kan je er niet genoeg van hebben toen mijn man jarig was (tijdens mijn zwangerschap) had hij van elke gast er 1 gehad, dus denk totaal een stuk of 30-40 en ben daar erg blij om hihi. spuugdoekjes wel iets minder, maar toch ook heel veel. in elke tas zwerft er wel een, vind het wel handig.
Lastig inschatten voor je eerste kindje he?! Heb ik netzo. Wat betreft spuugdoekjes hangt het er volgens mij erg vanaf of je kindje veel spuugt (best logisch eigenlijk ). Het zoontje van een vriendin van mij spuugt bijvoorbeeld nooit. Zij gebruikt daardoor heel weinig spuugdoekjes en meestal voor snotneusjes haha. Maar als je een kindje hebt dat veel spuugt, tja dan zijn veel doekjes wel weer handig. Ik heb er 20 klaarliggen, is volgens mij best veel... Vond ze zo leuk in verschillende kleurtjes . Slabbetjes heb ik er een stuk of 10 klaarliggen volgens mij. Geen idee of dat genoeg is... Heb verschillende, met klittenband sluiting, met knoopsluiting, maar ook een paar die over het hoofd moeten. Als ik straks weet welke het best bevallen, kan ik daar zo nog meer van halen.
Je bent gauw bang dat je te weinig hebt Nou kan je zo bij kopen natuurlijk maar ik kan via m'n schoonmoeder bij een groothandel bestellen en daar zijn de spuugdoekjes per 10 verpakt en de slabbetjes per 5....zit nu op 20 om 10. En toen ging ik denken
Haha ja ik herken het helemaal Zo zit ik ook met de hydrofielluiers en dat soort dingen of ik er wel genoeg van heb. Heb je dus net zoveel als ik liggen van de slabben en spuugdoekjes. Ik denk dat het wel aardig ok is hoor Kun je later ook nog via je schoonmoeder bij de groothandel bestellen? Dan zou ik het eerst laten bij de aantallen die je nu hebt.
Ik vind die over het hoofd moeten verreweg het fijnst, de rest gebruik eigenlijk haast niet meer, gepiel met knoopjes of klittenband in zo'n nekje!
Ik had heel veel slabbetjes maar heb ze zelden gebruikt. Ben vrij snel overgestapt op de sillybilly slabbetjes. zo handig!!
Hier slabbetjes met klitteband.. Mijn jochie had een stevig koppie, dus die rekbare rekten niet genoeg voor zijn hoofd Ik had iets van 15-20 slabbetjes, en 25-30 spuugdoekjes.. Is wel redelijk ruim, maar nu hoefden we niet zo vaak te wassen..
vind hydrofielluiers veel fijner voor het spugen. Heb zo´n 20 spuugdoekjes, maar erg weinig gebruikt. Slabben zou ik zelf tot je met hapjes begint niet aanschaffen, dan kun je kijken wat handig is. Ik heb er ook veel gekregen, maar vond die van silly billz idd erg fijn (zitten mouwen aan), bij die je over het hoofd moet doen zat de helft van de zooi bij het af doen vaak in het haar (groot hoofd), helemaal niet handig dus..
Heeeel veel, je kan er niet genoeg van hebben! Als ze eenmaal hapjes en pap gaan eten, dan vliegen ze erdoorheen
Mensen zeiden tegen mij: spuugdoekjes, je kan er niet genoeg van hebben! Dus... ik grof spuugdoekjes ingeslagen Ik had er een stuk of 25 liggen. Toevallig had ik van iemand 2 slabbetjes gekregen en dat zou vast genoeg zijn. Ondertussen wilde ik dat ik het andersom had! Onze dochter spuugt amper, maar smeert als een gek met het drinken, vanaf de eerste dag al. Eerst konden we het af met een spuugdoekje, dan deden we die onder haar kin en dan ging het wel goed, maar na een tijdje trok ze die de hele tijd weg. Toen zijn we over gegaan op slabbetjes en die gebruik ik nu alleen maar...
Onze dochter spuugt amper dus gebruik bijna geen spuugdoekjes. Ik heb denk ik een stuk of 15 slabbetjes en daar heb ik nu ook nog genoeg aan. Tot op heden een nette eter met fruit- en groentehapjes.
Van slabben (uiteindelijk als ze gaan eten) minstens een stuk of 6-8. Veel is nooit erg! Hier gaat er ook wel eens eentje weg, of haal ik wat bij. En wij vonden die met klitteband of elastiek nooit fijn (te wijd, of ze moeten over het hoofd uit met allerlei viezigheid er aan), maar liever grote slabben met touwtjes! Spuugdoekjes zijn ook eeuwig handig, dus ik zou lekker wat inslaan. En een beetje uitproberen, er is altijd een soort die je handig of prettig vindt (juist groter, dikker, kleiner, dunner, etc.).
Spuugdoekjes heb ik bij de eerste veel gebruikt maar maar de tweede bijna niet. Slabbers pas rond 6 maanden en die gebruik ik wel veel. Soms wel twee op een dag. Van spuugdoekjes zou ik tussen de 8 en 10 aanschaffen En slabbers misschien vast 2 in huis. Kun je wel bij halen.
Wij hebben van beide een stuk of 20. Soms gaan er wel 3-4 slabbers per dag doorheen, ons zoontje is een echte knoeiers en dan vind ik bij de volgende voeding een schone slab wel zo fris
Wij kregen een heeeeeeeeleeeeeeboel spuugdoekjes en die hebben we nooit gebruikt. We hebben gewoon hydrofiele luiers gebruikt en van die dingen kun je er echt nooit genoeg hebben, wat een uitvinding zeg! Slabbetjes, tja, we hebben er een heleboel, maar ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde, een opvangbakje heeft dat ding, super handig gebruik ook wel stoffen slabbertjes, maar die rouleren echt heel makkelijk, waardoor ik steeds dezelfde gebruik. De andere 20 die we hebben gehad, liggen dan ook nog steeds in de kast. Edit: met spuugdoekjes bedoel ik die dingen die speciaal over je schouder gaan, die zijn hier heel populair (Ierland) en daar hebben we er dus echt heel veel van gehad. Alleen spuugde ons kleintje nooit. En meestal gooide ik voor het boeren een hydrofiele luier over mijn schouder. Die kleine vierkantje doekjes, zijn ook spuugdoekjes toch? die gebruik ik wel vaak, voor vanalles eigenlijk.
Ik had een stuk of 14 spuugdoekjes en dat was eigenlijk te veel want kind was absoluut geen spuger. Slabben is hier de ervaring dat die over het hoofd dingen heel snel krimpen in de droger. Ik ben fan van de slabben van de Action, badstof die per twee zijn verpakt en 1,99 kosten en dichtgaan met drukknoopjes. Heb er iets van 12 van en ze blijven mooi groot en goed schoon te wassen!