vraag romper

Discussion in 'De babyuitzet' started by Aanoniemous, Jun 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

Feb 15, 2016
    1,556
    962
    113
    Female
    hallo!

misschien eens domme vraag hoor.
    maarja ik heb gewoon nog nooit een kindje gehad en kom er achter dat ik dit niet weet.

draagt een baby altijd een rompertje onder de kleren?
    en is een romper met lange mouwen en een one piece pakje te warm voor begin maart?

ben pas net zwanger maar we zijn toch stiekem al een beetje aan het dtomen over een eerste pakje.

2. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    heeee ik vind rompers zonder mouwen veel makkelijker. wij doen eigenlijk altijd. een rompertje er onder. tenzij het echt heel warm is (30 graden of meer)
    helemaal als ze zo klein zijn vind ik rompers met lange mouwen echt ondingen om aan te doen. nou dat niet eens; het laagje die er dan overheen moet vind ik vervelend :p
    maar vind ze ideaal; nooit een bloot ruggetje; en niet elke spuitluier zit gelijk ook in alle kleertjes. (sorry, ook belangrijk ^^) al is dat laatste helaas geen garantie XD

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd!

Het is natuurlijk geen verlichting om een romper aan te doen, maar het is vaak wel handig. De romper helpt mee de luier beter op zijn plaats te houden en voorkomt een 'tochtkier', die je wel hebt als je een los broekje en truitje aangeeft. Dan heb je toch wel vaak een stukje blote rug / blote buik. En dat is begin maart echt niet lekker! 's Zomers kun je natuurlijk wel lekker luchtig iets aan doen zonder romper.

Ik vind een romper met lange mouwen eigenlijk alleen handig als er niet nog iets mer lange mouwen overheen gaat. Ik gebruik ze dus als ik maar 1 laag wil (alleen een leuke romper met mouwen, geen trui). Of in combinatie met een T-shirt of een lekker nerdy spencertje. ;)
    Het gaat, zeker bij een heel jonge baby, best lastig om over een romper met lange mouwen nòg een trui met lange mouwen te doen.

Dus ik zou eerder kiezen voor een mouwloze romper en een onepiece met lange mouwen. Mocht dat te fris zijn, kun je altijd nog werken met een vestje ofzo. En heel vaak liggen jonge baby's ook nog onder een dekentje of in een wikkeldoek.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Idd beter van wel altijd een rompertje.
    Zonder mouwen zijn zeker makkelijker vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt met aankleden.
    Als je ze in de droger zou willen doen zou ik ook een maatje groter kopen :)
    Mijn zoontje heeft het vanaf bijna het begin altijd warm dus vaak rompertjes zonder mouwen. Die van de hema zijn prettig en die van zeeman ook en die zijn maar een euro en die doe ik ook in de droger.

Succes!

5. Swinty

Swinty Actief lid

Dec 3, 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met de wat warmere dagen doe ik zl een romper lange mouwen met broekje aan en op erg warme dagen een romper zonder mouw met broek of zelfs zonder broek. De laatste tijd heeft hij dus vaker geen truitje/shirt aan over zijn romper dan wel.

6. jp87

jp87 Actief lid

Oct 26, 2011
    275
    22
    18
    Hier altijd een romper aan! Zou er een paar met lange mouw voor de eerste dagen mocht het zichzelf niet goed op temperatuur kunnen houden!
    Je moet het zien als een hemd en onderbroek ;)
    Romper zit ook wat strakker en voelt fijner voor de baby, ken iemand die moest een maatje 44 halen zodat het goed aansloot om het lichaampje en de baby beter op temeratuur kon blijven voor de eerste dagen.
    Succes met shoppen

7. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Onze baby en inmiddels peuter heeft altijd een romper aan. Zomers vaak zonder mouw of korte mouw en winters lange mouw. De tip die ik van de kraamzorg kreeg is dat het bijna altijd goed gaat als je kindje 1 laag kleding meer aanheeft dan jijzelf.

8. Bosmaan

Bosmaan Niet meer actief

Mijn tip is om alleen en verschillende soorten rompers in 50/56 aan te schaffen. Iedereen vind namelijk iets anders het prettigst. Ik vond overslagrompers met lange mauw het fijnst. In 50/56 en 62 deed ik daar dan een boxpakje overheen en vanaf 68 deed ik er een jurkje overheen. Nu zit ze in mt 72 en nog steeds zweer ik bij de overslag rompers, deze worden nu wel moeilijker te krijgen, maar Claessen heeft ze nog.
    Ik had al allemaal rompers in de maten t/m 68 en alle niet overslag rompers en bijna alle korte mauwen rompers zijn ongebruikt de zak van max in gegaan... Zonde!
    Fijne zwangerschap!

9. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,155
    113
    Dat is wel echt kind-afhankelijk, de oudste lag midden in de winter in zn romper in de box omdat hij zo snel zweette maar ik zat echt niet in mn blote kont :D
    en 1 laag kleding meer vind ik zo vaag... als ik een bh, hemd en shirt aan heb zou het kind 4 lagen aan moeten? gewoon een romper en shirt (al dan niet lange mouw) kan vaak ook. Extra laag was dan hier een dekentje ofzo maar niet echt kleding.

Maar om op de vraag van ts terug te komen: hier hebben ze altijd een romper aangehad, dan bleef de luier veel beter zitten. Voor de hete dagen een paar leuke rompers gekocht zodat ze er "zonder kleren" ook nog leuk uitzagen maar voor de rest had/heb ik vooral veel wit maar dat is aan je eigen natuurlijk.

TIP: let wel op de bovenkant of daar een omslag op de schouder of knopjes zitten. Ik had er een paar gekregen die dat niet hadden en dat was vreselijk om uit te trekken, zeker bij spuitluiers. (bij overslagrompers hoef je niet op de schouders te letten omdat die helemaal open kunnen)

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Hier ook altijd een romper aan. We hebben ze vooral met korte mouwen. De enkele met lange mouw gebruiken we als het net te fris is voor de nacht om met korte mouwen te slapen of als we naar de kapper gaan :p
    Bij lekkage van een luier in de romper, trek ik de romper andersom uit. Dus armpjes halen door het gat van het hoofd en dan uit trekken via de billen. Dan zit je kindje niet overal onder de smurrie ;)

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Hier bijna 2 en nog steeds altijd een romper, alleen met de hele warme dagen niet. Ik vind het ideaal, luier blijft beter zitten en geen blote rug.
    Lange mouwen romper is inderdaad onhandig, maar mijn dochter had het de eerste weken wel echt nodig (lange mouwen romper, lange mouwen shirtje, omslagdoek) om op temperatuur te blijven. En toen was het echt niet koud. Ik zou dus zorgen dat je van alles wat hebt in de kleine maten.
    Overigens had ze het daarna juist erg snel warm, dus lag ze in de winter ook regelmatig alleen in romper als we ergens binnen waren waar de kachel hoger stond dan bij ons.

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij hebben bij onze dochter rompertjes gebruikt. De overslagrompertjes van de zeeman waren favoriet.

Voor deze baby hebben we weer een stapel overslagrompertjes van de Zeeman in huis gehaald.

Share This Page