Ik vond het sowieso linksom of rechtsom een beroerde keuze. Wel enten met een middel wat misschien nog dingen naar boven haalt, of niet enten en de kans lopen op de griep met wellicht alle consequenties vandien. Kiezen uit twee kwaden vond ik het.. En nu dit. Ik moet zeggen dat het tragisch nieuws is, als idd dit alleen de oorzaak is. Ik wil me echter nu niet blind laten leiden door dit nieuws, en heb besloten pas een oordeel te vellen wanneer dit uitgezocht is. Misschien een hele stomme vraag, maar bij die kids waar het zich heeft geuit, was dat allemaal al snel na de enting aan de orde, of zijn er ook kids die pas na langere tijd (bv 1 jr na enting) klachten ontwikkelden?
Volgens het Finse RIVM zijn de gevallen gemiddeld genomen 50 dagen na de vaccinatie ontdekt. Dus vooralsnog zou ik me geen zorgen maken als je kindje gezond is. Zoals je zelf al zegt wachten tot het verder is onderzocht. Jammer dat wachten altijd zo lang duurt
Pfoeh dan ben ik weer wat geruster. Hij is nu namelijk weer helemaal vol met energie. Dus dan zal hij het HOPELIJK niet hebben!
Ik heb de oudste laten enten en mezelf ivm BV (toen nog) baby. Maar zowel hij als ik hebben er niets geen last van gehad. Dus dan ga ik er maar vanuit dat t (bij ons) los loopt maar uiteraard ben ik wel benieuwd wat de conclusie van het onderzoek wordt wanneer dit afgerond is in augustus. En idd, wachten duurt lang
als je goed leest, zeg ik dat het vaccineren met NIEUWE vaccins vaak kuddedierengedrag vertoont. Ik heb Luca ook gewoon laten inenten met de DKTP etc hoor. Ik zeg alleen dat mensen niet de menigte moeten volgen zoals in veel gevallen gedaan wordt, maar dat de meeste mensen beter na moeten denken voor ze hun kind laten vaccineren met een nieuw vaccin. Ik zeg nergens dat mensen die vaccineren gelijk kuddedieren zijn en ik zeg ook 45 keer dat mensen zelf moeten weten of ze het wel of niet doen want dat is hun eigen keus. Dat IK het niet doe, betekend niet dat ik vind dat niemand het moet doen, dat zeg ik ook helemaal nergens. Het ENIGE wat ik zeg, is dat de MEESTE mensen (dus niet iedereen) gelijk wordt opgefokt door de media en de dag na een krantenbericht in de rij staan voor een prik. Mensen die gelijk in de aanval gaan op het woord kuddedier, dat lijkt erop of die mensen zch aangesproken voelen, is dat zo?En waarom dan? Waarom reageren mensen zo heftig op iets als ze zelf wel alles goed hebben onderzocht en goed hebben nagedacht voor ze lieten enten, dan is mijn stuk toch helemaal niet op hen van toepassing. En een dag later in de rij staan, ook dat moet iedereen helemaal zelf weten, maar ik HOOP alleen maar dat de meeste mensen vantevoren wat informatie opzoeken voordat ze zomaar een prik halen. Meer niet. Het is tenslotte een virus wat je in een lijf spuit. Jullie maken hier toch ook duidelijk waarom jullie wel laten enten met nieuwe vaccins, en dat mag ook.Maar dan maak ik ook duidelijk waarom ik niet gelijk laat enten met een nieuw vaccin.
Hoe komt het dan toch dat de grootste groep altijd doet alsof ze de waarheid in pacht heeft? Ik heb bijna alles hier gelezen en besluit om maar niet te reageren op sommige uitingen hier Ik denk dat de personen met wie ik het eens ben wel weten hoe ik hier over denk en voor de rest is het alleen maar aan dovemansoren gericht.
Wat is de media toch machtig,... In mijn ogen bepaalt namelijk de media wat mensen besluiten of hoe ze reageren. En de dagelijkse media verslaan alleen maar 3de hands nieuws. Zo zie je maar weer het verschil tussen de kranten, internetsites e.d..
