Wilde net zeggen, meestal als ze weten dat ze er 1 terugplaatsen, dan doen ze er 1 in het rietje. Dat gebeurd bij ons.... Vraag me alleen af, stel ze plaatsen terug (wanneer verse tp mislukt is). Ontdooien ze er dan 1 en mocht die mislukken ontdooien ze de ander? Bij ons doen ze er gelukkig 1 per rietje, want mag er ook maar 1 TP krijgen. En zal wss snel geholpen worden, want mocht met terugwerkende kracht erop . En de wachtlijst is 3 maanden en 27 of 28 mei was de intake . Eerst een cyclus afwachten en bms etc. meten . ze had het er ook over met spoed bloedprikken ofz....
Babii bij ons ziekenhuis deden ze dat wel op die manier. Maar ze zijn ook telkens goed eruitgekomen toen. Top dat je op de ivf lijst staat!
Hier waren er maar twee cryo's ingevroren in één buisje. 1 cryo is gesneuveld bij ontdooiing, de andere bleef zich delen en is teruggeplaatst. Ondertussen is mijn zoon alweer 15 maanden oud. Succes allemaal. Groeten Jille
Ongelofelijk dat, dat kan he???? Maar bij ons doen ze 1 cryo per rietje terug. Mag er ook maar 1 TP hebben.
In ons ziekenhuis (MCL/UMCG) is de kans op goed ontdooien 80%. Maar ze zijn wel streng met invriezen, embryo's moeten minimaal 6-cellig zijn op dag 3 en mogen geen fragmentatie hebben.
Ja, heb geen idee hoe het UMCU dat doet. Maar ga dat nog wel vragen . Ben allang blij dat er wat gaat gebeuren! Zat er zo doorheen (erg he)....
Babii, super dat je na volgende maand al door kan voor IVF! Hopelijk zal er maar 1 nodig zijn. In het AMC vriezen ze alleen in als het embryootje topkwaliteit is (geen fragmentatie; ik weet niet vanaf hoeveel cellen, bij mij waren ze op dag 3 allemaal 8-cellig, op dag 4 ingevroren). Ze ontdooien er 2 (want TP van 2) en als er 1 niet goed ontdooit pakken ze inderdaad gewoon de volgende. In het AMC is bij cryo's de standaard 2 terugplaatsen (tenzij er redenen zijn dat niet te doen of de patient dat zelf niet wil). NS, wat enorm balen dat ze er een weg hebben gegooid, maar wel super dat je nu in het bezit bent van 1 toppertje! Succes met de ww. Bij mij is de TP verschoven van 23 naar 24 aug; ik dacht al dat ze me een dag te vroeg in had gepland en heb daar toch nog maar even achteraan gezeten en werd vanmiddag teruggebeld door de arts met excuses... ze had idd een fout gemaakt met tellen. Dus TP een dag verplaatst.
Wat super spannend dat je de 24e een TP krijgt, ik zal volop voor je duimen . In het UMCU plaatsen ze er maar 1 terug als je onder de 30 bent en vindt dat niet erg. Enige waar ik echt bang voor ben is dat ik straks dus spuit, me slijmvlies niet dik genoeg wordt en ze alle cryo's moeten invriezen. En stel er is helemaal geen top cryo zoals jullie zeggen, dan is me hele poging verloren. Zal dit zeker even goed met de arts bespreken of de poging evt. ook afgebroken kan worden zonder punctie of hoe groot zij de kans schat dat er wel een paar top cryo's uitkomen. Want vindt het zonde als er geen 1 uitkomt en ik dus me poging kwijt ben. Bms is na eisprong die ik heb gehad 4 mm (althans dit was ie op 13 aug) wist toen niet dat er een ei groeide. Op 15 aug een posi ovu (cd11) en 16 aug. 17 aug een meting en bms was toen 3.4. Al meete die gyn het rete snel want hij geloofde niet in diktes van het bms! Was niet mijn eigen gyn, dus zou denken dat ie niet zomaar dunner kan zijn als hij echt 4 mm was op de 13e maar goed.... Wellicht kan de IVF arts als ze ziet dat het bms te dun is bijv. Progynova bijgeven in de hoop dat het wel helpt met spuiten voor vele eitjes. Alleen als ik 75 IE spoot en ze gaven Progynova bij veranderde er niks. Raar he?