Wij hebben tot nu toe 1 zomerslaapzakje. Is een slaapzakje per sé nodig? Ik weet inmiddels dat een slaapzakje vooral bedoeld is voor baby's die veel bewegen in bed en dan de kans lopen boven het dekentje uit te komen. Maar is het niet warm (ik beval in de zomer): pyjama/slaapzak/lakentje/dekentje?
Ik had geen slaapzak gekocht van te voren, is niet nodig. Echter vond ik vorige week mijn dochter overdwars in bed met haar hoofdje tegen de spijlen. Heb toen meteen een dun slaapzakje gehaald en nu blijft ze netjes op haar plekje liggen. Dus kan altijd nog. Of het te warm is straks dat kun je dan gewoon kijken. Dan laat je bijv de pyjama uit en leg je haar enkel onder een lakentje. Van alles mogelijk.
Je moet hem eigelijk pas kopen wanneer je kindje er 1 nodig heeft omdat je een slaapzak op maat koopt en je van te voren niet weet welke maat je nodig hebt. Te groot kan namelijk gevaarlijk zijn. Verder is het heel afhankelijk van de dikte van de slaapzak en het weer. Als het heel erg warm is kun je ze ook met alleen een romper en slaapzakje in bed leggen en dan ga je niet ook nog een deken en een laken gebruiken want dat wordt veel te warm. je merkt straks snel genoeg hoe je het kindje moet aankleden.
Een slaapzakje is pas nodig als je baby veel gaat bewegen in bed. Vraag anders aan de kraamhulp als je bevallen bent om haar ervaringen en advies. Een slaapzakje is snel genoeg gekocht als je baby eenmaal geboren is.
OK, dan blijft het tot nu toe bij dit slaapzakje. Die moesten we trouwens wel kopen, want de afbeelding erop was zeer passend voor ons
Ik gebruik ze ook pas na een aantal weken/maanden, je merkt het vanzelf, die pasgeboren babytjes blijven toch wel liggen! Daarna is het wel heel handig, in de winter met mouw, in de zomer zonder.
Ik heb ook geen slaapzak gekocht van te voren. Onze augustusbaby bleef toen netjes onder de dekens liggen. Na een paar maanden begon hij steeds meer te bewegen, en ik denk dat hij met 4 maand in een slaapzak lag.
Persoonlijk zou ik ook nooit een baby èn in de slaapzak èn onder dekens leggen. De slaapzak is de deken. Je kan inderdaad wachten tot wanneer je ze nodig hebt. Dat te groot gevaarlijk is, is volgens mij alleen als de armsgaten te ruim zijn. Dan kunnen ze namelijk niet meer terug draaien als ze op hun buik komen.
en bij een te grote slaapzak kan ook het nekje te groot zijn waardoor ze in de slaapzak terecht kunnen komen.
Hoihoi! Allereerst: ik zou zeker geen slaapzak van te voren kopen (behalve die ene die je al hebt dan he )!! Wij hebben hem al heel snel gebruikt (dag 6) maar je weet het nooit en dan kan het zijn dat je hem nooit gebruikt, toch zonde. Je kunt altijd iemand op jacht sturen (in ons geval mijn mannetje). Onze man slaapt al een paar maanden onder een slaapzak én lakentje/dekentje. Het was deze winter gewoon simpelweg te koud in zijn kamertje om door te kunnen slapen, ook al had ie én een romper, én een pyjama met sokken, én een dikke winterslaapzak met mouwen. Soms moet je wel . Liefs!!
Noor is de eerste 3 maanden ingebakerd geweest. Toen we dat gingen afbouwen heb ik haar in een slaapzakje gelegd en een lakentje en dekentje over gedaan. En nu slaapt ze nog steeds zo.
Slaapzak en laken en deken doe je eigenlijk niet samen. Het is of een slaapzak, ze zijn er in verschillende diktes, of een laken met deken.
Ja, ik vond die lagen dus ook al zo veel klinken. Misschien een idee om de baby overdag in slaapzakje te laten slapen en 's nachts onder de dekentjes. Of andersom als de baby beweeglijk is.
Hier ligt ie overdag gewoon onder de dekentjes en 's avonds ligt ie in een slaapzak. Op de een of andere manier is ie 's avonds een stuk beweeglijker.
In de winter was het hier wel nodig, slaapzak (met mouwen) en dan nog een deken over haar beentjes. Dus niet strak tot boven aan toe, maar tot haar middel. Anders werd ze écht wakker van de kou. Maar weet je, als je alles in huis hebt, merk je dat vanzelf wel. Niet te warm beginnen en gewoon regelmatig je kindje (in het nekje) controleren. Dan weet je snel genoeg wat je kindje op dat moment nodig heeft.
Beide dingen (deken en slaapzak) kan wel, maar ligt heel erg aan je kind, hoe dik de pyama, deken en slaapzak zijn. In eerste instantie zou ik het niet samen doen. Maar alleen als je merkt dat je kleintje het snel koud heeft dan kun je wel een dunne deken erbij gebruiken of kiezen voor een dikkere slaapzak.