Huwelijksreis naar Cuba, dochter mee..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Starry, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hallo meiden ik heb even een vraagje of eigelijk wel ik jullie mening graag weten wat jullie zouden doen..in oktober gaan we 16 dagen naar cuba ( heerlijk natuurlijk ) maar is het wel verstandig om een baby van dan 1 jaar mee te nemen want het is toch 11 uur lang vliegen + dat het daar nog eens 5 uur vroeger is.Ik wil zelf dat ze gewoon mee gaat met ons maar mijn aanstaande heeft het liever niet, maar meer omdat hij zoiets heeft van het is onze huwelijksreis ;) dus heeft iemand ervaring met lange reizen met een baby? Liefs Starry

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Volgens mij gaan er genoeg mensen met kleine kinderen met lange vluchten mee, maar ja, 't ligt er maar net aan of je kleintje daar tegen kan. Mijn dochter is ontzettend beweeglijk, dus ik zou 't niet zien zitten. Vond zelf de lange vlucht al behoorlijk vermoeiend. 't Was te doen hoor, maar ik weet leukere dingen...

Ga je trouwens een rondreis maken? Want de hygiëne is in Cuba, vooral in het binnenland, niet zodanig dat ik daar zwanger of met jong kind heen zou gaan. Als je alleen voor een strandvakantie gaat, dan zou ik lekker dichter bij huis op vakantie gaan, zo zonde als je zo'n schitterend land mist ;)

PS: Oktober is niet zo'n hele beste tijd om daarheen te gaan, ivm de tropische stormen, dus wees daarop voorbereid.

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @minke24, ja ik weet dat er heel wat mensen zijn die gewoon lange vluchten maken met een kleine erbij en onze meid is ook best bewegelijk en ze moet toch bij ons op schoot want ze heeft geen eigen stoel in het vliegtuig. en we gaan geen rondreis maken door cuba maar gewoon lekker van het strand genieten en de tropische stormen dat weet ik dat hebben ze op het reisbureau verteld maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat dat maar even is. Ik wil gewoon niet zo lang zonder mijn dochter en wil haar dus niet achter laten bij familie. Liefs Starry

4. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik lees even mee omdat wij straks naar Jamaica willen met de kleine ook op huwelijksreis.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Waarom ga je naar Cuba voor het strand als ik vragen mag? In het hele Caraïbische gebied zijn veel mooiere stranden te vinden dan op Cuba. Ga je naar Varadero of omgeving Guardalavaca?

Haha, lekker kritisch, maar ik vond 't zo'n mooi land! Alleen de resorts maakten niet echt veel indruk op me. Heb wel mooiere plekken gezien voor minder geld, minder lange vlucht en minder gedoe om er te komen (bagageregels, douane, geldzaken etc. zijn nou niet echt makkelijk op Cuba).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Deze aanstaande zou met zo'n redenatie direct mijn ex zijn!

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ja sorry maar ben het met sidmick eens. waar ik ga daar gaat me kind. dus wil je mt mijn trouwen en dan zo ver. nou dan gaat me meisj mee. gaecht niet zonder haar op vakantie. geen eens een nacht.

ga heus wel eens zonder haar weg maar over op vakantie gaan pieker ik niet

en tja de lange vlucht gewoon voor soort matregelen nemen. koop wat nieuw speeltjes pak die in. haar lievelings knufel. haar lievelings eten. mischien een draagbare dvd speler.

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    :) Voor zoiets word hij niet meteen m'n ex :)

9. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We gaan natuurlijk niet alleen voor het strand maar wel willen we graag naar een land waar het in Oktober nog lekker weer is en waar je dan ook nog aan het strand/zwembad kan liggen.In europa is het dan nergens meer lekker weer en persoonlijk heb ik zoiets van naar europa kan je altijd gaan op vakantie maar dit is onze huwelijksreis ( lekker met z'n drieen :) ) We hebben nog niet geboekt dus we kunnen altijd nog naar een ander land :) dus heb je ideeen of tips zijn ze natuurlijk altijd welkom.

Liefs Starry

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Jamaica heeft ook wel wat :) hebben jullie al geboekt? en wanneer gaan jullie?

11. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Hee!

Gefeliciteerd met je aankomend huwelijk!
    Wij gaan in 1 mei trouwen en onze meid is dan bijna 2 jaar.
    Natuurlijk wil je voor je huwelijksreis iets moois en uitgebreids. Ik heb er voor gekozen om niet te ver te gaan ( binnen Europa) want ik pieker er niet over om zonder haar te gaan en wil niet te lang vliegen. Ook wil ik niet dat ze in aanraking komt met speciale inentingen, vies eten enz. Manlief wilde eerst voorzichtig voorstellen om haar niet mee te nemen, maar is daar gelukkig al snel op teruggekomen :)
    Hebben jullie al geboekt?

Deel Deze Pagina