Marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hebben jullie daar nou ook last van, van die irritante mensen die bieden, en vervolgens niet meer van zich laten horen, of je overspoelen met domme vragen :(
    Had een doos cd's erop gezet, iemand bied 10,- ik ze prima kom maar halen, mailt hij kun je ze opsturen? ik zeg prima maak het geld maar over. Mailt hij ik maak het vanavond over.
    Een week later nog geen geld... mail ik heb je er nog belang bij?
    Mailt hij; zijn ze in goede staat?
    Heb ik gemaild hieruit maak ik uit op dat je ze niet meer wilt hebben.
    Man wat een gezeur, nu heb ik er 1 die wil alle afmetingen van de poef weten, en zeurt om wat voor vulling erin zit.
    Bij de volgende vraag mail ik; graag of helemaal niet.
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had dat met onze bank.
    Had een griet op gereageerd, die had een bod gedaan.
    Na overleg besloten daar gaan we mee akkoord.
    Dus zegt haar vader, komen we hem halen.
    Bel ik op om afspraak te maken krijg ik de moeder aan de lijn, nee we komen alleen kijken.
    Vervolgens hele discussie over het eerder mailtje van de vader.
    Uiteindelijk komen ze kijken en gaat moeder dus die hele bank afkraken...
    Nou ik heb ze bijna de deur uit getrapt!
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja MP kan echt heel leuk zijn, maar ook vaak super irri... Net wat jullie ook zeggen van die fake bieders, en dan maar lopen zeuren! graag of niet hoor! de foto staat er bij en ik schrijf in welke staat het is. En dan houd het op hoor.
     
  4. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ja,ik ken het.Ik heb een laptop te koop staan en krijg alleen maar irritante mailtjes uit het buitenland,pffffffffffffffffff.En ze bieden dan hoger dan wat ik ervoor vraag :confused:
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou ik vind het vrij normaal dat je vragen stelt. Ook afmetingen van een product wil ik altijd weten. Moet je het maar in je advertentie zetten.

    Ik vind het nog meer irritant dat de verkoper maar halve dingen erneer zet.

    BijVoorbeeld: foto zegt genoeg. :rolleyes: , ja natuurlijk!

    Als mensen niks meer laten horen is dat idd niet leuk.

    Misschien moet je in je advertentie zetten:

    Verkoper heeft geen zin vragen te beantwoorden,

    Ik denk dat je dan weinig verkoopt.

    Een beetje service mag toch wel?
     
  6. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Niet doen! Is laatst wat over te doen geweest, weet alleen niet meer precies wat..
     
  7. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Nee,doe ik ook niet hoor.Ik weet er alles van...staat ook op marktplaats zelf en je word er ook voor gewaarschuwd ja.Vaak zijn het van die nigerianen.Je kan het ok zien aan hoe ze typen...gebrekkig engels.Maar ja,ik weet het dus maar er zijn dus genoeg mensen die erin trappen helaas en daar dan de dupe van worden.
     
  8. gemma

    gemma Actief lid

    2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Klopt wij hadden laatst ook een laptop erop staan,krijg je een engelstallige mail met een zielig verhaal dat hun zoon studeert in Afrika enz en een bieding nog hoger als je vraagt :confused: Of zoiets van voor 100 € mag je mij de laptop komen brengen,nou ja zeg.Vervolgens krijg je een bod wat prima is als ja daar op regeert hoor je niks meer.Dit heb ik met kinderkleren en speelgoed nooit gehad.Dacht al dat met computers enzo ander type mensen zijn,misschien wel vaak jeugd die denkt grappig te zijn.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik heb altijd zoiets van je weet nooit van wanneer de foto's zijn, voor hetzelfde geld is die foto gemaakt op het moment dat iemand de bank net nieuw heeft.

    Wij hebben een kast verkocht via marktplaats maar inderdaad eerst bieders die helemaal niet meer reageren, zelfs niet op herhaaldelijke mailtjes.
    Dus na 2 weken heb ik ze maar een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik, omdat ze niet reageerden, aanneem dat ze er toch geen belang bij hebben.
    Rare vragen heb ik tot nu toe nog niet gehad.

    Groetjes anita
     
  10. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou hier gaat het heel goed hoor. Ik ben al de helft van het scrapbookpapier wat ik erop had staan kwijt!

    Nog geen vervelende ervaringen mee gehad.

    Linda
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    pfff ik heb 4 rieten manden erop staan,heb al 30 mailtjes gehad over de maat.

    ik ga die dingen echt niet zitten te meten hoor.
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    En als je zelf advertentie's erop hebt, vaak echt onzin biedingen!
     
  13. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat mensen een maat willen weten als ze iets kopen!
    En zoiets als een bank, als ik daar al op zou bieden via marktplaats zou ik ook eerst de bank willen zien, maar als ik eerst iets wil zien stuur ik meestal een mailtje voordat ik een bod doe.

