slaapziekte bij kinderen na griepvaccin

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pijman, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam

Sorry, maar deze informatie is ten eerste erg summier, en ten tweede weer op een vreselijk Telegraaf manier neergezet. Zoals het hier staat lijkt het al bevestigd dat deze kinderen door toedoen van de vaccinatie deze ziekte hebben gekregen. Aangezien er nog een heel onderzoek bezig is waarvan de conclusie pas in augustus 2011 verwacht wordt, is dit weer verschrikkelijk ophitsende media pulp. Die Telegraaf heeft echt niets geleerd van het Afrikyah incident hè :x

@Bloeme, Neemt overigens niet weg dat ik het fijn vindt dat je het hier plaatst hoor want het is wel belangrijk om op de hoogte te blijven van alle media informatie :)

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik ben er best wel van geschrokken, want na de prik is me jongste zoontje ziek geweest (dachten wij) maar ik vraag me af of het dit niet is geweest, of is dit iets blijvends wat niet meer overgaat? Mijn zoontje is een paar dagen na de prik (gelukkig ook maar 1 gehad) alleen maar aan het slapen geweest, kreeg hem niet eens meer wakker, 5 dagen lang, steeds de ogen wegdraaien, riep alleen maar ik wil slapen ik wil slapen. Terwijl hij altijd super actief is (teveel energie!!).....de huisarts heeft er toen niks aangedaan moest alleen steeds cocktail glaasjes met water na binnen brengen omdat hij ook niet meer at en dronk door het slapen. Zit nu echt te bedenken of dit in verband er mee kan staan?

3. pijman

pijman Niet meer actief

Het staat ook op de website van de trouw als je die hoger hebt zitten ;) Onderzoek naar bijwerking griepvaccin - Trouw

Ik post het omdat het stof geeft tot nadenken, ik ben ook geen grote fan van de Telegraaf en probeer het altijd ook minstens een andere bron te halen. Ze schrijven wel sensationeel, ook kwa kopteksten enzo, maar het lokt wel een reactie uit en dan kan je je erin verdiepen als je wilt, of niet :D Je mag ervan vinden wat je vind :D Ik neem het in ieder geval niet als harde waarheid aan maar wel als stof tot nadenken, baseer mijn mening zeker niet alleen op een telegraaf artikel ;)

4. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Narcolepsie is in principe een chronische ziekte, dus als hij er nu nog steeds last van heeft dan moet je inderdaad aan de bel trekken. Als hij nu weer zijn eigen energieke zelf is denk ik dat het meer een reactie op het vaccin is geweest. Maar als jij twijfelt moet je natuurlijk gewoon je Huisarts bellen met het oog op de nieuwe informatie.

5. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Thanks, dit stuk zit al een stukje beter in elkaar ja :).

Nee precies, daarom ben ik ook blij dat je deze links blijft posten :).

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dus omdat er mensen anders doen besluiten dan jij, zijn we kuddedieren? :( Ik sta nog steeds achter onze keuze om onze zoon toen te laten vaccineren hoor. Dat heeft niets met de keuze van andere mensen te maken.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

De informatie van Trouw is trouwens wel van hele andere orde dan hetgeen wat door de Telegraaf is vermeld. Zoals het daar staat, is het nog helemaal niet zeker dat de vaccinatie daadwerkelijk de boosdoener is.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat jij je daarop aangesproken wil voelen moet jij weten, dat zeg ik helemaal niet...;)

Ik vind alleen dat mensen in het ALGEMEEN vaak kuddedieren gedrag vertonen, dat betkend niet meteen dat IEDEREEN dat doet....

Heel fijn voor jou dat jij zelf je keuze hebt gemaakt, dan hoef jij je toch ook niet aangevallen te voelen??

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Veel mensen verdiepen zich niet in de entingen. Hoeveel mensen hebben vorig jaar wel niet gezegd: Uhm laat jij je kind enten? Oh dan denk ik ook dat ik het maar doe. Dat bedoeld devil dus met kuddegedrag

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als jij het stuk van devilschase eens goed leest, dan lees je dat haar toon behoorlijk generaliserend is. En jij bent het met haar eens. Het is mijn goed recht om jou erop te wijzen dat vaccineren echt niet met "kuddedierengedrag" te maken hoeft te hebben. En wie ben jij om te bepalen dat dit "over het algemeen" wel zo geldt?

