Dag dames, 25 juni is mijn uitgerekende datum. Ik vroeg mij af wat je gebruikt in de reiswieg van de wandelwagen tijdens het wandelen. Er zit nu een dik dekentje / dekbedje bij,maar dat lijkt mij veel te warm. Gebruik je dan een dekentje met lakentje ofzo? En welke maar moet ik dan aanschaffen?? De maat wieglaken??? Liefs Sannie
Hier bij mijn dochter aug baby heb ik toen een wiegdeken en wieglaken gekocht en dat heb ik de eerste weken heel erg veel gebruikt, dat dekentje wat erbij zit is idd echt veel te dik in de zomer. Toen het winter werd ben ik dat wel gaan gebruiken.
Afhankelijk van hoe warm het is als ons meisje geboren is (uitgerekende datum 16 juli) hebben wij een wieglakentje met een wiegdekentje (katoen) Mocht dit tegen die tijd te warm zijn haal ik t dekentje eraf Maar ik denk dat als t echt super warm is een lakentje misschien niet eens nodig is. Als je maar goed voelt of je kindje niet koud of warm aan voelt. In de winter idem dito maar dan leggen we op het matrasje een schapenvachtje. En als het echt heel koud is 2 dekentjes
Ja, inderdaad een wieg lakentje en wieg dekentje. Niet te dik, je kan zelfs nog beter een lakentje+2 dunne dekentjes doen zodat je wat kan af doen als het weer er een beetje tussen in zit qua warmte. (ik doe de baby bv eerst in een wikkeldoek en dan onder het lakentje+dekentje. Word het te warm, dan kun je de deken terug slaan, of de wikkeldoek er tussen uit halen.
Ik had een duodeken, ik had m wel dubbel maar enkel was beter geweest. Als het warm was, sloeg ik het dekentje terug. Jongetje had toch kleren aan.
Bij Finn heb ik zelden een dekentje gebruikt. Ik heb een paar keer de Lodger wrapper in de wagen gehad, maar het was vaak veel te warm. Ik gebruikte soms wel het dekentje van quinny wat bij de wagen zat.
Ik ben 21 juli uitgerekend. Heb de wagen nu alvast op gemaakt met een onderlakentje, dekentje+lakentje. Kijk tegen die tijd wel hoe warm het is en wat ze nodig heeft ( ene kindje houdt zichzelf natuurlijk ook sneller warm dan een ander )
Ik heb een onderlakentje, hydrofiele luier en een kleine fleecedekentje. Maar of dat echt nodig is weer ik niet hihi