Puckababy niet goed ivm wiegendood?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dit heb ik vandaag vernomen en als ik inderdaad kijk op www.wiegendood.nl vind ik ook iets dergelijks daarop terug.

Nu lees ik hier regelmatig dat de puckababy wordt gebruikt. Wij hebben er gister ook 1 besteld maar nu ben ik best wel geschrokken van dit bericht.

Wat denken jullie hiervan?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Volgens mij staat er dat je de puckababy gewoon kan gebruiken tot je kindje zich gaat omrollen.. en dat is op z'n vroegst circa 3 maanden. Goed je kindje in de gaten houden zou ik zeggen en vooral NIET te warm aankleden en toedekken als je ook een puckababy gebruikt!

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben de puckababy gebruikt totdat ze zich kon omdraaien. Zijn toen overgegaan op de puckabag, hier zitten mouwen aan.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zolang hij zich niet kan omrollen is er niets aan de hand. Dus je kan het gerust een paar maanden gebruiken.

5. lotte38

lotte38 Lid

24 nov 2008
    19
    0
    0
    Al kan hij omrollen, ook niks aan de hand! Mijn zoontje is nu 9 maanden en ligt al vanaf dat hij 4 weken was in een puckababy. Heb nu de grootste die er is, daar kunnen ze tot anderhalf jaar in als dat nodig zou zijn, en ik vind het super, en hij ook! Puckabag was voor ons geen opvolger, hij was en is nog steeds te onrustig daarvoor. Hij ligt in deze grote puckababy op z'n buik en alles te slapen, hij zit ermee in z'n bedje, en ik heb er een rustig en goed gevoel over omdat ik zie en merk dat hij het ook fijn vind.
    Laat je niet gek maken door alle berichten over wiegendood en puckababy's, volgend jaar hebben ze weer wat anders gevonden wat wiegendood kan veroorzaken. groetjes, lotte

Deel Deze Pagina