Betere innesteling met Utrogestan (licht ongi van 2 dagen) ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mims, Dec 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mims

Mims Lid

Oct 20, 2008
    7
    0
    0
    Dag iedereen,

Ik ben elke maand slechts 2 dagen licht ongi (1ste dag wel met heel veel pijn). Nu heb ik Utrogestan (progesteron) voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog. Dit zou de innesteling bevorderen (dikkere slijmlaag aanmaken).
    Heeft iemand hier ervaring mee? Positief?
    Bedankt!

Mims

2. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Mims,

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ook maar 2 dagen ongi (erg licht) maar de eerste dag altijd onwijs veel ongipijn. Ik heb helaas geen ervaring met Utrogestan (progesteron) maar ik ben erg benieuwd hoe dat werkt. Volgens mij gyn is mijn baarmoederslijmvlies wel van goede dikte.
    Heel veel succes en laat je nog weten of je er wat aan hebt.

Liefs Maaike

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Utrogestan houdt je baarmoederslijmvlies langer in stand, zodat het niet te snel afgebroken wordt. Een bevruchte eicel krijgt hierdoor langer de tijd om in te nestelen. In dat opzicht is het beter voor de innesteling. Maar op het innestelings-proces zelf heeft het eigenlijk geen invloed. Utrogestan zorgt er meer voor dat de omstandigheden goed zijn voor een eventuele innesteling.

Houd er wel rekening mee dat Utrogestan voor zwangerschapskwalen kan zorgen en dat het je menstruatie kan uitstellen, terwijl je misschien niet zwanger bent.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Goede reactie Jippie!
    Dit hormoon wordt ook gebruikt voor iui/ivf/icsi behandelingen.
    Ikzelf heb er nooit bijwerkingen mee gehad.Ook heeft het bij mij nooit m'n ongi tegengehouden.Ik word door gebruik van hormonen juist eerder dan normaal ongestled.
    Maar het klopt dat het je ongi kan tegenhouden.Dus mocht je hiermee overtijd raken ,hoeft het helaas nog niks te zeggen...

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het hoeft inderdaad niet. Sommigen worden gewoon rond de testdatum ongesteld en hebben vrij weinig last van bijwerkingen.

Maar soms word je ook pas ongi als je al een paar dagen met de Utrogestan gestopt bent. En de bijwerkingen kunnen typische zwangerschapskwalen zijn: moe zijn, warm/koud hebben, misselijk, enz. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Anders denk je misschien dat je zwanger bent en dan komt het door de Utrogestan. Is ook weer zo'n dreun in je gezicht... :(

Share This Page