Hallo mama's! Vanaf wanneer slaapt een baby met een slaapzakje? Eind van het jaar ben ik uitgerekend maar ik vraag mij af of ik een slaapzakje moet kopen? Volgens mij is het de eerste tijd niet nodig toch? Vanaf welke maat kochten jullie een slaapzak? Groetjes en bedankt!
Ik moet eerlijk bekennen, ik heb een slaapzakje t/m 70cm en onze dochter is nu 7,5week oud, en zij heeft hem sinds een weekje ofzo aan, is een dun slaapzakje zonder mouwtje...en ik gebruik hem omdat madammetje haar dekentje nu al weg schopt in bed en om zonder dekentje te liggen is gewoon veel te koud. dus ik gebruik hem nu vanaf dat ze +- 6weken oud is. bij de vorige ben ik hem na 4maanden ofzo gaan gebruiken. zij heeft tot 1jaar in een slaapzak geslapen en sindsdien wil ze het niet meer. en bij de oudste na een maandje of 4/5 ook, maar zij was het heel snel beu en wist ze gewoon kapot te trekken
toen ik mijn oudste zoon ondersteboven met zn beentje en armpjes door de spijlen heen vond heb ik m maar nslaapzakje aangetrokken hij was toen 2 maandjes oud geloof ik en t was ijs en ijs koud ik had hem n slaapzakje van 70cm aangetrokken en het langste stuk van de slaapzak ingestopt en sindsdien lag hij ook zonder dekentje in zn bedje Er zijn ook ergens heel kleine slaapzakjes 50-62 te koop maar weet ff niet waar
Wij gebruikten een slaapzakje toen ze van haar wieg naar de ledikant ging. Dat was ongeveer met 3 maanden. We hebben een normale slaapzak gebruikt, maar onder haar okseltjes een veiligheidsspeld gedaan, zodat ze niet "in" de slaapzak kan schieten..
Wij gebruikten m al heel snel denk rond 3 weken (armsgaten wel kleiner gemaakt)want djena lag steeds aan het hoofdeinde haha en ik stop t laatste randje van de zak onder t matras zodat ze nog wel vrij kan bewegen maar anders klimt ze nog en dat word gevaarlijk
Hema en Prenatal heeft ook kleintjes. Dochter lag pas na een aantal maanden in een slaapzak omdat ze netjes bleef liggen, zoonlief lag al heel snel in een slaapzakje omdat hij onder de dekens uitkroop en bovenin bed ging liggen en het dan koud kreeg. Ik zou du geen slaapzakjes op voorhand kopen omdat je ze misschien helemaal niet gebruikt. Als je kindje braaf blijft liggen heb je het nog niet nodig.
vanaf 4 weken, mevrouw blieft geen dekens over haar benen. die worden binnen 5 sec. afgetrapt. zal wel een leuk spelletje zijn... niet op voorhand kopen, zijn snel genoeg gehaald.
Bedankt allemaal! Ik zal het nog niet aanschaffen, in de hoop dat ie stil blijft liggen Fijn dat jullie deze tips willen geven!
Hier pas met 8 maanden geloof ik. Zoontje bleef altijd heerlijk rustig onder de dekens liggen. Was niet nodig eerder.
Ik had geen slaapzakjes aangeschaft bij de geboorte maar een flink dure deken-uitzet (voor wieg en ledikant) waarvan ze die van de ledikant 2 nachten gebruikt heeft . Met 3 maanden croste ze heel haar bedje door en behalve dat het dan koud is zonder dekens is het ook gevaarlijk dus hup dekens er uit en in een slaapzak. Maar ik zou ze niet op voorhand kopen hoor, als je er echt al snel 1 nodig bent heb je hem zo gekocht!
Mijn kindjes sliepen al met 6 weken in een slaapzak. Kleine zakjes zijn te koop bij de hema en prenatal.