Draagzak voor of na geboorte kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anemoon13, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi dames, wat zouden jullie doen? Draagzak (of draagdoek) voor of na de bevalling kopen?

We zouden graag redelijk snel willen gaan dragen, maar ik heb echt geen idee hoe ik nu (voor de geboorte) een keuze kan maken. Wat is fijn en prettig?

Hoop dat jullie advies hebben!

Bedankt alvast

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb binnenkort een afspraak met een draagconsulent, om zo wat meer informatie te krijgen over de verschillende doeken en over hoe te knopen. Ik wil zelf wel al voor de geboorte een doek kopen, zodat ik die ook zo snel mogelijk kan gebruiken. Maar omdat ik niet zo goed weet welke, heb ik die afspraak dus gemaakt.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik koop er eentje na de geboorte, zodat ik ook weet of de kleine er goed in kan zitten.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb zelf een rekbare deaagdoek gekocht voor de bevalling, die zijn niet zo duur en zijn ook makkelijk om mee te beginnen. Na de geboorte en met wat draag-ervaring heb ik nog een mei tai aangeschaft en een geweven draagdoek. Ik heb na de geboorte vooral ontdekt dat ik echt een doekendraagster ben, ergonomische draagzakken trekken me minder.
    Als een drager jou meer trekt dan een doek (en eigenlijk sowieso!), kun je eens op Babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb snuffelen; veel info! Je kan daar ook verschilende dingen huren, zodat je kan uitproberen of een bepaalde drager bevalt. En een consult is ook een goed idee!

5. Melief

Melief Niet meer actief

Ik wilde niet zelf knopen en snel kunnen dragen, kwam uit op de bondolino en las veel goede dingen erover, heb die dus maar gewoon besteld ;)

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Absoluut erna . Eerst een paar huren en of een consulente laten komen n dan pas kiezen , je keuze hangt af van je baby en hoe de zak/doek zit met kind erin .
    Liefs en succes

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb voor de geboorte van d tweede een bykay draagdoek gekocht via mp
    Zo van als ik niks vond dan was ik maar 30 euro kwijt en kon voor zelfse geld weer verkopen.
    Maargoed hij bevalt perfect het knopen is ook echt peanuts. Heb ook nog een draagzak van de eerste en vind de doek fijner en handzamer.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor de geboorte voor een zacht prijsje een rekbare draagdoek gekocht via marktplaats om te kijken of het dragen zou bevallen en na de geboorte contact gehad met een draagdoekconsulente en wat dingen uitgeprobeerd bij haar voor ik tot aanschaf over ging.

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Het kan allebei: als je echt een draagzak wilt die je vanaf de geboorte kunt gebruiken, heb je al minder keus dan wanneer je de draagzak pas vanaf een maand of vier wilt gebruiken.
    Je zou eens een inloopmiddag van een webshop kunnen bezoeken om alvast wat te vergelijken.

Je kun ook contact opnemen met een draagconsulent in de buurt als je baby geboren is, dan kun je 'm met je baby passen.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ervoor, mijn dochter zat al vanaf dag 1 lekker in de doek omdat ze niet los wilde en mama wel ;)

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Bedankt voor jullie tips en ervaringen!

Deel Deze Pagina