Ik haalde vanochtend mijn dochtertje uit bed en ze was best koud. Dus heb ik vanmiddag een wat dikker slaapzakje gekocht voor der. Alleen vind ik hem zo lang (ik had een soort tussen zomer en winterslaap zakje van de ikea en die was korter) en ze draait graag in haar slaap. Nu dacht ik er aan als ik hem nu aan de onderkant gewoon iets inneem met een steekje, zodat die zeg maar aan de onderkant dubbelgevouwen zit. Maar ik vraag me af of het gevaarlijk is, weet iemand of dit wel of niet kan?
zou wel moeten kunnen. Bij de slaapzakken van nijntje is het bijv. al 2 maten in 1. Werkt dan met van die drukknoopjes.
Die lengte zou ik niets mee doen. Hier heb ik wel bij enkele zakjes de armsgaten en halsgat wat ingenomen omdat dat wel gevaarlijk kan zijn (dan schieten ze er in).
Ik weet niet hoe oud je dochtertje is. Maar toen mijn kindjes nog niet konden rollen en ze hadden een slaapzak die te lang was, dan stopte ik die vast onder het matrasje. Zo konden ze zich ook niet naar boven wurmen, onder de dekens uit. Bij ons is het met koud weer wel nodig om bij een dikke slaapzak, ook een deken te gebruiken (oud en koud huis). Als je maar zorgt dat de hals en de armsgaten, niet te groot zijn, dan kan het geen kwaad.
4 maanden, maar ze rolt zelf om onder slaap naar der buik. En daarop slaapt ze ook het lekkerste, dus ik laat der gewoon op der buik slapen. De arm en hoofd gaten zijn niet te groot.
Ik zou geen werk op de hals halen als t toch maar tijdelijk is. Gewoon t teveel onder matrasje, ligt ie ook gelijk mooibstevig strak, goed tegen omdraaien etc.