Slachtoffer van skimming.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Be Happy, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mijn man stond vorige week ook met een volle kar bij de Aldi en een geblokkeerde pas. Bleek dat er een skimmer had gezeten op het pinautomaat (van de bank!) waar hij eerder die dag geld had gepind. Hij kon dus mooi weer alles terug gaan leggen (hij had met allebei zijn passen gepind en dus waren ze beiden geblokkeerd) en naar de bank.
    Gelukkig was er nog niks van onze rekening gehaald en kreeg hij binnen een week nieuwe passen. In de brief van de bank stond ook dat eventuele schade vergoed zou worden. Raar dat dat dus niet altijd zo is. Je kan er toch zelf niks aan doen!
    Het bleek dat die skimmer een week lang op de pinautomaat gezeten had en er waren honderden mensen gedupeerd. De ABN is vast lang bezeig geweest met al die nieuwe passen e.d.!
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    ik ga maar even ouderwets weer naar de bank om een bedrag voor een week te halen, vind dit echt eng hoor...
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Wat vervelend zeg! Ik ben ook altijd heel voorzichtig met pinnen, heb er in de supermarkt zo'n hekel aan als iemand te dicht op me staat als ik aan het pinnen ben, meestal vraag ik dan ook om wat meer privacy.
    Ik denk dat ik ook nog maar eens nóg voorzichtiger ga worden. Je weet namelijk nooit waar en wanneer dit soort dieven toeslaan...
    Gelukkig krijg je je geld terug!
     
  4. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Yep hier zit er nog 1. Vorige week wilde ik geld halen,pas geblokkeerd. Gelijk de bank gebeld en die gaven idd aan dat mijn ggvs waren gekopieerd en dat er de dag ervoor iemand had geprobeerd mijn rekening te plunderen. Maar dan sta je idd wel ff raar te kijken.
     
  5. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    skimmers breken vaak in in een supermarkt of winkel en stelen dan niets maar instaleren skim apperatuur in de pinautomaten, deze onthouden dan ook meteen de pincodes. De pasjes maken ze na en met de pincode pinnen ze dan geld van je rekening, heel naar. Ook NS apparaten zijn de pineut geweest.

    Het enige wat je kunt doen is geld opnemen binnen bij de bank.
    Groetjes en succes met terugkrijgen
    Lisette
     
  6. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    mn vriendin heeft dit inderdaad ook gehad, vertelde ze gisteren, haar pas was ook geblokkeerd,
    ik ga vanaf nu ook 1 keer geld halen voor de hele maand, afgelopen met dat gepin :x
     
  7. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    hmm dat wist ik niet, Maar goed op deze manier kan je je natuurlijk overal voor gaan verzekeren. Maar je mag er toch vanuit gaan dat dit niet zo kunnen en dat de bank je kan vertellen wanneer je wel en niet kan pinnen, het is al een poosje terug, en nu zie overal op de pinautomaten staat als het schermpje niet hetzelfde is als...niet pinnen ofzo. maar goed daar heb ik niets aan natuurlijk.
     
  8. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb het 2 jaar geleden gehad. Ik ging pinnen bij een automaat in Rotterdam, dat was op een zaterdag. Op maandag kreeg ik telefoon van de rabo, dat er skimmers op die automaat actief waren geweest, en dat men een transactie wilde doen middels mijn pas. De bank was op tijd, en heeft de rekening geblokkeerd. Ik moest toen wel een week wachten op een nieuwe pas.

    Was erg blij dat mijn rekening niet geplunderd was.
    Baal zo dat er mensen zijn die hier echt een dagtaak van maken en andere mensen zo benadelen.
     
  9. Morrighan

    Morrighan Bekend lid

    21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Mijn ouders zijn het slachtoffer geweest van skimming, gelukkig niets eraf gehaald maar de schrik zat er goed in!

    En krap een jaar later blijkt de pinpas van mijn moeder gestolen te zijn en hebben ze €1200 euro gepint!
    Terwijl ze altijd heel voorzichtig is met haar code!
    Die hebben ze dus waarschijnlijk van de magneetstrip afgehaald...
    Ze krijgen het niet terug dus zijn flink de dupe en durven nu dus helemaal niet meer te pinnen.
    Bijna alles gaat contant :(
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    hoor gister dat mijn buurvrouw er dus slachtoffer van is geworden.. ik krijg echt de neiging om uit voorzorg een nieuwe pas aan te vragen met een nieuwe pincode...

    ps, je kunt toch ook je pincode zelf wijzigen of is dat niet meer..
     

Deel Deze Pagina