Hoi, effe een vraagje over babykleertjes wassen nog voordat ze gedragen zijn. Is dat nodig, MOET dat, wat is verstandig? Ik hoor wisselende berichten.. Groeten, Steel
hoi hoi, Mijn kraamzorg zei dat het wel verstandig was om de rompertjes te wassen. maar ik vind het zelf gewoon frisser.. je weet nooit hoeveel mensen het truitje of broekje in de handen hebben gehad enzo. Ik was mijn eigen nieuwe kleren ook altijd want ik vind ze zo naar nieuw stinken.. oh ja gebruik GEEN wasverzzchter als je de babykleertjes wast.
even bij de zoekactie kijken meid er zijn zoveel topics over babykleertjes wassen en er staan ook vaak tips hoe wel en hoe niet wassen wat wel wat niet gebruiken
Er is idd een groot topic over, maar ik heb dus wel alles gewassen ( ook alle dekentjes, lakentjes, boxkleden enz ) vind het ten eerste fris ( iedereen in de fabriek en winkel zit met zijn handen aan die spullen of het valt op de grond ) Ten tweede kunnen de kleertjes ook nog stoffen bevatten ( door de fabriek bijvoorbeeld ) waar het huidje van de baby slecht op kan reageren.
Een wasverzachter kan een allergische reactie veroorzaken. Nu is dit een advies (van de kraamzorg) die door veel vrouwen (waaronder ikzelf) in de wind wordt geslagen. Eerst maar eens even kijken hoe het gaat. Geen zin in twee aparte wassen. De kans op allergiën is niet zo heel groot (zeker als je als ouders nergens last van hebt).
de kleine zal toch aan je wasverzachter moeten wennen of niet. Ik vindt het onzin ik was gewoon zoals ik mijn eigen kleren ook was.... Ik heb nu ook de kleertjes gewassen het stonk zo....
Ik heb tot 6 maanden de kleertjes eerst gewassen.. Wel gewoon met de gewone was mee: ik ben zelf gevoelig voor parfums in wasmiddelen, zoals vaak bij duurdere merken, en wasverzachter gebruiken we ook niet.. Dus we gebruiken redelijk mild wasmiddel.. Als het bij mij niet irriteert, denk ik dat het bij de kleine ook wel meevalt.. Na de 6 maanden ben ik opgehouden met wassen.. teveel gedoe, en hij loopt wel meer "vieze" dingen op, doordat hij meer op de vloer speelt..
Heb hier trouwens ook een (beetje ) wasverzachter gebruikt. Gebruik ik voor mijn eigen was ook, en ga dat straks ook niet apart van de babywas doen. Als de kleine er verkeerd op reageerd heb je dat snel genoeg in de gaten en zijn de kleertjes zo weer opnieuw gewassen.
Hier ook alles gewassen van rompertjes tot t-shirts en lakentjes toe... gewoon voor de geur van de fabriek die er vaak nog aanzit, en ook omdat je niet weet wie de kleertjes in de winkel allemaal aangeraakt heeft. en misshien hebben ze daar op de grond gelegen enzo... Wel alles zonder wasverzachter gewassen. Wel met het gewone waspoeder, geen extra sensitive gaan kopen, we zien wel of het goed gaat zo en is dat niet zo, dan was ik alles wel met die speciale producten.
Wij wassen toch al alles met neutral omdat mn vriend uitslag krijgt van andere wasmiddelen. gebruik normaal wel wasverzachter maar nu niet gedaan, dit omdat wasverzachter niet uit de kleing wordt gespoeld en als ze er dan op gaan sabbelen, dit niet zo goed is. Heb ik gehoord.
hier ook een babykleertjeswasser met neutral. Neem liever het zekere voor het onzekere. stel dat die kleine toch gevoelig blijkt te zijn moet ik alles weer wassen... nee hoor daar heb ik echt geen zin in wasverzachter gebruik ik inderdaad ook niet voor de beebkleertjes
Hier ook alles gewassen, ook met neutral. Kleertjes, lakentjes, boxkleden, en zelfs speelgoed. Alles wat gewassen mocht worden. Voor mezelf was ik dat ook altijd en ik vind het een vies idee dat onze kleine iets in z'n mond krijgt met chemische middelen eraan uit de fabriek.