Dag dames, We hebben van onze huisarts Forlax voorgeschreven gekregen voor ons kleintje van 6 maanden. Ze kan heel moeilijk poepen, van begin af aan en poept eens per week. OP zich is dat niet erg, maar wel dat ze er flink last van heeft. Ze sliep al een dikke 2 maanden door van 11 tot 7 maar sinds een maand komt ze weer snachts en sinds vorige week is het helemaal mis. Ze houdt ons nachten op met huilen, voornamelijk als ze plat ligt. Het hoofdeinde staat wat omhoog maar helpt niets. Vandaag was het weer een week geleden dat ze had gepoept en ze heeft de hele dag gehuild, zo zielig helemaal overstuur, en maar persen. Ik ben naar de huisarts gegaan en we hebben Forlax gehad. Dit zou je met 50 ml vloeistof moeten geven, maar ik geef haar nog borstvoeding, hoe moet ik dit geven?? In een flesje kan, maar ik vind naast de voedingen, 50 ml wel erg veel. Een gekolfde fles van 150 is voor haar al een hele hap. En het smaakt heel raar, dus wil het niet door een gekolfde fles doen, of zouden jullie dat wel doen? Graag jullie tips!
Vriendin van mij geeft ook Forlax aan haar dochter, zij mengt dit gewoon met sap (geeft geen BV) en haar dochter drinkt dit zonder morren op.. Persoonlijk zou ik het met afgekolfde BV proberen zodat je je andere voedingen gewoon kan behouden. Gewoon 50ml in fles en proberen.. mocht het niet werken, dan misschien toch met water? je BV zou het op zich moeten kunnen hebben met 6mnd.. Heel veel succes!