Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hallo,

Ik heb even een vraag over ons eigen bed. Ik ben nu 29 weken zwanger.
    Moet ons bed omhoog, zo ja hoeveel en wanneer? Wij hebben zo'n boxspring, kan die wel omhoog? Of kan ik anders misschien beter een paar weken in het logeerbed vertoeven?
    Wat kan ik het beste doen met beddengoed? Ik heb twee sets mooi beddengoed (we hebben dit bed nog maar net), kan ik er beter twee wat goedkopere sets bijkopen voor de tijd voor en na de bevalling?
    Het beddengoed van het logeerbed is toch oud, als dat niet meer schoon wordt is 't niet erg. Idem met het matras, voor er weer een logé komt mag die wel vervangen worden.
    Hoe werkt een zeiltje of waterdichte molton? Vanaf wanneer moet je die gebruiken?
    De intake van de kraamzorg is pas over 7 weken, maar ik wil graag dingen tijdig geregeld hebben.
    Alvast bedankt voor de uitleg!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het bed moet op ongeveer 80 cm staan. Of jullie bed omhoog kan weet ik niet. Het bed moet zo hoog staan, om dat het anders te belastend is voor de rug van de verloskundigen en de kraamverzorgende. Het bed moet drie weken van te voren omhoog staan, omdat je vanaf die dag thuis mag bevallen.

Een waterdichte moltonhoes werkt beter dan een zeiltje. Een zeiltje kan van plek vergaan, en dan heb je nog steeds een nat bed. Dat zou zonde zijn van je nieuw bed. Ik zou die er een week of vier van te voren op leggen.

Past het beddengoed van het logeerbed op dat van jullie nieuwe bed? Dan kun je dat goed gebruiken voor de bevalling en daarna.

Wat je zou kunnen doen, is bevallen in je logeerbed met oude spullen, wat omhoog staat. Met het zeiltje eronder dat in het kraampakket zit. Als je borstvoeding gaat geven, zou je ook daar kunnen voeden, als de kraamverzorgende moet ondersteunen. Bij de controles ook. Visite ontvangen en lekker liggen kun je dan in je nieuwe mooie bed waar een molton onder ligt doen.

Overleg ook zeker met het kraamcentrum en laat even zien hoe hoog je bed is, misschien vinden ze het wel hoog genoeg.

Groetjes Adrienne.

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina