Hoi Ilja, hopelijk kun je me enig advies geven over het volgende. Mijn zoontje is bijna 6 maanden. Vanaf zijn geboorte kan hij al niet makkelijk poepen en hiervoor krijgt hij Forlax. Nu is het zo dat hij de laatste paar dagen halverwege zijn warme hap begint te overstrekken (gooit z'n hoofd in z'n nek), huilen en niet meer wil eten. Als je hem dan een lepeltje eten voor houdt wil hij op zich nog wel, maar zodra het in z'n mondje zit begint hij weer te huilen. Hij doet dit overigens ook bij z'n bordje pap. Eerder at hij zijn pap wel zonder problemen op, met zijn groente is het regelmatig een gedoe met wurmen, huilen en overstrekken. Soms laat ik hem even gaan en dan eet hij daarna wel rustig z'n bordje leeg. Totdat hij ongeveer 2 maanden was overstrekte hij trouwens regelmatig tijdens de fles, maar dat is nu helemaal over. Ik krijg zelf af en toe het idee dat er ergens een 'knoop' of zo zit. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar doordat hij zelf ook al niet kan poepen en met z'n warme hap regelmatig zo moeilijk doet... Nou ja, het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat jij misschien een idee hebt wat dit zou kunnen zijn. Ik heb al van alles geprobeerd; langzamer voeden/sneller voeden, geen stukjes er in/wel stukjes er in, groentehap warmer/koud(er) etc. Groetjes Monique
Wat vervelend zeg. Lijkt wel alsof hij inderdaad moeite heeft met "iets". Overleg het eens op het CB. Denk dat zij hier meer ervaring mee hebben. Ilja