Deze maand hebben we mijn eisprong gemist (zie m'n ander topic) en omdat we al een tijdje bezig zijn met 'oefenen' heeft mijn vriend aangegeven dat het voor hem geen slecht idee zou zijn om even wat tot rust te komen. We hebben ook wat verbouwplannen dus van seks zou hoe dan ook weinig in huis komen. Hij heeft van nature uit ook niet zo'n hoog libido dus het is de afgelopen maanden ook voor hem soms een hele 'klus' geweest. Mijn vraag is: hoe lang kan een man eigenlijk zonder zaadlozing? Hoe werkt dat hele principe? Ik lees soms dat er na een week automatisch een nachtelijke zaadlozing volgt, maar dat dat niet bij iedereen zo is (waarom dan wel of niet?). Soms lees je ook dat sperma slecht wordt, soms lees je dat het niet uitmaakt en dat een man best maanden lang zonder ejaculatie kan en dat het helemaal niet uitmaakt. Het is misschien een wat banale vraag maar ik wil mijn volgende cyclus zeker niet vergooien.
Hey, Maakt niks uit hoor oud zaad om het zo te noemen breekt je lichaam zelf af. Komt geen zaadlozing aan te pas. Dus niks mis mee.
Ben het toch niet helemaal eens met Saartj. Ik was vroeger actief in de gehandicaptensector en jongens die echt ver heen waren en geen besef hadden van hoe ze zichzelf konden bevredigen, hadden toch regelmatig een natte droom (leuk als je dan in de ochtendploeg staat om dat op te ruimen). Er zal misschien wel iets van absorbtie door het lichaam zijn, maar na een tijdje komt het er toch wel uit. Het hangt volgens mij ook samen met de hoeveelheid (en misschien de hormonen dus ook rechtstreeks). Eén jongen had bijvoorbeeld echt veel en die had het dan ook om de twee weken, een andere jongen nauwelijks een muntstuk groot en dat was veel minder frequent.
Dan ga je ervan uit dat natte dromen er zijn om zaad kwijt te raken ofzo; dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De een heeft vaak natte dromen, de ander nooit.
Ik heb dit laatst opgezocht, omdat we in een gesprek ons afvroegen of volwassen mannen ook natte dromen hebben. Het bleek dat sowieso maar 50% van de mannen ooit een natte droom hebben en de meeste alleen in de puberteit, bij volwassen mannen komt het voor maar is zeldzaam. Het is dus in ieder geval niet zo dat na een week automatisch een nachtelijke zaadlozing volgt. Maar het probleem is toch opgelost als je m in je volgende cyclus een paar dagen voor je vruchtbare dagen al laat klaarkomen? Dan is ie "doorgespoeld" of dat nou nodig is of niet. En een verbouwing is vrij stressvol, en een orgasme meestal stressverminderend..
In verband met die nachtelijke zaadlozingen, is de reden dat die verdwijnen met het ouder worden niet gewoon te zoeken in het feit dat ze meer seks hebben of masturberen dan jonge jongens? En dat de voorraad dus nooit helemaal vol raakt? Want die twee hangen volgens mij toch samen?