hoi dames, ik zag toevallig op de hema site dat ze ook in maat 56/62 slaapzakjes hebben (http://www.hema.nl/site/HEMA-NL/BABY/Product/xp/CategoryId.Baby_Nachtkleding/ProductID.99000022/default.aspx). nu vraag ik me af, is dat handig of juist niet?? wij krijgen een maart kindje, een slaapzakje lijkt me ideaal maar misschien is het dat wel niet? en ist wel veilig voor zo'n kleintje?
Vraag ik mezelf ook af... wij krijgen ook een maart kindje heb hebben voor een dekentje en lakentje gekozen.
Hoi Marki is in oktober geboren en na de kraamtijd hebben we meteen een slaapzakje/trappelzak aan gedaan. Dit ook omdat hij al heel druk in bedje was en elke onder de dekens lag of er boven. Hij heeft tot nu toe nooit meer met een dekentje geslapen en hij is nu 1 jaar geweest. Deze kleine wordt eind april verwacht en ook daar willen we graag weer een slaapzakje/trappelzak voor gaan gebruiken. Vind het zelf heel erg fijne en je weet zeker dat ze wel lekker warm liggen. En heb toen eerst met het cb overlegt ivm ook de veiligheid en zij zeiden dat als hij onder de armen en bij het nekje niet te groot zit er niks aan de hand is
en hoe weet je of een slaapzakje warm genoeg is? (ik heb overigens alleen op de hema site zulke kleine slaapzakjes gezien, als iemand nog tips heeft waar ze ook te koop zijn...?)
Hoi Ik heb 2 soorten gehaald een wat dikkere en een voor echt de winter en dat is ook de gene die hij het meest aan heeft gehad. Bij prenatal hebben ze geloof ik ook kleinere maten
Ik vind het ideaal. Damiën is nu bijna 4 weken oud...maar heeft het bij 2 dekentjes te warm en met 1 dekentje is het krapjes aan.....dus nu een zomerslaapzak met dekentje is precies warm genoeg.....zometeen gaat ie in het ledikant dan heeft ie een duodeken maar ik blijf de slaapzakjes wel bij de hand houden.....
Wie weet hoe dat met de maten zit. Want slaapzakken hebben vaak de volgende maten: 70 cm, 110 cm, etc. Met welke kledingmaat komt dat overeen?
maat 70 is tot en met maatje 68 kan iets langer de maat moet je zien als de lengte dat is met kleertjes ook zo nu is het ene kindje iets groter dan het andere kwa leeftijd dus naar de lengte van je kleintje kan je het beste kijken
Wij kopen geen slaapzakje voor de kleine... in het begin blijven ze nog wel liggen onder dekentjes. Mn dochter heeft er wel 1 want die ziet snachts alle hoeken van dr bed. Bij die kleintjes zitten ze vaak in het begin nog wel erg ruim, tenminste mijn dochter zwom zeker de eerste 4 weken in maatje 50/56. En verder mocht het anders lopen.. het is gauw genoeg gekocht
Slaapzakken zijn erg veilig in gebruik. Je moet er bij de maat op letten dat het hoofje niet door het gat naar beneden kan (snap ie het nog ) Maat 56 van de hema is een prima maat voor als ze net geboren zijn. Meestal leg ik er een dun dekentje met een lakentje overheen omdat ze als ze net geboren zijn snel afkoelen, en het is in maart best fris in de slaapkamer. Dit advied geeft ik in de gezinnen waar ik werk. Succes !