Niet dat ik mezelf erg dom vindt of zo, maar ik vond dat inderdaad gewoon erg lastig. Ik heb me suf gezocht en gelezen en zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Wat is nu waarheid met zoveel voors en tegens? Dus hier een moeder die een keuze heeft gemaakt om wel te vaccineren en heus wel heeft nagedacht over de risico's van wel of niet vaccineren.
Ja hier hetzelfde. Verschillende doktoren gebeld, gezocht op internet et cetera. Ook besloten om te vaccineren. Geen spijt van gehad. Ook niet nu er deze bijwerkingen aan het licht komen. Daar kan ik nu niks meer mee. Ook de mensen die het is overkomen niet. In de toekomst kunnen ze er wel wat mee doen.
Vind dit wel erg kort door te bocht hoor. Volgens mij werd er helemaal neit té makkelijk mee om gegaan! Als je zag hoe er alleen hier op zp al werd gedicusseeerd, moet je je kind wel of niet in laten enten. Niemand die op dat moment wist wat het beste was: in laten enten of het risico lopen dat je kind doodziek werd. Dat is de moeilijkste keus die je moet maken als ouder, want je wilt het beste voor je kind... dus volgens mij stond er niemand meteen in de rij voor die prik. Vind je reactie wel erg hard en betweterig overkomen. Ik heb mijn kind niet laten inenten, omdat wij ze alle 3 waarsch al hebben gehad. Maar ik weet niet waar ik voor had gekozen.
Ik sluit me aan bij Tamale: er was inderdaad niemand die met zekerheid kon zeggen of het vaccin veilig was of toch bijwerkingen zou hebben en er er was niemand die wist of het zou loslopen met de Mexicaanse griep of dat het een herhaling zou worden van de Spaanse griep. Altijd makkelijk om achteraf te roepen "Zie je wel dat ze nu toch bijwerkingen ontdekken." of "Zie je wel dat het meeviel met die griep." (Misschien viel het juist wel mee door die massale inenting?? Geen idee, maar zou ook een rol kunnen spelen.) Jammer dat ik nu weer reacties lees over kwik. Dat is destijds overal uitgebreid uitgelegd. Er zijn verschillende soorten kwik. De kwik-variant in het vaccin is niet hetzelfde (schadelijke) kwik als in de ouderwetse thermometers, waar we nu allemaal zo bang voor zijn.
voor wie toch nog zin heeft in een Telegraaf artikel met een Nederlands jongetje dat ziek werd: Griepprik ramp voor Willem (4) - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Ik heb zelf narcolepsie en contact met een moeder van wie het kindje vermoedelijk na de vaccinatie ziek is geworden. Er wordt echter nog onderzoek naar gedaan, het is nog niet zeker! Ik vind het wel erg toevallig, maar ook wel weer opvallend dat het voornamelijk in Zweden en Finland is. Zouden ze daar een andere stof aan het vaccin hebben toegevoegd? Er vroeg een moeder of haar kind nu ook narcolepsie zou hebben omdat hij na de vaccinatie zoveel sliep. Ik kan haar geruststellen, als hij nu geen last heeft van slaapaanvallen, spierverslappingen of van motorische stoornissen (wankelen, dronken lopen), dan heeft hij geen narcolepsie. Dat hij zoveel sliep na de vaccinatie kan wel door het vaccin komen, elk lichaam reageert er anders op en veel mensen zijn er altijd een beetje ziek of vermoeider door, maar vaak gaat dat gevoel na enkele dagen weg. Ik vind het heel erg dat de kinderen vermoedelijk chronisch ziek zijn geworden na de vaccinatie. Hopelijk komt er snel duidelijkheid of het echt daadwerkelijk door de vaccinatie komt en hoe dat dan heeft kunnen gebeuren.
Maar als de vaccinaties dit zouden veroorzaken zou het zich toch gelijk openbaren? Of kan die slaapziekte dan nu, na ruim een jaar, nog steeds de kop opsteken?
Volgens mij is het zo, dat de ziekte zich na de vaccinatie vrij snel openbaart, dus niet pas een jaar later. Bij 'normale' patiënten openbaart de ziekte zich tussen het 15e en 30e levensjaar, al heb je daar ook uitschieters naar beneden en boven bij. Ikzelf was 17 toen ik er last van kreeg, maar volgens mijn ouders had ik als kind al een verhoogde slaapneiging.
