Wat gebruik je in de reiswieg bij een juni / juli kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sannie1981, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

25 juni is mijn uitgerekende datum. Ik vroeg mij af wat je gebruikt in de reiswieg van de wandelwagen tijdens het wandelen. Er zit nu een dik dekentje / dekbedje bij,maar dat lijkt mij veel te warm.
    Gebruik je dan een dekentje met lakentje ofzo?

En welke maar moet ik dan aanschaffen?? De maat wieglaken???

Liefs Sannie

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier bij mijn dochter aug baby heb ik toen een wiegdeken en wieglaken gekocht en dat heb ik de eerste weken heel erg veel gebruikt, dat dekentje wat erbij zit is idd echt veel te dik in de zomer.
    Toen het winter werd ben ik dat wel gaan gebruiken.

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Afhankelijk van hoe warm het is als ons meisje geboren is (uitgerekende datum 16 juli) hebben wij een wieglakentje met een wiegdekentje (katoen)
    Mocht dit tegen die tijd te warm zijn haal ik t dekentje eraf :)
    Maar ik denk dat als t echt super warm is een lakentje misschien niet eens nodig is.
    Als je maar goed voelt of je kindje niet koud of warm aan voelt.

In de winter idem dito maar dan leggen we op het matrasje een schapenvachtje.
    En als het echt heel koud is 2 dekentjes :)

4. MMindy

MMindy Niet meer actief

Ja, inderdaad een wieg lakentje en wieg dekentje. Niet te dik, je kan zelfs nog beter een lakentje+2 dunne dekentjes doen zodat je wat kan af doen als het weer er een beetje tussen in zit qua warmte. (ik doe de baby bv eerst in een wikkeldoek en dan onder het lakentje+dekentje. Word het te warm, dan kun je de deken terug slaan, of de wikkeldoek er tussen uit halen.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had een duodeken, ik had m wel dubbel maar enkel was beter geweest. Als het warm was, sloeg ik het dekentje terug. Jongetje had toch kleren aan.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bij Finn heb ik zelden een dekentje gebruikt. Ik heb een paar keer de Lodger wrapper in de wagen gehad, maar het was vaak veel te warm. Ik gebruikte soms wel het dekentje van quinny wat bij de wagen zat.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben 21 juli uitgerekend. Heb de wagen nu alvast op gemaakt met een onderlakentje, dekentje+lakentje. Kijk tegen die tijd wel hoe warm het is en wat ze nodig heeft ( ene kindje houdt zichzelf natuurlijk ook sneller warm dan een ander )

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik heb een onderlakentje, hydrofiele luier en een kleine fleecedekentje. Maar of dat echt nodig is weer ik niet hihi

Deel Deze Pagina