Nog 2 IUI en dan IVF, geen vertrouwen meer in IUI..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marbit, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Morgen heb ik mijn 5e IUI, ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in.
    Het liefst zou ik meteen gaan starten met IVF, maar realiseer mij dat elke kans er 1 is.
    Ik start dit onderwerp omdat ik graag in contact zou komen met dames die ook bijna starten met IVF en ook deze laatste IUI's (laatste loodjes iui) eerst gaan doen.
    Misschien zijn er ook vrouwen die zich hierin herkennen en toch de laatste 2 IUI's zwanger raakte.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi Marbit,

heel herkenbaar gevoel:(
    Ik zit nu op het wachtbankje van mn 6e IUI
    Omdat wij pas 17 juli intake voor IVF hebben krijg ik nog 1 extra IUI

Opzich ben ik best blij met die extra "kans" maar aan de andere kant...
    Als het 5x mislukt waarom zou het nu dan wel lukken????:(

Maar de weinige positieve verhalen die ik lees over zwanger bij IUI 6 geven mij dan toch weer de moed om door te gaan al kan ik ook echt niet wachten tot we met IVF mogen starten....
    Ookal zie ik ontzettend er tegen op, vooral voor de punctie...
    maar de kans op een wondertje van ons samen is dan wel groter als met IUI

Latenw e hopen dat wij beide een voorbeeld gaan zijn dat je ook in de laatste IUI zwanger kan raken:D

3. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Bedankt voor je reactie Staffie!
    Ik heb inderdaad ook al zitten googelen naar die paar succesverhalen..Je probeert toch overal moed uit te putten ja.
    Ik las maar weinig recente verhalen, vandaar de opening van deze topic. Toch fijn om met andere te kunnen praten die je begrijpen en ook een beetje op hetzelfde punt zitten..
    Ik zie dat jij ook vanaf 2009 bezig bent!
    Wat is het al lang he? Bah
    Ik voel dit best wel als zware laatste loodjes in de aanloop naar IVF. Ben ook behoorlijk ongeduldig aan het worden na bijna 3 jaar.

4. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Mijn vertrouwen is IUI is helaas ook niet zo groot meer.

Soms vind ik het zonde dat er zoveel tijd ingestoken wordt als de kans zo minimaal is. De artsen zeggen hierop dat wij elke keer gewoon hele domme pech hebben. Geluk is wat we nodig hebben. Met de 4e IUI zouden we net zoveel kans hebben als de 1ste. Maar zo voelt het helemaal niet.

Ik ben nu ook al langzaam aan het kijken naar info over IVF. Hoop natuurlijk dat het niet meer nodig zal zijn, maar geeft me wel iets meer vertrouwen.

Dus kom op met die positieve verhalen!! Kunnen we wel gebruiken.

5. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik meld me ook aan. Ik heb pas één IUI gehad maar ik weet eigenlijk al dat IUI niet gaat werken. Mijn cyclus is een chaos met een te korte LF en soms heb ik wel 5 dagen bloedverlies voordat de ongi echt doorzet. Misschien dat de dokter me utro kan geven en anders word het IVF,dat word 21 juni besproken. Ik wil ook best doorgaan met IUI want inderdaad elke kans is een kans. Maar ook weer een teleurstelling waarschijnlijk.

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Balen meid dat je zo in het begin van het IUI traject al zo weinig vertrouwen erin kan hebben:(

Krijg je wel pregnyl om de eisprong te plannen?
    Pregnyl zorgt ook voor een verlenging van de LF, zeker wanneer er
    extra wordt gegeven

Dit zou je nog eens kunnen vragen aan de arts, of idd de Utro
    Daarnaast wil ik je meegeven dat als je twijfelt aan het behandelplan van het Ziekenhuis het nooit slecht is om eens te informeren naar het protocol in een ander ziekenhuis.

vertrouwen kunnen hebben in de juiste werkwijze van de arts vind ik erg belangrijk zeker in dit zware traject!

7. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    @Andriana, leuk dat je erbij bent gekomen.

Ik denk inderdaad dat Utrogestan een goede zet is, om je cyclus te verlengen. Pregnyl ook maar dat is al een hele tijd een levergeringsprobleem. De vervanger daarvan is aan de prijs omdat je die zelf moet betalen.
    Het is een pittig traject. Daarom vind ik het ook erg fijn om de ervaring met jullie te kunnen delen.
    Ik hoop voor je dat ze je iui laten proberen met Utrogestan, ik weet niet in hoeverre de zaadkwaliteit daar goed voor is?

Wel denk ik dat we allemaal de vergoedingen ivf 2013 in ons achterhoofd moeten houden.
    Er staat toch een hoop te gebeuren wat dat betreft, echt vreselijk wat ze willen doen.

