slaapzakje innemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik haalde vanochtend mijn dochtertje uit bed en ze was best koud. Dus heb ik vanmiddag een wat dikker slaapzakje gekocht voor der. Alleen vind ik hem zo lang (ik had een soort tussen zomer en winterslaap zakje van de ikea en die was korter) en ze draait graag in haar slaap.

Nu dacht ik er aan als ik hem nu aan de onderkant gewoon iets inneem met een steekje, zodat die zeg maar aan de onderkant dubbelgevouwen zit. Maar ik vraag me af of het gevaarlijk is, weet iemand of dit wel of niet kan?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    zou wel moeten kunnen. Bij de slaapzakken van nijntje is het bijv. al 2 maten in 1. Werkt dan met van die drukknoopjes.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Te lang is niet erg, als de armsgaten en het hoofdgat maar niet te groot zijn

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Te lang lijkt me inderdaad niet zo'n probleem als de arms- en hoofdgaten goed zijn.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    idd waarom korter maken?? armen en hoofd moeten goed zijn, beenruimte maakt niet echt uit

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja die zijn goed. Ik dacht meer van dan hangt er zo'n lang ding nog aan der :p

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Die lengte zou ik niets mee doen. Hier heb ik wel bij enkele zakjes de armsgaten en halsgat wat ingenomen omdat dat wel gevaarlijk kan zijn (dan schieten ze er in).

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik weet niet hoe oud je dochtertje is. Maar toen mijn kindjes nog niet konden rollen en ze hadden een slaapzak die te lang was, dan stopte ik die vast onder het matrasje. Zo konden ze zich ook niet naar boven wurmen, onder de dekens uit. Bij ons is het met koud weer wel nodig om bij een dikke slaapzak, ook een deken te gebruiken (oud en koud huis).

Als je maar zorgt dat de hals en de armsgaten, niet te groot zijn, dan kan het geen kwaad.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    4 maanden, maar ze rolt zelf om onder slaap naar der buik. En daarop slaapt ze ook het lekkerste, dus ik laat der gewoon op der buik slapen. De arm en hoofd gaten zijn niet te groot.

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zou geen werk op de hals halen als t toch maar tijdelijk is.
    Gewoon t teveel onder matrasje, ligt ie ook gelijk mooibstevig strak, goed tegen omdraaien etc.

Deel Deze Pagina