hoe doe jullie dat? gaan jullie altijd na een voeding naar buiten of halen jullie je kleintje ook wel eens uit bed? en als je dan op visite gaat stop je je kleintje dan ook iedere keer nejtes op de juiste tij din bed/maxicosi of wandelwagen? of laat je hem / haar dan ook wel eens langer eruit? of gingen ju;llie de eerste weken bijna de duer niet uit om regelmaat te kweken?
we kijken meestal wat gaan we doen en waar. Ik geef daan altijd nog wel een fles van te voren dat je niet halve wegen in de stad of winkel met een huielnd kind zit dat honger heeft. als we ver gaan dan neem ik wel daan zijn kinderwagenbak mee dan kan hij zijn middag dutje lekker boven op een slaapkamer doen. Ik haal daan niet uit bed omdat we de hort op willen. daan heeft zijn slaap ook nodig anders is de lol er snel af als je met een kindje zit wat gewoon erg moe is. Een voordeel van daan is dat hij zodra hij in zijn wegen licht gelijk slaapt en pas weer wakker word als we of thuis zijn of alles in de auto aan het laden zijn.
Ik denk dat het heel erg afhangt van of je kindje de eerste is of de volgende. Bas liet ik ook lekker liggen en paste ik me aan. Nu moet ik Sam wel eens uit bed halen omdat ik Bas weg moet brengen naar de peuterspeelzaal of de gym. En hij moet ook gehaald worden.... Ik haal hem er liever uit dan dat ik hem alleen thuis laat. Als ik het weet van te voren trek ik hem wel vast zijn jas aan of zet hem vast in de MC op zijn bedje een beetje achterover.... maar soms heeft hij pech hoor
Toen Milan nog heel klein was maakte het niet echt uit, omdat hij gewoon in de wagen sliep. Nu hij ouder is, plan ik wel om zijn middagslaapje heen en als het niet anders kan nemen we een bedje mee.
Wij hebben Emme vanaf het begin af aan meegenomen als we weggingen naar bijvoorbeeld de stad of vrienden/familie. We zorgen er dan voor dat ze een fles op heeft en verder zie ik het wel. Ik geef Emme regelmatig ergens anders de fles en leg haar daarna in de reiswieg te slapen. Er zit dus wel regelmaat in de voedingstijden, maar als ik met haar op pad ben dan slaapt ze na het flesje en even knuffelen gewoon in de wagen. Als we bij vrienden of familie zijn zet ik haar dan met reiswieg en al boven neer zodat het rustig is. Weer thuis leg ik haar dan over in bed. Nu is Emme wat meer wakker zodat het allemaal wat makkelijker wordt. Ik let er wel op dat ik na een druk dagje een dagje thuis heb om het niet te onrustig te maken. Je krijgt het toch niet voor elkaar om elke dag hetzelfde te laten zijn, dat is volgens mij ook helemaal niet nodig en je beperkt jezelf daar enorm mee. Succes!
als we ergens naar toe willen en de kleine ligt op dat moment te slapen, dan wachten we gewoon tot dat hij wakker word..
Toen de eerste nog klein was, namen we gewoon de kinderwagen mee en daarna planden we om zijn slaapje heen. Bij de tweede kan dit niet, want de eerste gaat tussen 7 en half 8 's avonds naar bed en de kleine slaapt tussen 13.00 uur en 15.30 uur (hypothetisch gezien). Voordat die dan klaar is om te gaan en we gaan bijv naar mijn ouders (40 min met de auto) dan kunnen we alleen dus op visite van 16.15 tot 18.30. En het avondeten dan ? Oeps vergeten. Dat houdt in: we kunnen dus nooit op visite als we rond iedereen plannen. Ook gaat mijn zoontje in augustus naar school en iemand zal hem toch op moeten halen ?! Als ze moe zijn, vallen ze wel in slaap hoor. Ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan en zie wel hoe het loopt. We gaan ook geregeld naar de dierentuin, dan wil ik de kleine graag meenemen dus hij moet wel
Ik neem Jim overal mee naartoe,als we weggaan dan wel net ná zn fles omdat hij dan lekker moe is en dan heb je zelf ook de meeste tijd tot zn volgende voeding! Hij slaapt toch zodra hij in de bak of maxicosie ligt! Ik ga er ook zo relaxed mogelijk mee om hoor! Zo wendt hij eraan en heb je zelf ook nog lekker veel ruimte om leuke dingen te doen! En je kunt m overal de fles/borst geven dus.... Wij zijn vroeger als kind ook overal mee naartoe genomen,vind het wel gezellig!
quote="Moontje78"]Ik neem Jim overal mee naartoe,als we weggaan dan wel net ná zn fles omdat hij dan lekker moe is en dan heb je zelf ook de meeste tijd tot zn volgende voeding! Hij slaapt toch zodra hij in de bak of maxicosie ligt! Ik ga er ook zo relaxed mogelijk mee om hoor! Zo wendt hij eraan en heb je zelf ook nog lekker veel ruimte om leuke dingen te doen! En je kunt m overal de fles/borst geven dus.... Wij zijn vroeger als kind ook overal mee naartoe genomen,vind het wel gezellig![/quote] ja dat heb ik zelf dus ook wel...ga er bijna ieder dag wel op uit met Indy en inderdaad dan na haar voeding.