Hallo, ik heb even een vraagje: heeft iemand de slaapzakjes van de Ikea kunnen vergelijken met die van de Zeeman en/of Wibra? Op de slaapzakjes van de Ikea staat namelijk dat ze dik genoeg zijn om ook in de winter te worden gebruikt, maar ik vraag me af of die van de Zeeman/Wibra ook dik genoeg zijn, of zijn deze juist veel dunner? Ik heb nog geen enkele aangeschaft dus kan het zelf niet vergelijken (ben me even aan het oriënteren). Alvast bedankt.
ik kan alleen maar vergelijken tussen de hema en ikea, en die van de ikea zijn dik genoeg, soms zelfs dikker dan de hema
Ik heb geen Ikeaslaapzakjes, maar de dikke van de Wibra zijn sowieso geschikt voor de winter. Tenzij je in een heel tochtig of koud huis woont misschien...maar dan vraag ik me ook af of die van de Ikea dik genoeg zijn...? Zelf vind ik vooral die van de Hema fijn (alleen mouwloze, sowieso vind ik slaapzakjes met mouwen niets). In de winter doe ik eerder slaapzakje met deken dan ze mummificeren in een slaapzak met mouwen (zo voelde het bij mijn kinderen ).
Ik heb hier van wibra,Hema en ikea.en ik vind ze alledrie fijn,ik wissel ze een beetje af,die dikke van de wibra was hier snel te warm,maar dat kan ook aan onze dochter liggen,die slaapt nu ook alleen in een rompertje en piama,en dan zweet ze nog.
Bedankt voor jullie antwoorden! Dat is fijn om te weten dat die van de Wibra ook geschikt zijn voor in de winter... Misschien heb ik dan aan een verkeerde gevoeld ofzo, want ik had het gevoel dat het wel heel erg dun was (maar misschien was het dus niet de dikke, maar juist de zomerversie!) Het is in ons huis denk ik zo rond de 17 dragen 's nachts als het een hele koude winter is.
Ik heb ze van de hema en prenatal en die vind ik fijn, maar ik denk dat ik ze van de ikea en de wibra ook prima zou vinden. Vind ze alleen van de zeeman niet fijn, omdat de armsgaten zo groot zijn. Weten jullie waar je de fijnste 'tussen' zakken heb? Ik heb er een, maar die is te klein en ik heb de labeltjes eruit geknipt
Bedankt voor de reacties! Weet iemand ook of de Ikea slaapzakjes ook te gebruiken zijn voor een hele kleine baby (2 maanden)? Ik ben net bij de Wibra geweest en de kleinste slaapzak die ze hadden was maat 70, de verkoopster zei dat ze dus niet geschikt zijn voor hele kleine babies.
Ik heb bij de Hema een grijs/wit gestreepte gekocht 2 weken terug in maat 50/56 en mijn dametje van 4500g en 57cm past daar heel mooi in.
Dan moet je maat 60 (cm) hebben. Ik heb die bij Prenatal gehaald. Ik ben zelf niet weg van Wibra slaapzakken, zeker niet voor die kleintjes, want de armsgaten zijn vaak veel te wijd. Daar moet je goed op letten hoor.
Heb eenhele dikke van de wibra. Zo dik had ik hem nog niet gevonden. Erg blij mee. Sowieso de slaapzakken van wibra of zeeman zijn helemaal prima wat mij betreft. Als het te groot is, dan naai je de gaten wat dicht. Zo heb ik dat gedaan bij een slaapzak. Was nog te groot voor mijn kleine man en dan even de gaten bij de armen wat meer dichtgenaaid en ook de hals, zodat hij er niet onder kan glippen.
Ah, dat is inderdaad een goede tip, eventueel de gaten dichtnaaien. Het is een beetje zonde om een hele kleine slaapzak te kopen, want ze groeien er zo snel uit!