Slabbetjes en spuugdoekjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MMarianne, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Tot dat ze door hebben hoe leuk het is het bakje boven het hoofd leeg te kieperen :D. Had er ook zo een in het begin veel gebruikt totdat hij het bakje steeds om kieperde, toen over op de sillybillz..

2. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Als ze zo heel klein zijn zou ik zeggen spuugdoekjes, en dan een stuk of 10-20 want die dingen hadden we echt overal liggen in huis en telkens helemaal nat, hup de was in. Beter een paar meer dan te weinig toch. :)
    Zou ook echt de dikkere katoenen doekjes aanraden ipv de dunne hydrofielen, die zijn zó kletsnat.

Slabbers begin ik nu pas mee nu hij wat meer recht op zit met voedingen en ook erg veel terugspuugt, hij is 2 maandjes nu.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij kregen ons zoontje toen hij net 2 jaar was (geadopteerd) en nu heeft hij wel een nog ongeopereerde schisis gr 3 (open lipje kaak en gehemelte), maar er gaan hier per dag wel 5 slabbers doorheen.

Ik heb er een stuk of 20 denk ik. Weet je, je moet keihard wassen om het bij te houden, dan kan je maar beter een voorraadje hebben. (mijn zoontje draagt bandanas voor het vele kwijlen, als hij eet of drinkt gaat er een gewone slabber overheen).

Hoe het met een babytje is hoop ik volgend jaar ook mee te mogen maken!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat is zo persoonlijk! Spuugdoekjes heb ik er wel 20 denk ik, maar ik gebruikte aan het begin ook heel veel hydrofiel doeken omdat ze gewoon veel spuugde, dan was hij niet in 1x doorweeks. Slabben zou ik niet te groot inslaan, dat is verschillend wat je fijn vind. Ik vind klitteband niet prettig, kreeg ze rode plekken van in haar nek en omdat ze veel spuugde, had ze vaak een slabbetje om. Knoopjes vond ik fijn, een slab over de hoofd, dan moest ik zo'n ondergespuugde slab over dr haartjes trekken. Ik had dus liefst met knoopjes en nu gebruik ik een afwasbare slab dus gebruik mn kleine slabbetjes nooit meer.

5. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik heb er heel veel aangeschaft!
    Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.:D
    Ik heb nu 30 spuugdoekjes en +/- 20 slabben.
    Dan doe ik ze ook makkelijker in de was omdat ik een ruime voorraad schone heb liggen.;)

Groeten Jane

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het leuke van dit soort dingen is alleen ( Spuugdoekjes, katoenen slabbetjes en hydrofiels ) dat je ze het eerste half jaar niet genoeg kan hebben en daarna ligt heel je commode vol met doekjes terwijl ik nu nog 3x per week een hydrofiel gebruik na het badje en verder nooit meer, we hebben een afwasbare slab en ook bijna nooit meer spuugdoekjes nodig. Maar die eerste periode zijn ze echt onmisbaar!

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er 12, net genoeg...

ik zou je wel aanraden om alles (beddegoed, hydrofielluiers washandjes e.d.) in 1 kleur te kopen of in iedergeval in een kleur waarvan je veel wassen draait. Dan kunnen ze overal bij. Ik heb alles wit, ideaal!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Geen reacties gelezen, maar ik had eerst een stuk of 25 spuugdoekjes, in mooie roze kleurtjes. Na de bevalling ben ik nog snel ruim 30 spuugdoekjes in het wit gaan bijhalen en ook nog wat verpakkingen met die leuke kleurtjes. Voordeel is dan dat je twee verschillende wasjes hebt waarin de doekjes meegaan, dus de kans is dan kleiner dat je misgrijpt.

Ik gebruik de spuugdoekjes heel veel, terwijl mn dochter niet eens overmatig spuugt. Ik gebruik ze zelf ook heel veel bij het voeden. Ik vouw er dan eentje een paar keer dubbel en stop die dan in de bh aan de kant waaruit ik niet aan het voeden ben. In de eerste tijd gingen er zo 4 doekjes per voeding door heen ;)
    Nu gebruik ik ze nog om tijdens het slapen in mn shirtje te doen zodat ik mn bed niet nat maak.
    Ik vind het handig om een stapeltje in mn verzorgingstas te doen, een stapeltje beneden, een stapeltje naast mn bed, een stapeltje in de kast.

Je kunt er in mijn mening echt niet te veel van hebben ;)

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens! Zolang ze op louter vloeibaar dieet zitten, echt een must. De fijnste slabjes vond ik die van de zeeman: niet te groot, niet te klein, en een drukkertje aan de zijkant! Dus geen gepiel in de nek, en geen klitteband die je was aan gort helpt. Had daar een stuk of 10 van, en ook nog een stel andere slabbers.

Met introductie van vast voedsel, begonnen met Silly Billyz lange mouw slabben. Daar heb ik er inmiddels 5 van. Hij eet steeds netter, dus ik doe er steeds langer mee ;) maar in het begin was 5 net genoeg om de week door te komen (tot een nieuwe was-ronde).

Deel Deze Pagina