Beste Mirjam, Gisteravond ben ik op de trap (buiten, 5 treden van steen) gevallen. Op mijn knieën en gelukkig niet op mijn buik! Buiten 2 kapotte knieën en een blauwe arm heb ik verder nergens last van, behalve dat ik me dus niet kan herinneren hoe het gebeurd is ) Nu maak ik mij een beetje zorgen om ons kindje....Kan dit kwaad voor ons kindje? Ik hoop dat je mij kunt helpen. Groetjes, Ramona
hoi Ramona, als je niet op je buik bent gevallen is er waarschijnlijk niets aan de hand. Als je je zorgen maakt kun je je eigen verloskundige even bellen. Je kunt waarschijnlijk wel een extra keertje langskomen om even naar het hartje te luisteren. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal even in de gaten houden hoe het met het bewegen van de baby gaat (ik voel hem/haar al een aantal weken heel duidelijk gedurende de dag. Als ik vermoed dat dat minder wordt/is, zal ik even mijn eigen VK bellen. Ik ben in ieder geval weer een beetje gerustgesteld! Groetjes, Ramona
hoi Ramona, zolang je de baby goed voelt bewegen, je verder geen bloedverlies of weeën hebt en geen pijn, kun je inderdaad afwachten. Heb je nog last van arm en knieën? Mirjam
Hoi Mirjam, Lief dat je er naar informeer! Ik voel de baby inmiddels weer goed bewegen (hij/zij heeft zich ongeveeer een dag een beetje afzijdig gehouden, ik denk van de schrift ) Mijn arm valt gelukkig wel mee, die is een beetje blauw. Mijn knie is een ander verhaal. Buiten de schaafkorst is de knie wat gezwollen, erg rood rondom de wond en zeer warm (van onder de knie tot er net boven). Het ene moment kan ik de knie ook beter bewegen dan het andere. Ben nu maar met ijscompressen bezig om de hitte er een beetje uit te halen en kijk het eventjes aan, maar als ik er last van blijf houden gaan we maandag toch maar even naar de huisarts (alshoewel die er volgens mij ook weinig aan kan doen, maarja, ik ziet ook niet op een ontsteking of zo te wachten!). Maar: ik ben toch wel super blij dat het mijn knieën zijn en dat ik niet op mijn buik gevallen ben Nogmaals bedankt voor je antwoorden en ik wens je een heel fijn weekend! Groetjes, Ramona