Dus... Het is bijna zover. Wij gaan kamperen met een caravan. Nu vind ik dit geen kamperen, maar het is t beste compromis wat met mijn man te maken viel. Het is een uitprobeervakantie. We lenen de caravan en als het een hit blijkt gaan we zelf kijken voor een leuk tweede(derde, vierde, vijfde)handsje. Kampeerervaring genoeg, alleen de caravan is nieuw voor ons. Oh en de kinderen. Nouja, die zijn niet nieuw, maar wel nieuw icm kamperen Dus.. Wie heeft er geweldige tips? Wat nemen we mee aan -kleding voor de kids -speelgoed (een 1,3 en 5 jarige) - andere unieke dingen waar ik niet meteen aan zou denken.. We staan op een kneuterige boerencamping. Met een zandbak en een trampo. En de animatie zal bestaan uit mee de koeien te mogen voeren! Helemaal top dus Kom maar door met de tips please. Zodat het een geweldige vakantie wordt en mijn man om is!!! (De kids slapen in een driepersoons stapelbed. De middelste heeft enorm veel nachtmerries, de jongste slaapt heel licht en gaat als ze wakker is pas na een fles weer slapen. Jongens wat zullen we uitgerust terugkomen)
Speelgoed: ik had bij de eerste vakantie een doos speelgoed voor een tientje op mp op de kop getikt. Allemaal speelgoed dat ze niet kende. Alles goed schoongemaakt met dettol. Verder hadden we een speelkleed/picknickkleed mee. Kleding: voldoende setjes, wat warme dingen, vestjes, joggingpakje. Bij eerste vakantie was ze nog een spugertje dus voor iedere dag schone slabber (ikea). Neem een warme slaapzak mee!
Heeeeeeerlijk, kamperen! Ik zou alleen speelgoed meenemen wat in de zandbak mag. Waarschijnlijk zitten de kinderen een hele dag bij de zandbak en de trampoline. Neem je een campingbedje of een grondbox mee? Dat zou ik voor die van 1 wel doen. Kan die kleine ook even spelen, zodat jullie ook eventjes op je gemak kunnen zitten. Die van 3 en 5 zullen zich wel vermaken met andere kinderen (als die er zijn) op het veld waar je staat. Veel plezier, kamperen kan echt heel leuk zijn
Regenlaarsjes en kleren die vies mogen worden als ze meehelpen met de koeien! Lijkt me leuk trouwens! Ik hou niet van die mega campings met animatie in zes talen.
Opblaasbadje bal(len) bakje om beestjes te vangen vd oudste: mp3 speler met luisterverhaaltjes zodat je kindje zich af kan sluiten van de rest maar nog wel lekker in bed blijft liggen (als je kindje daar de rust voor heeft) Bak duplo ofzo voor in de ochtend en bij regen . Hier wordt daar door beiden (nog steeds) lekker mee gespeeld.
Opblaasbaar zwembadje. Klein koepel tentje om bij de caravan te zetten, wat van de kids is en waar ze ook hun speelgoed in kunnen doen en in kunnen picknicken etc. Simpele gezelschapsspelletjes bijv. domino, lotto, memory. Wat de oudste 2 ook samen kunnen doen. Je hebt ook van die reisspeluitvoeringen. Nemen bijna geen plek in beslag en toch leuk. Muggenstick is ook wel een goed idee bij de boer kamperen.
Check check. ik was niet van plan t campingbedje mee te nemen. Misschien idd wel goed idee!!!thnx marktplaats speelgoed. Superrrr goed idee schepjes en ballen. Check. kleding wat vies mag worden. Check (Ik was van plan om voor buitenspelen gewoon steeds de zelfde broeken aan te doen.of is dat erg tokkie? Er is een waterpomp bij de zandbak dus ze zullen retesmerig worden) Opblaasbadjes check mp3. Heeeeele goede. Thnx. Ik laad mn oude foon op. de twee oudste kunnen niet met en niet zonder elkaar. Kunnen al helemaal niet meer delen. Dus t wordt 1 grote leerschool. Koepeltentje kan niet omdat er al een loge is en er maar 1 tentje mag. Duplo kan. Maar spelen ze hier maar weinig mee. Kan wel idd een bak meenemen. Kan de jongste ook mee rammelen. nog meer briljante ideeen? Ik ga nu op mp spieken.
Thermoskan zodat je s nachts warm water hebt (koken voordat je naar bed gaat) dan kan je snel een fles maken
- regenbroek voor als de jongste nog niet kan lopen: kan ie namelijk gewoon door het gras kruipen 's ochtends vroeg. - wij hebben in de tent heeeel veel plezier gehad van een (opvouwbare) kinderstoel. nummer 2 leerde namelijk net kruipen en was niet te houden soms :-D - speelkleed - luisterboeken voor in de auto (of op de mp3 speler) - inderdaad thermoskan (evt. nog in een extra deken gewikkeld) - grote curverbox om het speelgoed in te bewaren. kan meteen dienst doen als peuterbad (overdag of 's avonds) - evt. tarp (schaduwdoek) zodat ze in de schaduw kunnen spelen of droog kunnen zitten.
*Regenlaarsjes!! 's ochtends is meestal het gras nat... En anders ben je snel door je schoentjes en sokjes heen (was mijn ervaring dit jaar ) *Speelkleed, bij de action heb je nu picknickkleden met waterdichte onderkant voir 3,50!! *Zwembadje *badjasjes om te douchen, scheelt heel veel gesleep en gedoe in die kleine badhokjes. Ik nam mijn dochter mee heen en weer in haar blote billetjes in haar badjasje en kleedde haar in de tent aan *vochtige doekjes voor handjes, zeker als er een zanbak is en ze hebben tussendoor veel dorst, hoef je niet elke keer volledige handjes te wassen. (ik gebruikte ze ook om beentjes mee te ontzanden of ont-zwarte-vegen... *een wc-tasje, een klein tasje of rugzakje met daarin, zeepje, handdoekje en natte billendoekjes
Niet gaan? Ach, als je een camping hebt met overdekte speeltuin en overdekt zwembad kan dat ook nog heel erg leuk zijn...
Haha. We staan op een boerencamping. Met een overdekt Toilet Mijn goedheid, waar gaan we aan beginnen?
Wij zijn net terug van onze eerste keer. Wat heel handig was is de dvd spelertje met wat filmpjes, kleurboeken, step, fiets, emmertje + schepjes, waterpistooltjes of iets anders om met water te spelen. Qua kleding, voor elk weer type wat. Liefst laagjes, dan kan je de kleding altijd gebruiken. Warm beddengoed voor 's nachts......
En kijk gewoon wat er in de buurt te doen is, wat overdekt is. Er zal toch ook wel een binnenspeeltuin en zwembad ergens zijn.
ik kijk even mee wij mogen ook gaan kamperen morgen met de caravan naar volgends mij dezelfde boerencamping ik ben nog bij de action geweest en heb voor de kinderen (5.4.1) knutselspulletjes extra doeboekjes en de tv met dvd ingeladen verder ga ik gewoon hopen op supermodelkinderen die het evengoed heel erg leuk gaan hebben