Sara heeft al maanden dat ze regelmatig, en meerdere malen per dag, opeens begint te kreunen/jengelen, rood wordt en daarbij haar beentjes optrekt (nu doet ze dit ook altijd als ze huilt). Alsof ze het heeel zwaar heeft.. uiteraard dacht ik meteen aan krampjes en/of aan moeite met poepen maar volgens het cb is het meer afreageren. Maar dat is het volgens mij niet. Ze doet het op allerlei momenten (ook 's nachts) en niet alleen als ze moe is. Het heeft volgens mij ook niets te maken met de ontlasting. Wie herkent dit? en wat zouden jullie doen? Moet ik me hier zorgen over maken? Ze doet dit overigens alleen als ze op haar rug ligt (ze kan nog niet rollen, kruipen of zelfstandig zitten) Alvast bedankt.
Hallo, Jelle heeft dat idd ook een tijdje gehad.maar geen maanden. Hij wilde heel graag gaan zitten, ging eerst zelfstandig zitten daarna pas rollen. Hij was echt boos denk ik dat het niet lukte. Wij hebben hem echt tussen de knuffels en dekens in gezet zodat hij even kon zitten, toen was het over. 's nachts deed hij het ook wel eens, maar niet iedere dag. hopelijk gaat het snel over of weet je wat er is. Groetjes sjaantje
Dank je voor je reactie. Ik ga dadelijk naar de cb arts. Kon er vanmiddag nog even terecht om het te bespreken. Hopelijk komt daar wat uit, anders misschien ook wel weer naar de ha. Kan idd ook komen door frustratie van het nog niets kunnen maar ja, je weet het niet. Moet er niet aan denken dat Sara echt ergens pijn heeft. Verder niemand die dit herkend of een idee heeft?
Krom trekken... met de beentjes afzetten, holle rug en armpjes omhoog ? Ik weet niet of je dit bedoeld... maar Eefje doet dit de laatste tijd. Leek mij meer op de schrik reactie, maar zal ze dan toch zich willen optrekken?
Sara trekt haar beentjes echt op. De cb arts kon niets vinden, we moeten nu naar de HA ook omdat Sara zich qua grove motoriek niet snel ontwikkeld. hopelijk kunnen we via de HA snel bij een KA terecht voor eens een goede check en uitsluitsel. Maak me vreselijk zorgen....