Slaapzakje, tot wanneer en waarom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

We zijn er hier pas vorige week mee begonnen, omdat ze ineens erg lag te draaien in bed en daar nog vaker wakker van werd dan ze toch al was.
    Bij onze oudste hebben we dat ook gedaan. Heb eigenlijk geen idee meer wanneer we ermee gestopt zijn weer. Dat zal ws zijn geweest op een moment dat het draaien geen punt meer was voor de slaap... :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wisselt. De babyfoon geeft de temperatuur in de kamer aan en daar stem ik het op af. Op dit moment een dunne slaapzak zonder mouwen, met dan nog wel een dekentje over, (zonder deken ligt ze te los, ze wil graag lekker ingepakt liggen :)).

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

deze nacht word de 2e keer met een zomerslaapzakje

eerst deed ik hem aan : romper, shirtje lange mouwen en dikke slaapzak zonder mouwen

gisternacht: romper, shirt lange mouw, broekje, sokjes, zomerslaapzak en heel dun dekentje

vannacht : romper lange mouw, shirtje lange mouw, zomerslaapzakje en heel dun dekentje, ben benieuwd hoe het gaat gaan

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste heeft tot 2,5 in de slaapzak geslapen, toen paste het niet meer (te weinig bewegingsruimte). Hiuj moest toen leren slapen onder een dekbed, dat heeft bijna een jaar geduurd. Hij slaapt erg beweeglijk en ik vind het nog in bijzondere slaappoaities aan. Het liefste zou ik hem nog in een slaapzak hebben, ligt hij tenminste warm.
    Mijn jongste slaapt er ook in. Slaapt ookj erg beweeglijk. Hij zal hem ook zo lang mogelijk aanhebben.

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hier ook een slaapzak. vooral omdat hij onder dekentjes echt niet blijft liggen. Meestal kruipt hij eerst zijn hele bed door om dan onderstebovenachterstevoren in slaap te vallen :D... dus een slaapzak is dan ideaal.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ons meisje was 2 toen ze over ging naar haar grote bed, ze heeft daarna nog een half jaar met slaapzak geslapen. Toen werd die zak te klein en bleef ze ook steeds beter onder de dekens liggen, daarom maar geen nieuwe gekocht.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik vind een slaapzakje gewoon ideaal, heerlijk warm en comfortabel, hij kan bewegen wat hij wilt zonder "bloot" te liggen. En niet onbelangrijk, ik ben zelf echt een ramp om zo'n bedje strak op te maken, het wilt maar niet lukken zoals het hoort. Dus dan vind ik het ook nog eens een veiliger idee.

Onze oudste heeft in een slaapzak geslapen tot hij naar een groot bed ging, toen was hij 2,5 tot 3 jaar. Dit omdat hij toen zelf uit bed kon komen en ik struikel- en valpartijen wilde voorkomen.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De temperatuur in de babykamer is vrij warm omdat 's morgens vroeg de zon al komt. Dus alles zit potdicht tot na 12u 's middags. Dan zet ik het na haar slaapje wagewijd open en kan het weer gaan zakken.
    Omdat het de laatste dagen best warm is geweest heb ik haar in een romper korte mouw gelegd, zomerslaapzakje en een deken dubbelgevouwen.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier ook een dame die zich bloot gooit, veels te koud in de winter!
    Ik had dekentjes en lakens gekocht omdat het zo hoorde... je zag het overal in de nodig-lijst.

Volgende keer lekker gewoon vanaf de geboorte in slaapzak! Veel veiliger en lekkerder voor je kindje. Tenzij je kindje inbakeren nodig heeft natuurlijk, dan heb je dekens nodig.

Ze ligt hier nog in de winterslaapzak, maar dan zonder broekje aan als het warm is. Sokken hebben we al lang niet meer aan. En romper met korte mouwen.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Bij D. er mee gestopt toen hij zindelijk was (2j2m) maar L. gaat hem denk ik langer aanhouden. Als ze geen slaapzak aan heeft komt ze telkens uit bed (nu 20maanden)

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    We zijn de puckababy aan het afbouwen nu en dan wil ik een slaapzak kopen, want hij gaat heel zijn bed door soms. Maakt het merk nog veel uit?

12. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    hier nog steeds een slaapzakje aan. Ze wil niet eens zonder in bed gaan liggen. ze blijft ook netjes onder de dekens liggen.

13. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Onze meid ging ook al snel in een slaapzakje, omdat ze haar hele bedje rondkroop. Ik denk dat ik ze nog wel een tijd blijf gebruiken, vind het erg makkelijk:)

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb mijn zoontje en slaapzak aangedaan in de periode dat hij zijn lakens/ dekens weg trappelde. Inmiddels doet hij dat niet meer maar presteert het om helemaal boven in zijn bed te kruipen (tijdens zijn slaap) zodat hij zonder dekens ligt en dat vind ik nog te koud... Daarbij is een slaapzak aandoen ook duidelijk voor hem ''ik ga slapen''.

15. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dochter is nu 22 maanden en heeft vanaf een maand of 3 oud altijd in een slaapzakje gelegen omdat ze haar hele bed doorging. Ze is onderhand wel een beetje een kleine Houdini want tegenwoordig krijgt ze haar slaapzak ook nog uit als we hem binnenstebuiten EN achterstevoren aandoen... Wij gaan binnenkort dus weer over op een deken/dekbed!

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier geen slaapzakje maar gewoon een romper aan en pyama en ze ligt vast in een safe t sleep wat ze tegenwoordig snoozzzz noemen.

de reden is onze kinderen zijn bonkers en slaan dus met hun hoofdje overal tegen aan in hun slaap of als ze ertegen aan zitten., onze oudste had op een gegeven moment een scheurtje in zijn hoofd door het harde bonken ook ging hij met het hele bed door zijn slaapkamer en heeft een tijdje in een campingbedje geslapen omdat hij altijd stote tegen hout en hierdoor onder de blauwe plekjes op zijn hoofd zat. toen waren wij het zat en hebben we hem vast gelegd als ik dit eerder had geweten had ik dit veeel eerder gedaan hij was toen al bijna een jaar! nynke ligt vanaf een week of8 vast

voordeel is dat ze hier lekker onder de dekens blijven en slapen rustiger

17. Daphiezz

Daphiezz Lid

31 jul 2012
    55
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 15 maanden en slaapt nog steeds in een slaapzak. Hij is een onrustige slaper en ligt regelmatig omgekeerd in bed. De slaapzak vervangt een deken/laken. Hij is erg warm van zichzelf zweet snel dus hij heeft alleen een romper aan en een dunne zomerslaapzak.
    Savonds voordat ik ga slapen kijk ik altijd even bij hem en leg hem weer recht.
    Ik weet ook niet zo goed tot welke leeftijd hij in een slaapzak moet slapen maar het gaat goed zo dus ik kijk het gewoon ff aan. Ik denk dat dat vanzelf komt, dat voel je aan :)

18. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van ~20 maanden begint nu zijn slaapzak open te maken, maar onder een dekentje blijft ie nog niet zo goed liggen. Zit dus ook even in dilemma wanneer ik overstap.

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hier al vrij snel in een slaapzak omdat ze onder de dekens weg kwamen en zo toch lekker warm bleven.

mijn dochter heeft geen slaapzak meer aan, sinds een maand of 2, ze maakte hem steeds open. het is voor haar niet meer nodig omdat zij nu wel onder de deken blijft

Deel Deze Pagina