Hallo Dames, Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger en het babykamertje is pas geleden geleverd. Nu willen we dus de boel gaan aankleden en vullen. We moeten nog dekentjes, lakentjes, moltons, hydrofielluiers, kruiken, rompertjes etc. etc. (kortom alles) gaan halen. Hier hebben we bewust mee gewacht tot het kamertje binnen was. Nu willen we dit weekend dus flink gaan shoppen om de boel vast grotendeels in te slaan. Alleen zoals denk ik veel 'first time' zwangeren en a.s. moeders/vaders hebben, ik heb écht advies nodig. Wat moet ik allemaal hebben, hoeveel en van welk materiaal etc. Ik wil daarom naar een winkel gaan waar ze ons hiermee kunnen helpen én waar ze ook nog eens een grote keuze hebben. Weten jullie naar welke winkel we dan het beste zouden kunnen gaan? We willen er best een eindje voor rijden! (kom uit noord brabant) Is bijvoorbeeld dan babypark in Kesteren een goede keus? (schijnt heel groot te zijn)
Zorg sowieso dat je een goede uitzetlijst hebt!! Je kunt dan gewoon gaan afstrepen wat je al hebt.. Verder kan ik je weinig vertellen over welke zaken, kom niet echt uit de buurt.. maar hier heb je in de buurt een winkelcentrum waar meerdere babyzaken zitten, best handig Succes met shoppen.. LEUK!!!
bij de prenatal vind je ook al veel, je kunt ook naar breda gaan... waar de ikea ook zit( die woonboulevard)! daar zit een prenatal warenhuis en schuin aan de overkant een grote babyzaak.. babyplanet geloof ik! in Tilburg heb je van Asten aan de ringbaanzuid... ook best fijne zaak!! En Eindhoven de babydump... maar ik heb eigenlijk alle spulletjes die jij nu opnoemt gekocht bij de hema, wibra (babyweken), prenatal en v/d enzo... idd haal van internet even een lijst en ga afstrepen... 3 lakensetjes en hoeslakens heb je zeker wel nodig.. 1 in de kast, 1 op bed, 1 in de was... hydro luiers heb je echt noooooooooooit genoeg!!! shopse!!!
Ik kom ook uit Brabant en wij gaan nu steeds naar de grote Prenatal in Breda bij de woonbourlevard hele fijne winkel! En ondanks dat hij zo groot is kan je genoeg hulp krijgen daar!
Ga voor je gaat shoppen zeker eens op zoek naar een onafhankelijk uitzetlijstje, want winkels hebben zelf ook vaak uitzetlijstjes waar veel op staat dat je niet nodig gaat hebben (het blijven winkels die natuurlijk willen verkopen!). Vaak vind je in zwangerschapsboeken goede uitzetlijstjes Zet dus van te voren op een rijtje wat je nodig gaat hebben, dan kun je in de winkel prima vragen voor advies wat betreft de dingen die op jouw lijstje staan (maar blijf wel kritisch!).
Babypark zou ik je niet aanraden, sowieso is het daar HEEL erg druk op zaterdag, en ik vind ze heel erg duur.
Prenatal is ook vrij prijzig. Ik heb ook veel dingen bij de Hema gekocht. De Wibra heeft regelmatig babyweken waar ze goede aanbiedingen hebben voor (hoes)lakentjes, hydrofiel luiers, badcapes, etc. Zorg idd voor een goede uitzetlijst en vraag evt. ervaren moeders om daar een blik op te werpen. Er staan vaak dingen op die je waarschijnlijk nooit gebruikt of ook later aangeschaft kunnen worden.
Babypark zou ik ook niet doen is echt mega duur. Ik zou kiezen voor de babydump en als je toch wat verder wil rijden heb je ook nog baby en tiener superstore in sliedrecht. Ik zou ook even op de sites kijken. dan kun je ook een hoop besparen. ik denk zelf dat babydump het meest voordelig is
Wij hebben alles gekocht bij babydump. Ze hebben alle tijd voor ons genomen en met ons meegelopen door de zaak heen en adviezen gegeven. Ik heb geen seconde getwijfeld of ze me "onzin" aan zouden praten of de dure spullen zouden verkopen. Ben erg tevreden en mochten we ooit een tweede krijgen (duurt vast nog even ben nog zwanger ) ga ik weer naar babydump om spullen te kopen. Heb even gekeken en ze zitten in Roosendaal, Eindhoven en Sleeuwijk wat misschien in de buurt is. p.s. ze hebben ook laagste prijs garantie dus dat is altijd prettig. Mocht je het ondanks dat je het al hebt gekocht ergens goedkoper tegen komen dan kopie van bon + foto van de prijs in andere winkel opsturen of langs brengen en je krijgt het verschil + 10% terug.
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het opzoeken van een uitzetlijst ga ik meteen even doen. Ik zal er ook een paar met elkaar vergelijken zodat ik kan zien wat iedereen aanraad. Babypark kwam in mij op omdat het mij lijkt dat ze daar alles hebben, en dat leek me wel handig. Bovendien schijnt Kesteren enorm te zijn ook qua keuze en dat sprak me aan. Alleen een volgeladen winkel op zaterdag zie ik natuurlijk iets minder zitten.. Dat ze ook alles hebben bij Prenatal, dat wist ik niet. Ben maar één keer bij een Prenatal geweest en dat was in Den Bosch. Ik vond hier de keuze niet enorm. Kan dus beter naar Breda gaan! Babydump vind ik ook een goede tip, thanks! Als ik het goed begrijp kan ik voor rompertjes/doekjes/hydrofielluiers e.d. het beste naar de Hema o.i.d. Ga ik doen! Moet wel toegeven dat ik dekentjes e.d toch wel bij een baby(speciaal)zaak wil kopen, heb wat dat betreft toch wel een 'dure' smaak. Zag op internet dekentjes van baby's only en van coming kids en die vond ik echt super!
