Onze zoon wordt als het goed is in Juni geboren...nou vind ik zelf die slaapzakjes zo leuk... maar ik heb alleen geen idee of ze handig zijn...en of het wel kan in de zomer... Is het niet te koud? of juist te warm....of gebruik je het in combinatie met je dekentje? En is het echt nodig dat je twee dekentjes aanschaft en gebruikt of is dat meer dat je een schone hebt als eentje vies is? Alvast bedankt!
Wij gebruiken altijd een slaapzak, ook in de zomer. Voor de zomer heb ik een hele dunne en als het dan erg warm is, draagt ze alleen een rompertje. Voor de winter heb ik een dikkere slaapzak met mouwen gekocht. Een slaapzak is handig omdat je kindje na een paar weken met de beentjes steeds de dekens afschopt en naar boven of beneden begint te wurmen. Met een slaapzak aan lukt dat niet en dan blijven ze lekker warm. Ik gebruik de slaapzak in combinatie met een dekentje, behalve als het snikheet is. In de winter heeft ze twee dekentjes over en als het wat warmer is eentje.
hier ook altijd een slaapzak. met of zonder deken al naar gelang het seizoen en de temperatuur (meestal met). alhoewel de deken niet veel doet, hij blijft er toch niet onder!
Een slaapzak wordt ook aangeraden! De beste manier idd om je kindje warm te houden in bed ivm afschoppen deken. Op het kinderdagverblijf waar ik werk gebruiken we helemaal geen dekentjes of lakentjes in bed. Alle kindjes moeten een slaapzakje dragen tot 2 jaar, regels van de ggd! In de winter een dikke met of zonder mouwen en in de zomer een dunne slaapzak of zelfs geen voor de grotere kindjes.
dan kan ik het beste nog even wachten met kopen denk ik...want ze hebben nu alleen nog dikke met lange mouwen.. dan wacht ik wel even op de zomercollectie! Thnx!
Hey, Een slaapzak is idd wel handig.. Ik werk zelf in de kinderopvang en sommige kindjes liggen zonder slaapzak en onder een lakentje maar als ik bij ze ga kijken liggen ze altijd zonder lakentje en dus bloot dan zijn ze ook vrij koud... Of het moet echt ontiegelijk warm zijn dan leg ik ze wel zonder... Ik zou idd nog even wachten en een lekkere zomer slaapzak kopen... Succes..
Maar gaan dan ook echt de hele kleine pasgeboren babies in een slaapzak of pas na een paar weken? Kortom, is het voor mij ook handig? Hoef nog maar drie weken.
Pas na een paar weken. De eerste tijd leg je je kindje gewoon met de kleertjes aan zo onder de dekentjes. Maar na verloop van tijd komen de beentjes steeds recht omhoog de lucht in en wroeten ze zich naar het hoofdeind toe. Dus dan blijven de dekentjes niet meer zitten. Toen hebben wij onze meid in een slaapzakje gedaan. Het kleinste slaapzakje bij de Hema is maat 50-62, dus die zou je daarvoor kunnen gebruiken.
Mijn kind ligt al vanaf dag 1 in een slaapzak. Hier in Duitsland mogen kindjes niet onder een lakentje + dekentje.
hier pas na 4 maanden geloof ik een slaapzakje. toen Sven pasgeboren was vond ik hem er te klein voor, zo opgepropt in een slaapzak met mouwen. daarna sliep hij erg lekker rustig, ook omdat hij in een safetysleep lag. pas toen hij begon te draaien zijn we slaapzakjes gaan kopen.
de witte badstoffen hema slaapzakjes zijn echt een goede tip. Ik gebruik ze nu ook met deze kou. gewoon rompertje met lange mouwen en katoenen pyjamaatje eronder en dan lekker lakentje en dubbelgeslagen dekentje eroverheen. De eerste 5,6 weken lag Quinten lekker met rkuikje onder een lakentje/dekentje in de kinderwagenbak.
Bij de kruidvat verkopen ze zomerslaapzakjes nu voor de helft van de prijs. Ik heb ene gekocht voor E 5,- van Winnie de Pooh
Julie lag vanaf week 2 in een slaapzakje... toen ik beviel was het 24 graden... Een week later nog 14... Dus dan in een slaapzakje van 56cm. En dat paste perfect, nu ligt ze in een slaapzakje maat 70