Baby shoppen is natuurlijk hartstikke leuk en het is maar goed dat je van te voren niet weet tegen welke vragen je aan zult lopen, want dan was ik nu al gillend gek Wij moeten een matrasje aan gaan schaffen voor in het ledikantje en dan blijkt dat er zo ongekend veel zijn! Dat er niet teveel ruimte tussen mag zitten enzo, is me helemaal duidelijk en logisch ook. Maar in hemelsnaam, wat is nou een goed matrasje? Niet te zacht, maar wat is niet te zacht? En wat is niet te hard? Waarom zijn de prijsverschillen zo groot. Je kunt voor 30 euro iets kopen, maar ook voor 300 euro. Wat weer niet wil zeggen dat die 300 euro goedkoper is. Je hebt ze zelfs met een of ander anti-mug gebeuren behandeld, maar dat hoef ik allemaal niet. We hebben straks een klamboe voor de kleine. Kortom; help! Wat hebben jullie? Waar let je nog meer op? Zijn er sites waar de best geteste matrasjes op staan? Etc. etc. en oh ja, wat ik me ook ineens afvraag; hoe lang doe je met zo'n matrasje? Want de baby weegt in het begin niet zoveel natuurlijk, maar wordt wel steeds zwaarder en groter. Bedankt alvast!
Wij hebben info gevraagd bij een paar babywinkels.. Een matras van 300 euro lijkt me erg overbodig.. Die van ons kost iets van 90..( bij babydump) Ik denk dat je t matras gebruikt tot de kleine te groot word voor t bedje..Mits er geen ongelukjes gebeuren waardoor t matras neit mer bruikbaar is natuurlijk Misschien word je op www.veiligslapen.info iets wijzer nog?
De dikte van een matras moet minimaal 8cm zijn of liefst nog dikker. Dunne matrasjes zijn makkelijker om te vouwen, waardoor je kindje eronder kan kruipen met alle gevolgen van dien. Het matras mag niet te zacht zijn omdat je baby er dan met het gezichtje in kan zakken. Wanneer je een dik matras hebt dan is de vulling meestal ook stevig genoeg. De prijsverschillen zitten hem meestal in de vulling van het matras. Polyether is meestal de goedkoopste variant. 40gr polyether moet je toch wel minimaal hebben. Die zijn wat steviger als de 30gr variant. De vulling met koudschuim is een weer wat duurdere variant. Dit is een zeer goed ademend matras en koudschuim blijft stevig en daar zul je niet snel ligkuiltjes in krijgen. Ligkuilen kun je voorkomen door eens in de 2 weken het matrasje om te keren. Het matrasje kun je gebruiken zolang je kindje in het ledikantje ligt. Meestal is dit tot een jaar of 2 a 2 1/2.
Ik heb goede verhalen gehoord over het leenbakker matras voor maar 40 euro. Ik denk dat wij hier voor gaan.
voor mijn dochter hebben we een medical matras van babypark, was 150 euro , is koudschuim en ze kan er met haar gezichtje doorheen ademen. ik vond dat toen gewoon een veilig gevoel, vandaar dat we er wat meer geld aan uit hebben gegeven.zag ook door de bomen het bos niet meer dus uiteindelijk maar die dure gekocht. nu is de 2e op komst en hebben we getwijfeld om nog zo'n duur matrasje te kopen, we zijn toch wel erg tevreden over de kwaliteit (koudschuim) dus heb even gegoogled of er ook goedkopere koudschuim matrasjes zijn, en ik kwam terecht op https://matrassen.ezshops.nl/shop/produ ... cat_id=972 daar hebben ze koudschuim babymatrasjes, 60x120 en in 3 verschillende diktes, 10cm, 14cm, 18cm. wij zijn voor de middelste gegaan, en deze is echt superdik! achteraf was 10 cm ook wel voldoende geweest. echt een heel mooi stevig en super ademend matrasje , je kan er ook gewoon doorheen ademen. koudschuim werkt trouwens ook preventief tegen een plat achterhoofdje. dus toch voor een iets leukere prijs, 59 tot 69 euro en dan wel goede dure kwaliteit. ook supersnelle levering trouwens, en ze verzenden ook nog eens gratis!
wij hebben er een die twee kanten heeft een voor een baby en een voor peuter. hij is goed ademend dus veiliger voor buikslapers. ook anti alergisch geloof ik. onze tweede komt er ook weer op. vind het niet nodig nadat ie 2 jaar gebruikt is door mijn eigen kind en andere aan te schaffen. en die slaapt al een jaar op een groot bed. dit matras was bij babywalz voor geloof zon 60 euro.
Hartstikke bedankt allemaal! Zaterdag gaan we kijken en we beginnen bij de Babydump. Met deze tips komen we echt al een heel eind.
Afgelopen maandag had ik thuis mijn intakegesprek met mijn kraamconsulente. Zij gaf mij ook tips over matrassen. Het hoeft helemaal niet zo duur, hoor. Als het maar minimaal 8 cm. dik is en niet te zacht is. Ook had ze het over de Aerosleep matras ofzo... Die schijnen nogal populair te zijn, maar die matrassen schijnen een groot nadeel te hebben (iets met doorlekken ofzo). Dus de Aerosleep was niet echt een aanrader, volgens haar.