de Kamer is het 25 graden..en als ik haar inbaker dan ligt ze met rompertje en doe ik nog wel dekentje beetje over haar heen..als ze gewoon in kleertjes ligt heeft ze dus rompertje en nog wat aan en ook het dekentje..

10. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    deborah heeft dus iedere keer hele koude handen omdat ze haar handen boven de dekens gooit. Maar als ze bij ons in bed lligt doet ze hetzelfde en heeft ze wel warme handen. Nu heb ik haar in een omslagdoek en een deken over haar heen en gewone kleren en ze slaapt terwijl ze altijd wakker is 's ochtends. Dit zal dan toch wel goed zijn toch?

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven slaapt in een pyama onder een dubbel geslagen dekentje en lakentje, soms heeft hij s'morgens de dekens afgetrapt,
    maar ik weet eigenlijk niet of ik hem nu in een slaapzak moet doen,
    fappie doet het ook zo, dus misschien doe ik hem dan vanavond ook maar in z'n slaapzak, en dan wel onder de dekens, want ik heb het zelf s'nachts ook koud, en ik kan tegen m'n man aanliggen.

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik baker damien in in zun romper... en doe er geen deken over....
    de inbakerdoek is lkkr warm...
    het is ong. 22 gr in de kmr...
    kouder krijgen we het niet

en sochtends voelt hij gewoon lkkr warm aan :)

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ga vanavond Tim ook in een iets dikkere slaapzak leggen ZONDER dekentje verder.
    Hij trapt die nl toch van zich af.
    Het is bij hem ook ongev. 18 a 19 graden op zijn kamertje.
    De slaapzak heeft geen mouwtje en ik doe hem dan alleen een t shirtje met lange mouwtjes in de slaapzak aan. (en natuurlijk een rompertje)

Ben benieuwt hoe hij dat gaat vinden.

14. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Past ie al een pyjamaatje? Isa draagt een romper, pyjama en een dikke slaapzak 's nachts.

Share This Page