Ik woon er vlakbij (babypark kesteren) en vind het er best duur en de grote vind ik ookerg meevallen. Het enige wat daar wel leuk is,is de dump daar hebben ze weleens leuke dingen tussen liggen voor weinig (bijv. wagenbakken voor een prikkie en dekentjes,hemeltjes e.d.)
Inderdaad de outlet afdeling van Babypark Kesteren is wel leuk (maar niet gezellig winkelen ), wij hebben onze kinderwagen, maxi cosi en autostoel wel bij Babypark gekocht maar allemaal in de outlet, haha. Hema heeft hele mooie spullen (is dan ook weer niet heel erg goedkoop overigens maar wel goede kwaliteit), ik loop zelf ook vaak bij de Zeeman naar binnen om te kijken wat er ligt, Kruidvat heb ik ook wel lakentjes en hoeslakens enzo gekocht; echt allemaal prima. En online bij Babydump omdat die niet bij ons in de buurt zit, maar van de grote babywinkels echt beduidend goedkoper is.
ik vind kidsfactory in Breda ook leuk, is ook niet heel ver van de Prenatal en babyplanet vandaan. Oke kidsfactory is niet goedkoop, maar ze hebben wel leuke dingen voor de aankleding van het kamertje.
Hydrofiele doeken, spuugdoekjes en rompertjes heb ik ook van de Hema. Kwaliteit is super! Dekentjes heb ik van de Prenatal en lakentjes van een babyzaak.
Ja, had ik ook, maar wat ben ik daar van terug gekomen zeg! Ik heb van bijna alles een duurdere variant gekocht, en steeds een reserve bij Hema, wibra, enzv. En in de praktijk vind ik de goedkopere versie veel fijner! Of het nou om dekentjes, boxkleed, slaapzakje, rompertjes enzv gaat! Ik zou het een volgende keer echt heel anders doen. Ik ben inmiddels Fam. Van de Hema en t Kruidvat! Maar als iemand dat vooraf tegen mij had gezegd had ik daar ook mier geluisterd hoor
Let er inderdaad op dat die winkels je altijd meer willen verkopen dan dat je eigenlijk nodig hebt en daarbij ook nog eens dingen willen verkopen die je helemaaaal niet nodig hebt. Veel textiel kan je inderdaad ook veel beter scoren bij winkels zoals wibra, zeeman en hema etc. Het enige wat ik echt bij een babywinkel gekocht heb is de kinderwagen en de dekens geloof ik.
Ik heb een lijst gemaakt van alles wat ik dacht nodig te hebben en die bestond uit: - Ledikantlakens (4) , een molton en overtrekken (2) - Ledikantdeken (1) - Aankleedkussen + hoezen - Flessen - Badcapes (2) - Hydrofiele luiers (10) (waarom heten die dingen toch zo - Waslapjes (ipv washandjes) (10 stuks voor heel weinig bij Ikea) - Luieremmer - Bedzijl (bij de Hema hebben ze een molton bedzijl die niet kraakt zoals gewoon zijl) - Slaapzak met afritsbare armen - Kruiken (2) - Kruikenzakken (ook 2) - thermometer voor in de anus - slabben - Pyjama's met voeten er aan (2) Vervolgens heb ik gekeken wat alle producten bij de Babypark, Babydump en de Hema kosten. Ik heb alles bij de Hema gekocht omdat de Babypark en Babydump verschrikkelijk duur zijn. Dat komt ook doordat ze daar alle (A-)merken verkopen en die zijn sowieso duurder. Het enige dat we daarom bij Babypark hebben gekocht zijn de maxicosi, de bugabo en de Avent flessen. Die heeft de Hema allemaal niet. We waren nu rond de 220,- euro kwijt maar ik denk dat we bij Babypark gauw het dubbele tot het driedubbele kwijt waren geweest.... Veel plezier met shoppen!!
Oh en mocht je echt los willen gaan op mooie lakens en dekens kijk dan eens naar Cottonbaby, Roomseven en Klippan... Van Cottonbaby heb ik mooie lakentjes gekocht met het idee dat mijn dochter die weer voor haar kindje kan gebruiken. Van Roomseven heb ik een prachtig patchwork dekentje gekocht... Klippan heeft hele mooie wollen dekens. Alles wat je bespaart bij de Hema kun je dan daar aan uitgeven Tis nl niet goedkoop!!!
Hier nog een fan van de Hema, kruidvat, en van de zeeman en Wibra. Maar Hema met stip op 1! Hema voor beddengoed en rompers en kleertjes, kan je ook kruiken en aankleedkussen en aankleedhoezen daarvoor halen, ook badjes ed voor een leuke prijs en goede kwaliteit. Kruidvat heeft op zijn tijd hele leuke aanbiedingen, ook van pampers. Zeeman en Wibra voor sokjes en slabbers. Lekker goedkoop, moet je een berg van hebben. Als ik mijn dingen vergeleek met de prenatal schrok ik me kapot. Dat doe ik dus niet meer. Babykamer kregen we overigens van mijn schoonzusje dus daarmee hadden we ook geluk. Als het mag lukken gaan we die in een andere kleur verven voor het brusje van ons zoontje. En ga ik weer shoppen in de Hema voor de aankleding
Als je van de A merken houdt (word zelf ook niet gelukkig van Prenatal printjes ), dan kun je bijv naar babypark Kesteren, babysales Uden (erg veel keuze!), Van Asten Tilburg, Kindercompagnie Oijen, Het Hobbelpaard Oss Natuurlijk kun je er ook op bezuinigen, maar als je graag wil investeren in mooie kwaliteit, dan kun je er bij deze winkels flink op los