Wij hebben Chloé vanaf het begin ingebakert in de paccodoek wegens zichzelf wakker houden en met 3 mnd zijn we begonnen met de puckababy, dit ging allemaal prima. Nu wil ik haar dat dus afwennen en heb haar nu in een slaapzakje(badstof) gelegt. Maar mijn vraag is of jullie dan ook nog de dekentjes(1 dekentje en lakentje) erover doen of alleen in het slaapzakje laten slapen?
ik dek mijn dochter altijd nog toe met een laken en deken. Ze slaapt op het moment in een katoenen slaapzak. Ik heb het gevoel dat ze zich prettiger voelt, dat strakke veilige gevoel. Ik zou het wel doen vooral omdat je kindje ingebakerd is geweest, anders lijkt het wel of je kindje een vrije val krijgt zeg maar.
Hoi hoi, Ik heb mijn dochtertje, nu bijna 6 maanden, ook in een slaapzakje liggen 's nachts. Dit omdat zij omhoog klautert. Haar slaapzakje is van katoen, maar ik heb er wel lekker een dekentje overheen hoor. De verwarming staat bij ons beneden op 15 graden 's nachts en boven koelt het dus flink af. Ook ligt ze natuurlijk stil, en in je slaap kun je wel afkoelen. Je moet doen wat jou goeddunkt, maar ik zou er wel lekker een dekentje overheen doen Zelf wil ik ook lekker warm liggen. Mocht het nu veel te warm zijn voor haar, dan kun je dat goed merken als ze de volgende morgen helemaal warm en klam is. Zo heb ik een beetje uitgevogeld wat voor haar lekker is. Heel veel succes!
Ik heb met een gewoon slaapzakje wel altijd een lakentje/dekentje gebruikt, ook omdat een wat veiliger gevoel geeft. Nu heb ik een combisleeper omdat hij niet meer onder het dekentje wilde blijven liggen.
Hier ook altijd L. ingebakerd als baby, en toen ze in slaapzakjes ging slapen lekkere dunne gekocht, en een laken en deken lekker strak ingestopt. Dat geeft haar nog altijd een gevoel van rust, terwijl ze nu al bijna 15 mnd is.
Hier alleen slaapzak, omdat ze zo beweeglijk is. Toen ze nog zo klein was was ik altijd bang dat ze dan onder de deken zou komen. En nu ligt ze nog regelmatig ondersteboven in bed dus nog steeds geen laken en deken (terwijl ik hele leuk heb... )
hier een slaapzak met dekentje erover heen haha tegen de tijd dat hij slaapt ligt hij inmiddels alweer op de deken maar toch het is toch altijd iets warmer met deken erover. Liefsz
Onze dochter ligt alleen in haar slaapzak. Ze woelde 's nachtshaar hele bed door en dat gaf me met deken een onveilig gevoel.
Ben bang dat Chloé op een gegeven moment haar dekentje ook niet meer wil, ze wormt zich nu al helemaal naar boven en af en toe heeft ze haar dekentje helemaal weggeschopt Heb de puckabag(4 seizoenen slaapzak) in huis dus als we 2 mnd verder zijn gaat ze lekker daarin!