cybex pallas autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door watwordhet, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    hallo dames,

zijn er hier dames die deze autostoel in duitsland hebben gekocht? mijn vraag is waar???

ik weet dat hij daar een stuk goedkoper is dan in nederland, maar mijn duits is niet super geweldig.. bovendien heb ik geen creditcard, dus moet dan anders betalen.

hopelijk hebben jullie wat namen van winkels waar ik hem het goedkoopste aan kan komen..

groetjes wendy

2. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Wij hebben hem niet gekocht, we vonden hem erg kolossaal onze dochter verzoop erin ;) we zijn uiteindelijk voor de kiddy guardian pro fix gegaan. Had je hem wel al gepast bij jou kindje?

Succes met je zoektocht :)

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
  4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Zo jeetje dat js duidelijk een reden om hem niet te kopen.
    Hard filmpje maar wel erg waar.
    Zo word je toch met je neus op de feiten gedrukt.

Gelukkig is dit een dummi en geen echt kindje brrrrr.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Zoals die dummy erin zit heeft het kindje ook te veel ruimte. Daarom kun je het vangkussen aanpassen aan de lengte en gewicht van je kindje.
    Ook de zitting moet je goed aanpassen aan het formaat van je kindje.

Wij hebben m in nederland gekocht. Wij wonen vlak aan de duitse grens maar ik vond het prijs verschil van 60 euro het niet waard om in duitsland te bestellen en dan als er wat is met de stoel dat je met veel gedoe contact op moet nemen met de duitse winkel.

Kan m wel aanraden om te passen voordat je m koopt. Niet alle kids vinden het prettig om erin te zitten.

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Je moet het vangkussen natuurlijk wel iedere keer dat je de autostoel gebruikt goed instellen. Hij moet echt vast tegen het kindje aanzitten en geloof me dan gaan ze echt geen kant op.
    En je weet natuurlijk niet welke autostoel met vangkussen dit is en hoe deze is gemonteerd.

De Pallas heeft echt hele goede testresultaten en dat is natuurlijk niet voor niets, mag toch hopen dat ze dit soort dingen ook testen he;)

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63

Wij hebben hem via de Duitse Ebay gekocht, we hebben trouwens 2 ervan, de Cybex Pallas 2 en de Cybex Pallas 2 Fix.

Ze bevallen echt super, makkelijk om je kindje er in te zetten en onze dochter is helemaal gek op het vangkussen (ze slaapt er op of stalt haar speelgoed uit)

Je moet wel iedere keer goed het vangkussen aandrukken zodat ze er echt vast inzitten. maar dat moet je natuurlijk ook met gordeltjes;)

Net even nog gekeken, wij hebben hem via baby community gekocht en de Pallas 2 was daar 177,00 euro.

8. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Je moet ze zeker goed vast zetten maar idd dat geld voor 5 punts gordel ook. Als je naar deze crash test kijkt: 5-Punkt Gurt vs. Fangkörper.mpeg - YouTube
    In dit filmpje kun je goed zien dat -mits je kindje goed vast zit - de schade met een vanglichaam veel kleiner is!

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien bij een 'normale' aanrijding, maar als je auto dus over de kop gaat, is er kans dat je kindje er helemaal uit vliegt en heeft een stoel geen nut meer.

10. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Er is inderdaad een káns dat dat gebeurt, in dit filmpje gebeurt dat vlak na de 2de keer over de kop. Op de site van Kiddy staat er ook een stuk over (FAQ:  kiddy wel een stuk omlaag scrollen). Ook met deze stoelen worden testen gedaan, óók het over de kop slaan en voor de veiligheidsnormen zijn deze stoelen dus ook allemaal geslaagd.
    Zowel de 5 puntsgordels als degene met vanglichamen hebben voor en nadelen. De 5 puntsgordels zorgen voor meer letsel tijdens de meest voorkomende aanrijdingen, waar de stoeltjes met vanglichamen juist veel beter scoren. De wat zeldzamere ongelukken waarbij er dus meerdere keren over de kop wordt geslagen daar heb je kans op meer letsel bij de stoeltjes met vanglichamen.

Desalniettemin hoop je natuurlijk nooit zo'n ongeluk mee te maken. Wij zijn gegaan voor het stoeltje met een vanglichaam in ieder geval.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Wat me trouwens opviel aan het filmpje van Kusjesmama, dat filmpje is van Romer.... En laat die nou net stoeltjes met een 5puntsgordel hebben en geen stoeltjes met een vangkussen...
    Erg toevallig, doet me een beetje denken aan alle reclames met schoonmaakmiddelen.

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Romer heeft jaaaaren geleden al gewerkt met vangkussens. Maar inmiddels zijn zij dus van mening dat dit niet veilig is en produceren idd alleen nog maar stoeltjes met vijfpuntsgordel.

Deel Deze Pagina