Ik persoonlijk zou graag meteen met ivf starten, zoals vele van ons misschien. Maar elke kans is er 1.
    Maar als ik dan hoor dat er in 2013 nog maar 1 ivf vergoed gaat worden, dan begin ik nu toch wel te twijfelen..
    Wat is dan wijsheid?
    Het schijnt zelfs zo te zijn, als je in 2012 al begonnen bent met ivf, je in 2013 niks meer krijgt.
    Ik ga daar toch morgen maar even naar informeren in het ziekenhuis. Ik ben er toch voor mijn iui.

Ik ben het trouwens eens met Staffie, als je geen vertrouwen hebt inderdaad elders informeren!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Mijn ziekenhuis haalt de Pregnyl in Duitsland, werkt precies hetzelfde, hoeft alleen niet in de koelkast.
    Misschien eens informeren of jullie ziekenhuis dat ook kan doen?

Ovitrelle kost je idd bijna €40:$:$
    Heb ik helaas 1x moeten gebruiken omdat er echt niets was...nu zijn ze gelukkig overgestapt naar Duitsland

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Die rotte regering ook:(
    Ik hoop echt dat die nieuwe regeling niet door hoeft te gaan...

Ik had begrepen dat wanneer je in 2012 start je nog onder de "oude" regeling valt en je wel 3x vergoed krijgt?

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik ga toch proberen om jullie een hart onder de riem te steken, want het ia mogelijk....

Ook wij hadden geen vertrouwen meer in Iui, het was onze laatste poging en de intake voor IVF stond al gepland, maar toen was ik opeens zwanger! Het is dus echt mogelijk dames!

Maar ik weet ook hoe zwaar de pogingen kunnen zijn, je hebt eigenlijk geen hoop meer, maar moet toch al die hormonen gebruiken en op en neer naar het ziekenhuis. Ik gebruikte puregon, pregnyl en utrogestan. Zo zie je maar weer, je moet gewoon een keer geluk hebben....

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    :D:D:D:D:D:D:D
    Zulke verhalen knap ik weer van op:D

Super gefeliciteerd!!!

12. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Dat is erg fijn om te horen Murphy, deze berichten kunnen we hier wel gebruiken! Jou geduld is ook behoorlijk op te proef gesteld zo te zien. Van harte gefeliciteerd! Top zeg!

Mag ik vragen hoeveel follikels jij had bij je iui?
    En de andere dames hier?
    Want ik heb er 3 bij de iui's, dat maakt het er niet makkelijker op.
    Heb toch dat gevoel steeds..er moet er toch nu wel eens 1 tje lukken?

Over de Pregnyl, dat is goed om te weten want Ovitrelle is inderdaad aardig aan de prijs. Ik wilde eigenlijk die rotbolletjes niet meer, maar dat had ik deze ronde 3 x Ovitrelle zelf moeten betalen. Nah, dan toch maar die rot bollen..

Die ivf heb ik geen idee van of je dan onder de 'oude regeling' blijft vallen, dat zou heel mooi zijn!
    Ik neem aan dat het ziekenhuis daar wel van op de hoogte is, ik ben erg benieuwd.

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb 1 of 2 follikels meer nog nooit gehad
    Vorige ronde aan beide kanten 1 follikel en mn vriend had top zaad!
    100 milj waarvan 75% beweeglijk

Nou dan denk je toch dat het wel gaat lukken:(
    Maar helaas....
    Deze ronde was het zaad weer slecht maar 4 milj...dus ja..als het met
    100 milj al niet lukt....dan is de hoop deze ronde ook weg:(

14. lioo00

lioo00 Lid

4 jun 2012
    24
    0
    0
    Herkenbaar hoor.
    Ook wij hebben even geduld moeten hebben.
    Na 3 geldige IUI pogingen zonder resultaat, werd de 4de poging als ongeldig beschouwd (te weinig zaadcellen). Ook de 5de (dus eigenlijk 2e poging 4) weer ongeldig om dezelfde reden. Pffffff, toen had ik het wel even zwaar hoor. Al die tijd hormonen spuiten en dan 2 ongeldige pogingen achter elkaar. Maar het resultaat is nu wel dat ik 26 weken zwanger ben, van die laatste ONGELDIGE / MISLUKTE poging...

Hoe moeilijk ook, houdt moed. Ik ben het levende bewijs dat het nog wel kan hoor! Succes

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Who gefeliciteerd Lioo00:D:D

Wat een mooi verhaal!!
    Het kan dus toch..ook met weinig zaadcellen
    Dank je wel voor het delen van jullie succes verhaal:D

het is dus gewoon echt geluk hebben...

