Wij gaan volgende maand met de auto naar Spanje, maar wij zien er een beetje tegenop om zo een lange rit te maken met de auto. Nu was ik aan het kijken om eventueel toch met het vliegtuig te gaan. Bij Ryan air heb ik een prijsberekening gedaan en zag ik dat ze voor een baby 121 euro vragen. Ik dacht eigenlijk dat kindjes tot 2 jaar gratis vliegen? Weet iemand hoe dat zit?
Als ik dat doe op Ryanair, zegt hij voor een baby 30 euro. Dat is ongeveer hetzelfde tarief als easyjet. Heb ik als voorbeeld Eindhoven naar alicante gedaan.
Ik heb het via cheap tickets gedaan. Er staat met Ryan air vliegen met een baby 121 euro en ik zie nu inderdaad dat als ik naar de site van Ryan air ga, er maar 30 euro wordt berekend. Wat vreemd?
Helemaal gratis is het niet voor een baby, maar je betaalt meestal wel veel minder dan een volledig ticket (ik meen dat wij 5 jaar geleden ongeveer 10% betaalden voor onze zoon die toen 6 mnd was). Ze gaan er dan van uit dat je je baby op schoot houdt en dus geen stoel voor hem nodig hebt. Dat er wel íets wordt gerekend is waarschijnlijk omdat je toch de nodige bagage voor hem mee mag nemen. Zo te lezen heeft Cheap tickets een fout gemaakt. Dan liever rechtstreeks bij de maatschappij boeken...