Ik vind het altijd 'smerig' om ze in de wasmand te doen, zodat ze tussen de droge kleding zitten. Ik heb nu in de badkamer een aparte, kleine wasmand voor de natte handdoeken, die ik dan zo'n beetje om de dag was... Mijn broer vindt dit zo raar! Ik vroeg me dus gelijk af; hoe doen jullie dit?
Waarom is dat smerig? Vieze was gaat bij de vieze was, nat of droog. Denk daar eigenlijk helemaal niet over na...
Wij hangen de natte handdoek eerst te drogen over de rand van de douche of over de rand van de wasmand. Als ze droog zijn stop ik ze in de wasmand. Ik was alles 2x per week.
Ik vind het ook raar. De was waar je het bijgooit is toch al vies en mijn kleding is vaak viezer dan mijn handdoeken hoor (immers je hebt je net helemaal gewassen, dus hoe vies kan het zijn).
ik laat ze drogen op de badrand en doe ze dan in de wasmand. Of ik gooi ze gelijk in de wasmachine als die toch aangaat die dag. Ik hou er ook niet van hoor, natte handdoeken in de wasmand.
Ik doe ze idd ook niet bij de droge was ivm evt schimmel. Doe de doeken over de badrand of in de wasmachine gelijk.
Ik hou het ook altijd apart. Laat ze over de badrand drogen en daarna gaan ze pas in de wasmand. Natte was ruikt snel zo naar.
Natte handdoeken hangen we eerst over de rand van het bad om te drogen voordat ze de wasmand in gaan. Ik was altijd in het weekend omdat ik doordeweeks te druk ben. Heb geen trek in schimmel in de kleding dankzij de natte handdoeken...
Wij gebruiken onze handdoeken wel iets langer, en ze hangen op een droogrek in de badkamer. Ik pak ze er pas af als ze gewoon droog zijn eigenlijk. Ik douche bv 's avonds, en dan pak ik een schone handdoek. Dan is die van de vorige avond wel droog. Wel hebben we een aparte wasmand voor handdoeken en beddegoed, omdat ik die samen was.
ik laat ze eerst drogen en dan gaan ze pas de wasmand in, natte handdoeken kunnen gauw zorgen voor het weer in kleren die erbij liggen...
Maar als je bang bent voor schimmel, hoe lang blijft de was in de mand dan? Ik was sowieso elke dag of om de dag de mand wel leeg.
Ik doe natte handdoeken (van het afdrogen) gewoon tussen de gewone was. Maar als een handdoek echt behoorlijk nat is dan laat ik hem eerst drogen. Dit omdat je anders 'het weer' in de overige kleding kunt krijgen en dat wil ik natuurlijk niet.
Ik laat ze eerst drogen en dan in de wasmand/wasmachine. Ik was overigens de handdoeken die wij gebruiken om de 3 dagen. Je droogt immers je schone lijf af
natte handdoeken hangen we altijd eerst uit over de badrand, verwarming of wasrek. En daarna gaan ze de was in.
Ik vind de natte handdoeken op zich niet vies, je hebt je er immers alleen mee afgedroogd. Maar ivm. met het 'weer'. Er zitten bij mij in de gewone wasmand altijd kledingstukken die er wel een tijdje inzitten. Kleding waarvan ik qua kleur of materiaal weinig heb, dus wat even moet wachten eer ik er een draai van heb....Als dit nat wordt door de handdoeken en er ms. wel een week in ligt ben ik bang dat het weer er in komt....en dat vind ik echt smerig! (en zonde!)
Natte spullen (handdoeken, vaatdoekjes, onderbroekjes die ik eerst met de hand heb uitgewassen) leg ik apart neer en niet in de wasmand. Ik vind het vies, het gaat stinken en broeien als je het er gewoon tussen gooit. Kan nog gaan schimmelen ook en dat was je er niet per se heel makkelijk uit. Ik denk dat ik één keer in de week de bodem van mijn wasmand eventjes te zien krijg, dus in het ergste geval ligt de was er een week in. Dat is net even te lang om er natte zooi bij in te gooien.
Ja het een week laten liggen vind ik ook wel smerig. Dat gebeurt hier echt nooit... Hooguit een dag of 2 misschien!
het weer zit er echt gauw in, daar hoeft het echt geen week te liggen, ik heb hier savonds wel eens een natte handdoek en een droge theedoek in de wasmachine gegooid, en de volgende dag wilde ik hem aanvallen met de rest van de witte was, en toen zat de theedoek al helemaal vol met het weer. dus bij mij gaat er niks wat nat is in de wasmand zelfs geen washandje
Moet wel eerlijk zeggen dat ik zelfs 4 wasmanden heb: donkere kleding, lichte kleding, donker ondergoed/beddegoed/handdoeken en daar ook een lichte variant van haha. Ik haat was sorteren en ik hou er ook niet van als nat wasgoed in zo'n wasmand gaat liggen stinken.