    Dat van die nigerianen hebben wij ook meegemaakt, we hadden een digitale fotocamera erop staan waar meer op werd geboden dan de vraagprijs. Waren het die nigerianen met inderdaad een verhaal over zoon/neef of weet ik veel wie die studeerde in het buitenland.
    OOK AL STUREN ZE EERST HET GELD OP...NIET DOEN! Het word dan overgemaakt met een cheque die niets waard is, dus als je het opstuurd ben je zowel je artikel als je geld kwijt, want de bank vorderd het dan weer vanzelf terug!
     
  14. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Aaah bar irritant die mensen!

    Wij hebben onze oude inboedel op marktplaats staan.
    Deze inboedel staat al een behoorlijke tijd opgeslagen in een loods.
    Het is niet veel bijzonders maar ziet er nog leuk en goed uit.
    Een eetkamertafel met 4 stoelen, bijpassende salontafel en 2+3 zits bankstel. Voor €150 ofzo, niet gek dachten wij zo.
    Alleen dan komen die mensen...... Die verwachten voor €150 de jackpot!
    Er zit een vlekje in de bank maar met een extractieschoonmaakding heb je die er zo uit.
    Lopen ze een half uur over dat vlekje te wrijven "moeilijk, jaaa moeilijk, moeilijk"
    Aaaaaah graag of niet, zo niet OPROTTUH! We hebben wel wat beters te doen. Ik ben nog wel subtiel, maar mijn mannetje dus echt niet :)

    Oh en nu zouden we worden terug gebelt door een gozer die wilde kijken, belt die :c: niet terug.. We hebben zijn nummer wel maar daar krijg je de voicemail. Sukkel, zeg dan dat je geen intresse meer hebt. BAH!

    Zooo frustratie's :)
     
  15. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik heb eigenlijk bijna alleen maar goede ervaringen met kopen en verkopen via Marktplaats...
    Ik ben er zelfs verbaasd over dat ik, in die paar jaar dat ik zaken doe via Marktplaats, (tot nog toe) met zulke nette mensen te maken heb gehad.
    Wat ik idd wel eens vervelend vind is dat mensen bieden en vervolgens nergens meer op reageren of dat je zelf een bod doet en de verkoper reageert nergens op. Maar goed, dat calculeer ik erbij in en daar erger ik me dus ook niet echt meer aan...

    Laatst wel een negatieve ervaring met het kopen van velgen.. die pipo had er niet bijgezet dat het om een speciaal (afwijkend van het normale) kliksysteem ging, dus had ik niets aan de velgen. :x Ik gevraagd of ik ze terug kon sturen en mijn geld terug kon hebben... Ik kon de helft terugkrijgen... had ik er maar naar moeten vragen...( of het om ene speciaal kliksysteem ging) :confused: :confused:
    Ik vind gewoon dat een verkoper dat erbij moet zetten.
    Tja, dat vind ik dus wel ergerlijk! Maar dat is dan ook de enige negatieve ervaring.
     
  16. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Ik had vorige week nog. Man zou onze kinderwagen overnemen, had ook een heel mooi bod gedaan. Dus ik mail de gegevens door. Mailt hij terug dat het toch verder was dan hij dacht dus hij hoefde hem niet meer :( .

    Afgelopen week, weer verkocht, wederom mooi bod dus overal adv. weg gehaald. We zouden hem brengen a.s. donderdag. Vanmorgen mail dat ze toch liever een wagen hebben die 2 zitjes achter elkaar heeft...

    *Zucht*
     
  17. Niet meer actief

    nou ik persoonlijk zou ook wel willen weten wat de afmeting is en welke vulling erin zit, die bolletjesvulling bijvoorbeeld zou ik zelf nooit kopen, je hele huis ligt ervan vol, en de afmeting vind ik ook niet onbelangrijk, je kont moet er wel op passen.
    dus ik zie het probleem niet zo van deze vraag?
     
  18. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Maar ik heb het ook wel met bieden. Dan doe ik een bod. Hoor ik niets.. dus stuur ik na een tijdje een e-mail met de vraag wat ze van mijn bod vinden en dan krijg je een mailtje terug: "oh, tis al een tijdje terug verkocht" grrr.. haal je adv er dan af!
     
  19. Niet meer actief

    jammer want kan nog wel wat rieten manden gebruiken voor in onze roomdevider maar ja, dan zal ik toch echt moeten weten of ze passen en ja dan heb je de maat nodig he?

    Maar goed, dan gooi je ze toch weg als t teveel moeite is ze te meten denk ik dan...
     
  20. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    In de tijd die het je kost om drie van die mailtjes te lezen en te deleten had je ook de maten op MP kunnen zetten. Had jezelf een boel ergernis bespaard en 30 andere mensen tijd.
     

Deel Deze Pagina