Ik heb zelf getwijfelt tot de ochtend van het vaccineren, voor zowel mijn oudste als voor de baby in mijn buik. Als ik zou vaccineren zou ik het mezelf nooit vergeven maar zou ik niet vaccineren en Ruben zou de Mex. griep krijgen, ook niet (Ruben heeft nogal een medische gebruiksaanwijzing als het op longen en luchtwegen aankomt). Ik vond het heel moeilijk. Het blijkt dus ook dat dat niet onterecht was.
Dit is het hele probleem juist! Er is een nieuw griepvirus ontdekt en gelijk ligt de hele media er bovenop om vervolgens iedereen bang te maken door elk dodelijk geval in het nieuws te melden. Hierdoor raken mensen helemaal opgefokt en door de angst van die griep laten mensen zich vaak niet goed informeren. Uiteindelijk bleek dat het mexicaanse virus dus helemaal niet zo gevaarlijker is dan een gewone griepgolf, ook daar gaan mensen namelijk aan dood, maar daar hoor of lees je nooit iets over in de krant. ik ben het met Devil eens dat mensen ten alle tijden zich goed moeten laten informeren en/of inlezen over medicijnen, en dan niet alleen zo'n griepvaccin, maar alle medicijnen. De stoffen die erin zitten kunnen heel werkzaam zijn voor een ziekte, maar het kan ook stoffen bevatten die voor enkele gevallen juist fataal kunnen zijn. het blijft uiteindelijk toch een soort vergif.
ik heb lang veel en diep nagedacht over die enting en ben zeker niet de kudde achterna gelopen. ik heb met 5 artsen en heel veel mensen gesproken over de voors en tegen.w at mij uiteindelijk heeft doen besluiten om de spuit toch te doen was het feit dat een kind onder een jaar de complicatie ( meestal een longontsteking) niet zou overleven omdat er voor zulke kjonge kinderen geen medicatie voor was werd mij verteld. ze zouden dan op eigen kracht de longontsteking hebben moeten overwinnen end aar zijn de meeste kinderen van onder een ajar niet sterk genoeg voor als ze al griep hebben. dat was voor mij het punt waarop de balans doorsloeg naar wel. had ik geweten dat 3 dagen later de hele hype als sneeuw voor de zon verdwenen was en heel terug gebracht werd naar een milde griep had ik andere keuzes gemaakt. ik heb er dus zeker spijt van en baal als een stekker dat ik de in mijn ogen verkeerde keuze heb gemaakt. ik zal dus niet zo snel meer bij een volgende campagne in de rij staan omdat ik toch sterk het gevoel hou bij deze campagne dat we een beetje opgelicht zijn over de ernst ervan. ik snap in het verhaal ook zeker wel waar devil naartoe wil en ik snap haar relaas rond de auto immuum ziektes ook. ik ben er zelf ook best huiverig voor. maar ik ben dus zeer bewust met deze keuze omgegaan en heb nu toch wel spijt van mijn keuze juist omdat het gevaar achteraf klein was, maar de onbekende (eventuele) risico's er nog wel steeds zijn. ze zullen niet vaak voorkomen misschien maar elk kind is teveel natuurlijk. maar voor toen, met de info die ik had vond ik dat ik toen een juiste keuze maakte. helaas kun je die dus niet meer terug draaien. in mijn ogen moet de overheid eens gaan werken aan eerlijke informatie, voordat straks niemand hun meer geloofd als er echt een groot gevaar is.
Zo moet je ook denken, op dat moment nam je de beslissing die jou het beste leek voor jouw kindje. En nu je beter weet zou je beter doen.
Ik vind dit echt een hele ongepaste dicussie.. Het is echt verschrikkelijk dat die kindjes deze aandoening hebben, en of je het er nou wel of niet mee eens bent met de vaccinatie, dat heeft er niets mee te maken. Daarom hou ik mn mening over wel of niet vaccineren voor me, ik wou dit alleen wel even kwijt... Ik bedoel, iedereen weet wat de gevolgen van roken kunnen zijn, maar als iemand longkanker krijgt zeg je toch ook niet, ja jammer joh, eigen schuld, had je maar niet moeten roken