16. Molitalia

Hoi allemaal,

Ik krijg wel pregnyl gelukkig maar die helpt niet :( Was al na 9 dagen weer ongi. Ik kreeg maar 5000 dus misschien is dat te weinig. Vriend heeft ook weinig zaad vandaar ook de IUI. Hij had er laatst 2,5 miljoen. (Eerst 10 milj) Moet zeggen dat ik niet twijfel aan mijn ziekenhuis. Hangt er ook vanaf wat ze binnenkort gaan zeggen trouwens. Als ik te horen krijg dat ik spoken zie,ga ik naar een ander ziekenhuis. Moet zeggen dat ik echt een lieve dokter en gyn heb,gelukkig maar!

Die pogingen die vergoed worden zijn echt belachelijk!! Ik ben in 2011 de MMM ingegaan dus heb eigenlijk nog geluk.

Murphy,bedankt voor het super positieve verhaal! :D

17. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Dat is inderdaad super om te horen!
    Gefeliciteerd hoor!

Het verschil bij jou Staffie is trouwens groot zeg, dat is bizar.
    Iedere keer dus een verrassing want het kan alle kanten op blijkbaar. Ik geloof dat het niet zoveel verschil maakt bij iui, ik denk dat andere factoren veel belangrijker zijn.

Hebben jullie ook een HSG gehad?
    Kwam daar wat uit?
    Mijn hoop was na de HSG er zeker, ik hoorde daar zoveel positieve verhalen over..
    Ik had daar echt mijn hoop op gevestigd.

Wat is dat vreselijk zeg, ze liepen bij mij eerst niet door en later wel. 1 eierstok hadden ze bedenkingen over en ze vroegen mij of ik ooit een operatie had gehad.
    Een half uur later nog een foto en alles blijkt goed.
    Heb daar pas nog een gesprek voor aangevraagd, maar ze kunnen mij niet genoeg overtuigen. De foto is prima die later gemaakt is.
    Ik blijf dat onderbuik gevoel houden dat er iets is wat wij/zij niet weten. Des te meer reden dat ik dolgraag de ivf wil starten..

Verder zijn het allemaal schatten op de fertiliteit hoor, voel mij er erg prettig. Op 1 vreselijk mens na, daar wil ik geen echo meer bij, dan loop ik 2 dagen met buikpijn.

Fijn dat er ook positieve verhalen zijn, dat is toch een houvast!

18. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Adriana, ik heb trouwens geen idee of 5000 genoeg is..
    Ik geloof 2500 te weinig voor optimaal resultaat, maar ik durf dat echt niet met zekerheid te zeggen..

Ik weet alleen dat ik nu 1 x Ovitrelle nodig zou hebben voor het springen van de eitjes en dan nog 2x ter bevordering van mijn innesteling. Ik krijg ook het idee dat de artsen bij mij toch eerder de bolletjes verkiezen.

Jou reactie is trouwens goed op 75E, hoeveel eitjes had je dan?

19. Molitalia

Hey Marbit,mijn reactie was echt te heftig op 75 e,ik had 5 eitjes en ook echt flinke grote en heb ze allemaal voelen springen :D Trouwens er zat nog wel iets vandaar dat ik deze IUI zonder hormonen moest doen behalve pregnyl dan. Ik zou denk ik zelf ook liever de bolletjes kiezen.

Erg he zo een HSG? Ik heb iets nog ergers gehad namelijk een THL. Dan gaan ze ook nog eens met een slangetje of zoiets door de vaginawand om rondom de baarmoeder te kijken. Man man,ik heb zelden zoveel pijn gehad. Kreeg er zelf een ontzettende rugwee bij toen ze de snee maakten. Ik heb een week krom gelopen van de pijn en na 2 weken was pas echt de pijn in mijn middenrif weg. (Heel vaag dat ik daar last had maar goed.) Misschien als ik jou was en het niet vertrouw naar een ander ziekenhuis? Maar ja als je toch IVF mag doen maakt het natuurlijk niet zoveel uit als een eierstok dicht zou zitten. (Niet vervelend bedoeld hoor) Bij mij zat er trouwens ook eentje dicht en de dokter moest meer druk zetten,dat deed ook echt vreselijk veel zeer. Vloeistof kwam er wel mooi uit.

Oh ja Lioo00 gefeliciteerd meid!!

20. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik had een hele wisselende reactie op puregon, de ene poging groeide er vier of vijf eitjes bij 75 eenheden, de andere poging werd het opgehoogd tot 150 eenheden en moest de poging worden afgebroken omdat er helemaal niks groeide...een week na de eisprong moest ik bij de eerste pogingen progesteron laten prikken, en toen bleek dit aan de lage kant te zijn, waardoor de innesteling niet goed zou kunnen gaan. Dus toen kreeg ik utrogestan om dit te verhelpen.

De laatste iui spoot ik 100 eenheden, en groeiden er keurig twee follikels. En na de vervelende wachtweken hadden we opeens een positieve test in handen...

Deel Deze Pagina