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat bepaal ik helemaal niet, damn lees eens!! het is mijn mening dat is niet meteen waarheid hoor...;)

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik sta ook nog steeds achter de keuze destijds. Vond mijn zoontje te kwetsbare longen hebben ivm zijn vroeggeboorte.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

#33 Yukl, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2011
    En veel mensen die zich wel verdiepen in de entingen en besluiten niet over te gaan tot vaccineren laten zich voorlichten door websites als nvkp.nl die de kwakzalverijprijs heeft gewonnen. Dan heb ik liever dat mensen zich laten leiden door keuzes van de overheid dan door kromme beweringen van kwakzalvers. Niet iedereen heeft voldoende kennis en intelligentie in huis om beweringen van verschillende instanties op de juiste manier te kunnen toetsen.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gelukkig ben je je daarvan bewust. ;)

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

dat vind ik nou nergens op slaan, het is ook nogal makkelijk he om te kiezen tussen of de Mexicaanse griep misschien krijgen of vaccineren..... en als een kind niet is ingeënt en wel de MG had gekregen had je zeker gezegd ''sja, dat krijg je als je je kind niet laat inenten'' beetje lompe reactie :$

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat betreft de website kritisch prikken: ze hebben het onderzoek naar autisme wat fraude bleek nog steeds op hun hoofdpagina staan. Zonder de vermelding dat het fraude is. Lekker dan.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoewel het wat generaliserend overkomt, snap ik Devils punt zeker wel.
    Ik ben ook zo iemand die zeer kritisch tegen dat vaccin aankeek. Uiteindelijk hebben wij ook besloten om de prik niet te geven, omdat ik m'n kinderen liever blootstelde aan een griep die tot dusver niet veel slachtoffers maakte, dan ze te laten vaccineren met een middel die nog veel te kort op de markt was om goed getest te kunnen zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik er slapeloze nachten van heb gehad hoor! Ik heb het de media achteraf ook goed kwalijk genomen dat ze zoveel aan bangmakerij hebben gedaan door elke dode zo expliciet te melden.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    laat eigenlijk ook maar...

19. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    :) Amen to that! :)

Feit blijft dat we op dit forum (misschien met een enkele uitzondering) allemaal leken zijn op dit gebied, en de een zijn vertrouwen liever in Wetenschap steekt, terwijl de ander liever luistert naar de Jenny Mc Carthy's van deze wereld.

En stel dat er straks een verband is bewezen tussen Pandemrix en Narcolepsie. Dan zijn het in Finland en Zweden samen, 80 kinderen die hier de de dupe van zijn. Weten jullie hoeveel kinderen gestorven zouden zijn aan die griep als ze niet waren gevaccineerd? Want als niemand was gevaccineerd dan had het virus extra mogelijkheden om zich te verspreiden en te muteren. Wellicht was het dan wel uitgegroeid tot een nieuwe zwarte dood, je weet het niet.

Ik sta er in ieder geval ook nog steeds achter dat Izaak gevaccineerd is destijds.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ken jij al die mensen die besloten hebben om hun kinderen wél te laten vaccineren persoonlijk dan om te kunnen roepen dat ze wat meer na moeten gaan denken voordat ze bij de rest van de 'kudde' aansluiten?
    Want mij lijkt het juist alleen maar logisch dat nadenken en informatie inwinnen iets is wat de mensen juíst hebben gedaan voordat ze een keus namen aangezien het wel om je dierbaarste bezit gaat. Wil wedden dat er bijna geen enkele ouder is geweest die dacht: ach, laat ik het maar 'gewoon' doen, de buurvrouw doet het ook..zonder daar eerst uitgebreid over na te denken.

De een, zoals jij bv, besloot het vervolgens niet te doen en de ander wel. Klaar dan toch? Waarom dan al die vooroordelen over iemand die het anders gedaan heeft dan jij? Waarom zeggen dat je dit soort situaties krijgt wanneer een vaccin niet getest is? Alsof het dan automatisch betekent dat het vaccin niet gewerkt heeft. Je hebt het ergens over 6 kinderlevens. Ja dat is veel, 1 is er al te veel, ik bedoel het zou je kind maar zijn. Maar bedenk ook wel dat het 6 kinderlevens zijn tegenover duizenden (zo niet miljoenen) waarbij het wél goed gegaan is.

Vind het erg kort door de bocht. Maar goed, dat was dan weer mijn mening voor vandaag:)

Deel Deze Pagina