Hoi, mijn dochter is ruim 19 maanden en een hele goede slaper, altijd geweest ook. Sinds de klok terug is wordt ze echter heel vroeg wakker. Waar het voorheen altijd 6.30-7.00 was, is dit nu 5.30-5.45 uur. Echt te vroeg dus, ze is klaarwakker. Voelt lekker warm aan, honger ook niet, dus ze is gewoon wakker. Nou vinden wij vroeg opstaan niet erg, maar 5.30 gaat wel erg ver. Het valt ook gewoon op dat het gebeurd sinds de klok terug is. Ik geloof echter niet meer dat het nu nog steeds met die klok te maken heeft. 's middags kan ze zo 2,5-3 uur slapen, ze is dan ook echt moet en slaapt meteen. Ik had bedacht dat ze 's middags wellicht teveel slaapt waardoor ze 's nachts minder nodig heeft (klinkt logisch). Afgelopen maandag getest, opvang gezegd dat ze maar 1,5 mocht slapen. En de volgende ochtend, 7.00 wakker. We dachten het 'probleem' dus gevonden te hebben. Maar gister en vandaag gewoon weer erg vroeg wakker, terwijl ze 's middags zelfs nog minder sliep (3 kwartier, werd uit zichzelf wakker) Ik snap er dus niets meer van. Hoort dit bij de leeftijd? Ze is ziek geweest paar weken geleden, maar is nu weer beter op een beetje verkouden na. Ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom ze zo vroeg wakker wordt. En dus weet ik niet wat eraan te doen. Fase zal vast weer overgaan, maar ik was benieuwd of dit herkenbaar is? En oh ja, ik kan haar niet in bed nemen en verder slapen. Ze is gewoon wakker, breekt de tent af en wil vooral actief doen Ook in haar eigen bedje blijft ze roepen, en gaat gillen om er maar uit te kunnen. Kortom, ze is wakker en klaar voor actie haha. Feit dat ze tegen 12.00 echt klaar is en meteen slaapt is een teken dat ze haar slaap echt wel nodig heeft. Het middagslaapje eraf is dus geen optie. Iemand tips?
Mijn dochter is niet heel vaak vroeg wakker maar soms wordt ze dat wel als haar broertje huilt. Ik zeg tegen mijn dochter (die is wel 3 maanden ouder) dat het nog heel vroeg is en iedereen nog ligt te slapen en dan noem ik allemaal mensen op zoals opa en oma en ooms en tantes etc. en dat zij ook nog even moet gaan slapen. Dan doe ik haar muziekje aan en ga weer weg. Vaak werkt dat wel.
Hebben we geprobeerd, maar is ze nog echt te jong voor. We leggen het dan uit, maar als we weglopen gaat ze huilen. Ze wil er gewoon uit, is klaar voor actie en ik snap dan ook wel dat haar laten liggen dan voor haar niet leuk is. Ze gaat ook keihard roepen, gillen etc.
Ja dat is zo lastig op die leeftijd, ik begrijp ook best dat ze denkt dat de dag is begonnen'. Ze snappen een hoop maar nog lang niet alles. Ik heb voor de rest ook geen tips. Hopelijk gaat ze snel weer wat langer slapen.
hier precies hetzelfde probleem! Ik heb een zoontje van 2 jaar en 3 maanden, sinds dat de klok veranderd is staat hij ook een uur eerder op. Ook wij hebben geprobeerd zijn middagslaapje eraf te halen maar dit werkte niet, ook later naar bed brengen savonds helpt niet want hij blijft om 7 uur naast mijn hoofd staan. Normaal zou ik er geen moeite mee hebben maar met een baby van 2 maanden die snachts nog voor 2 voedingen komt vind ik het wel lekker om tot 8 uur te blijven liggen zoals het voorheen was.. Ook hier helaas nog geen oplossing gevonden, sinds een aantal weken heeft hij ook ontdekt dat hij zelf uit bed kan stappen. Dus hij staat echt rond 06.30 - 07.00 uur naast mijn hoofd. Terug in bed leggen hebben we geprobeerd en helpt hier ook niet.
Ik vind het heeeel herkenbaar. Mijn zoontje sliep voor de wintertijd van 19u tot 8u. Toen de wintertijd kwam was het 1 drama. Hartstikke vroeg wakker. Sinds 3 dagen lijkt het recht te trekken, maandag was het 6.20, gister 7u en vandaag 8.05.