Foodsharing

Discussie in 'De lounge' gestart door yeps, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Iemand hier iets van gehoord? Foodsharing
    Ik zag dat hierover in het viva forum werd gesproken. In het kort; voedsel wat anderen over hebben of niet hoeven wordt gratis weggegeven.
    Ik heb er in Nederland nog nooit van gehoord, maar zag op internet dat t bv in Duitsland best goed loopt.
    Ik vind het wel een goed initiatief, als je bekijkt hoeveel er eigenlijk aan levensmiddelen wordt weggegooid.
    Wie heeft hier ooit wel eens iets mee gedaan?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heb er wel eens van gehoord. Er bestaat een website voor. Maar dan is het niet gratis maar kan je tegen een kleine vergoeding bij iemand thuis een maaltijd ophalen. Ben alleen even vergeten welke site het was. Volgens mij had ik toen gezocht op thuis kok ofzo.

3. Dat heet thuis afgehaald (of zoiets in die richting) :)

4. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    wij doen dit regelmatig met de buren. Als we weten dat we wat over hebben dan eten we met 2 gezinnen van 1 maaltijd. Dat werkt heel goed en we hoeven zelden wat weg te gooien

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Hier dus ook :) Ook als er dingen zijn die op moeten maar die wij niet op krijgen, dan loop ik even bij de buuf langs :)

Oh en eh, thuisafgehaald.nl is geen foodsharing eigenlijk hoor. Dat zijn gewoon mensen die het leuk vinden om voor anderen te koken en waar je tegen betaling iets kunt halen. Het idee van foodsharing is juist dat je voorkomt dat er meer afval is, dus minder weggooien maar weggeven :)

Deel Deze Pagina